Stránka 1 z 2

FIAT Ducato 2,3 Multijet EURO-4 rv2007-po GO!...černý kouř

Napsal: 16 úno 2020, 08:19
od Michal Krtek
Ahoj vespolek , mám dotaz : na Ducatu 2,3 120multijet jsem dělal GO motoru :(ložiska na klice, gufera na klice,pánvičky, pistní kroužky,hydroštely) když jsem měl motor venku tak jsem s tím spláchl i Turbo, + vstřiky(nové-NErepas) .......a teď k problému:motor chytne na drc,na volnoběh jde fajn, ale při zátěži černě kouří ......volnoběh bez kouře,když tlačí turbo -taky nekouří............ prostě mezi 800RPM-cca 2500RPM ČERNĚ KOUŘÍ(ale táhne-nemá díru)....diagnostika NEPÍŠE CHYBU..........(na EGR koukám, a otvírá x zavírá, solenoidy co ovládají EGR tak mám 2-a dělá mi to s jedním i druhým,)............

P.S. nechce se mi měnit váhu vzduchu+snímač tlaku na sání(když se na dignostice hlásí, ale nevyhazují chybu)

Napsal: 16 úno 2020, 08:32
od ROMEK
nezostal nekde v hadiciach alebo intercoolery zbytek oleja a teraz to postupne leze do motoru?

Napsal: 16 úno 2020, 08:36
od Michal Krtek
...jako pravděpodobně někde tam může trochu být(ale třeba intercooler jsem dával taky nový---možná je někde v trubkách).......každopádně už jsem na tom najel cca 300 km,(tak si myslím, že by vylítal.) ale je to furt stejné..............před GO nekouřil(go byla kvůli padenému ventilu)

Napsal: 16 úno 2020, 11:20
od jericho-3
Moc černého kouře je moc nafty, kterou motor nemůže sežrat, také to může být málo kyslíku, dělá to dojem, jako by řj přidala naftu už v době, kdy turbo ještě pořádně nenatlačilo, takže se nafta nestačí spálit.Není to sladěné.. Ale jak se tady píše, chce to najet nějaké km, je to syrové ..Možná i nějaká dírka turbo -inter -sání.. A kouknout, zda je vše zapojeno , tak jak má být..

Napsal: 16 úno 2020, 13:39
od Michal Krtek
Zapojene vse je dobre....lez jsem po tom snad 5x a kontroloval kontrolované......dira v sani neni(po tom jsem lez jako prvni,a diky tomu jsem prisel na ten intercooler-ktery je ted novy).....ale jeste mne napadlo,jestli nemuze byt unavena pruzina na egr....jako-ze ho to poradne nezavre ..anebo ho to zavre pomalu(koukam na nej,a otvira a zavira...ale samozrejme nepoznam jestli uplne dovre)/na diagnostice to egr pouze dopocita....podle solenoidu

Napsal: 16 úno 2020, 17:21
od jericho-3
Ale předtím to nekouřilo a mělo staré vstřiky..Už se ŘJ seznámila s novými vstřiky nebo ještě hledá v databázi , jak je obsluhovat? :)

Napsal: 16 úno 2020, 18:07
od tatko Tom
ZHODNÉ vstreky?

Napsal: 16 úno 2020, 18:17
od Michal Krtek
vstřiky přes diagnostiku přihlášeny podle kodu .......tak snad si myslím, že už si potykali s jednotkou :-) ................najeto už asi 400km...............každopádně dnes jsem ruzně laboroval a měnil solenoidy na ovládání egru(mám 2 kusy) a jak s jedním tak s druhým mne to po půl hodině jízdy vyhodilo P0402 příliš velký průtok EGR ventilem.....a pak chybu P2A00-ke které nemám informace(ale myslím, že to bude v závislosti na tom průtoku) ........jenže jsem to nakonec zas dal na ten solenoid(třeba č 1)....a jel 100 dalších km.....a chybu to nevyhodilo(A KOUŘÍ FURT)......tak nevím, jestli zkusit vyčistit , nebo dát nový EGR(to bude prdel, až zase budu odvrtávat šrouby)....anebo zkusit koupit solenoid č 3 :-)

P.S. kouřilo to i v NOUZI (kdy si myslím, že byl EGR jako zavřenej kvuli nouzi)

Napsal: 16 úno 2020, 18:17
od Michal Krtek
tatko Tom píše:ZHODNÉ vstreky?

.....vstřiky nové IVECO....neee repas!!

Napsal: 16 úno 2020, 18:19
od tatko Tom
Napadlo ma, ci povodne boli origo a ci niekto necipoval.

Napsal: 16 úno 2020, 18:22
od Michal Krtek
nebylo čipované , a mělo to bosch vstřiky (což jsou ty samé IVECO).....samozřejmě mohli být repasované....(posledních 5 let neee-----to mám to auto já).....ale když se přihlásili do jednotky , tak by to asi mělo být jedno ne?

Napsal: 16 úno 2020, 21:11
od Marek001
Zaslepil by som na skúšku EGR, ak hlási veľký prietok asi ho nestíha dovierať (pokiaľ nie je niekde netesnosť)

Napsal: 16 úno 2020, 21:18
od maros4341
u mna bolo rovnake auto opravovane v inom servise
Prve čo bolo som sa pýtal na kontrolu hadic sacieho traktu
Samozrejme klient tvrdil že boli skontrolovane a su OK
Skušobná jazda potvrdila typicke syčanie v záťaži, vysoký prietok vzduchu odmeraný jednotkou a čierny dym z výfuku.

Naša kontrola potvrdila prasknutu hadicu od turba k intercooleru.

:)

Po výmene hadice chod motora bez závad, nárast výkonu a bez nadmernej dymivosti

Napsal: 16 úno 2020, 22:09
od Michal Krtek
Marek001 píše:Zaslepil by som na skúšku EGR, ak hlási veľký prietok asi ho nestíha dovierať (pokiaľ nie je niekde netesnosť)
.........to asi zkusim....jenze to bude spis tak do poctu-jelikoz si ducato vyhodnocuje otevrenost ventilu-tudiz kdyz se to ma fakt zaslepit-tak se musi na vahu vzduchu dat simulator otacek....v polsku to maj,ale za 75e/a hlavne budu cekat.....nekdo pry umi nahradit vahu vzduchu odporem/diodou...ale nejde mi to najit googlem----v pripade,ze budu vedet jak udelat provizorni simulator-pak neni problem zaslepit(to si vystrihnu)

Napsal: 16 úno 2020, 22:12
od Michal Krtek
maros4341 píše:u mna bolo rovnake auto opravovane v inom servise
Prve čo bolo som sa pýtal na kontrolu hadic sacieho traktu
Samozrejme klient tvrdil že boli skontrolovane a su OK
Skušobná jazda potvrdila typicke syčanie v záťaži, vysoký prietok vzduchu odmeraný jednotkou a čierny dym z výfuku.

Naša kontrola potvrdila prasknutu hadicu od turba k intercooleru.

:)

Po výmene hadice chod motora bez závad, nárast výkonu a bez nadmernej dymivosti

Merali ste za jazdy?....mate hodnoty prutoku,ktory ma byt za jazdy v urcitych otackach?.......jak mam zjistit predepsane hodnoty prutoku?....dekuji