Stránka 1 z 1
Slabý výkon zafira
Napsal: 26 úno 2020, 20:30
od gulik
Slabý tach motora ide ako traktor podtlakyskontrolovane váha vyskusana druhá aj vakuovka na banke ventil chodí všetko sa pomenilo auto nejde ako má chyba v motorovke žiadna 2.0 dti 74 kw neviem co este.skusit
Napsal: 28 úno 2020, 15:48
od proxima
Skús či podtlakovú banku stiahne až na doraz pri naštartovanom motore.
Napsal: 28 úno 2020, 16:56
od hansdob
Zalepeny vyrivy klapky?? Odstavené EGR zalepeny saní.
Napsal: 28 úno 2020, 17:53
od gulik
Tiahlo turba chodí ale s vypisuje chybu p0400 egr tiež si myslím to sanie klapky ide vytočiť iba 2800 a konec
Napsal: 28 úno 2020, 20:58
od joe
Ak je tam P400, tak ide v núdzáku a je probkém s EGR, resp. s podtlakom, ak je EGR podtlakové.
Čiže otázka znie, PSG16 alebo PSG5?
T.j. elektrické EGR alebo podtlakové?
Klapky môžu byť zalepené ako chcú, tam problém nie je.
U týchto motorov sa pri vysokej záťaži klapky ZATVÁRAJÚ, nie otvárajú.
Čiže, pri malom výkone je to 16V, pri vysokom 8V.
Znie to hlúpo, ale tak to je.
Súvisí to s vírením vzduchu, pri vysokom výkone vzduch rotuje okolo steny valca a ochladzuje ho, pri malom výkone sa dva prúdy zrážajú kdesi v oblasti vstrekovača.
Takže ak sú klapky zalepené, tak sú zalepené v otvorenej polohe (lebo v takej sú 99,99% času) a maximálne hrozia materiálové zmeny na stene valca, prípadne piestu, ak je motor dlhodobejšie pod plynom.
Ale chybu to nehodí, nikdy. Elektronika to nemá ako zistiť.
Napsal: 28 úno 2020, 21:11
od gulik
Ide v nudzaku je tam podlakovy egr už sa všetko vyskúšalo vo vysokých otáčkach ho hodi do nudzaku
Napsal: 28 úno 2020, 21:18
od joe
Nevyskúšalo sa všetko.
Minule som mal olejom nabobtnanú membránu aktuátora vírivých klapiek a tade utekal podtlak.
Zriedkavá závada, ale býva, je samotná vákuovka.
Celý problém je v podtlaku, hľadajte ďalej.
Pôvodná info bola, že závada žiadna. Zrazu je to P400.
Trochu konzistencie do pozorovania..
Logika ECU hovorí jasnou rečou:
Vypočíta si množstvo vzduchu, čo musia valce zožrať podľa otáčok a tlaku.
Zistí si množstvo vzduchu cez váhu a odpočíta množstvo vzduchu, ktoré ide cez EGR, podľa % otvorenia.
Ak je podtlak naprd, tak sa EGR neotvára dobre, to teoretické a skutočné percento otvorenia nesedí a keďže jednotka si skutočné otvorenie EGR nemá ako overiť (EGR nemá potenciometer spätnej väzby), tak zapíše chybu EGR.
Ak to nesadne, tak vypíše P0400 a padne do núdzáku, lebo by emisie otrávili pol vesmíru a treba ísť do servisu zachraňovať ekológiu zemegule.
Napsal: 28 úno 2020, 22:36
od jozef9
Pripájam s k joe, nemám Zafiru, ale tento istý systém (2.2 DTI 85 kW) a zatiaľ na 99,99% to boli vždy prasknuté konce podtlakových hadičiek (výmena, alebo odrezať z koncov). Prípadne skontroluj 6-ku, či nemáš na spodku odpadnuté ovládanie klapiek.

Napsal: 28 úno 2020, 22:53
od hansdob
Tak chyba v motorové žádná viz první příspěvek na který jsem reagoval nebo teda chyba P0400?? Z vás všech to leze jak z chlupatý deky ( sorry ze jsem se trochu rozčaroval) už začínám být na lži od majitelů alergický a tady chceš poradit a závada žádná a za “hodinu” už máme P0400 a za druhou hodinu budem u chyby v cerpadle a papá lala do šrotu.
Napsal: 28 úno 2020, 23:19
od joe
Pravda je, že to môže robiť aj váha.
Šanca je malá, ale nie nulová.
Viz. predchádzajúci popis ECU logiky ohľadne súčtu vzduchu cez váhu a EGR.
Rada: prezrieť, skontrolovať, vyčistiť, rozhýbať všetko, čo sa hýbe.
Aj podtlak vytvorený ústami dokáže zázraky, a to nielen pri autách

)))
Ak vysajem z hadičky k aktuátoru vzduch a jazyk sa mi po chvíli odlepí, tak je kdesi problém.
Oplom (a Zafirám zvlášť) Zdar!
Napsal: 29 úno 2020, 07:57
od gulik
Váhu som skúšal aj vakuovka aj hadičky soleonidy aj druhy egr stále to isté aj klapky chodia ešte vycistim sanie a uvidime aj snímač tlaku sa prehodil a nič
Napsal: 29 úno 2020, 10:05
od joe
A krútime sa dokola jak ringišpíl.
Aktuátor vírivých klapiek preverený na tesnosť?
Hadičku dole, potiahnuť ústami. Drží podtlak?
Napsal: 01 bře 2020, 22:18
od alzafir
Joe to popsal dokonale, je to jednoduché auto, většina problémů jsou netěsné podtlaky. Doporučuju to proměřit, kontrola typu všechno jsme vyměnili nestačí, jak jsi už zjistitl.
Já používám tohle:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132420
kdysi mi to zbylo z Favorita. Připojíš a hned víš. Pokud ručička kmitá, někde v systému je špatný ventil, např. a to jen tak neobjevíš. Zkontrolovat tím jde i funkce solenoidů, prostě cokoli na podtlaku.
Co hadišky u baterie, jsou tam 3 chycené k sobě a bývá to často prodřené.
A jen tak mimochodem, po startu motoru třeba i táhlo turba zajede na doraz. Ale po prvním šlápnutí na plyn, kdy po asi cca 30 sec otvírá EGR, může chybět podtlak a celé se to sesype.
Takže kontorla, kontrola, kontrola, měření.
Nemusí ti ani pomoct odstavení EGRu a nahrazení emulátorem. Podtlaky musí fungovat.