zjištění stavu DPF - Golf VII GTD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
zjištění stavu DPF - Golf VII GTD
Ahoj, mám Golf VII GTD (CUNA) a poslední dobou mi přijdě, že regenerace DPF probíhá častěji. Jak přes diagnostiku zjistím stav filtru, resp na které hodnoty se zaměřit?
Info jsem tady hledal, ale nenašel.
Edit: Nějaké info jsem našel, později sem dám hodnoty.
Díky.
Info jsem tady hledal, ale nenašel.
Edit: Nějaké info jsem našel, později sem dám hodnoty.
Díky.
VW Golf III GT TDi AFN
VW Golf VII GTD CUNA
VW Golf VII GTD CUNA
Re: zjištění stavu DPF - Golf VII GTD
IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.12 l
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 7.51 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured 10.75 g
IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 12595 m
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 7.51 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured 10.75 g
IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 12595 m
Naposledy upravil(a) himi dne 08 čer 2020, 16:21, celkem upraveno 1 x.
VW Golf III GT TDi AFN
VW Golf VII GTD CUNA
VW Golf VII GTD CUNA
- Motorpower
- Aktivista
- Příspěvky: 1143
- Registrován: 15 říj 2006, 23:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
dle rad jsem jeste zjistil nasledujici 2 hodnoty. tzn to vypada, ze to je jeste v pohode, ne? 
IDE06059 Particulate filter: oil ash mass 51.5 g
IDE06060 Particulate filter ash load limit 80.00 g
a od minula se hodnoty opet zmenily:
IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.12 l
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 5.68 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured 12.11 g
IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 48415

IDE06059 Particulate filter: oil ash mass 51.5 g
IDE06060 Particulate filter ash load limit 80.00 g
a od minula se hodnoty opet zmenily:
IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.12 l
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 5.68 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured 12.11 g
IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 48415
VW Golf III GT TDi AFN
VW Golf VII GTD CUNA
VW Golf VII GTD CUNA
Soot - saze se samo mění rychlejc, to je to co se regeneruje=spaluje. Proto taky ty km od poslední regen jsou udávány v m
Ash bude jen narůstat, pokud to někdo nesundá ...
Za mě to je OK, jezdi v klidu dál, nepodtáčej a když je to zahřátý, občas řádně prožeň, však točit se to dá i na nižší kvalty, a maximálně to občas znovu zkoukni

Za mě to je OK, jezdi v klidu dál, nepodtáčej a když je to zahřátý, občas řádně prožeň, však točit se to dá i na nižší kvalty, a maximálně to občas znovu zkoukni

Re: zjištění stavu DPF - Golf VII GTD
Ahoj, bohuzel musim ozivit tema, protoze DPF se ted regeneruje cca kazdych 80-100km a regenerace klidne trva treba hodinu nebo 80km. Coz si nemyslim ze je spravne.
Nedavno jsem si vsiml, ze to regeneruje fakt casto, neni skoro jizda bez regenerace. Snazim se ji nechat dobehnout, tzn jedu extra kvuli dokonceni, ale ne vzdy to jde. Abych vedel vice, koupil jsem si apku VAG DPF, tim padem presne vim kdy regeneruje, jak dlouho atd.
Momentalne mam najeto 246719 km a diagnostika ukazuje hodnoty:
IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.16 l
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 0.91 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured 11.59 g
IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 9781 m
IDE06059 Particulate filter: oil ash mass 65.5 g
IDE06060 Particulate filter ash load limit 80.00 g
.. tzn 82% zaplneni
Napr vcera vecer, cesta 120km. Po predchozi regeneraci se podle VAG DPF zvysovala hodnota "Soot Mass Calc (g)" a kdyz byla cca na 4.33g najednou skok pres 20g a zacla regenerace. Postupne se to vypalovalo, celkem rychle, ale na 2%, tedy hodnota cca 0.6 az 0.4g to trvalo neskutecne dlouho, treba 50km. Jizda po dalnici, tempomat na 115km. Viz screenshot z apky dole.
Takze resim co s tim.
- Prvni co jsem se docetl tady i na jinych forech bylo nastavit hodnotu oil ash na 0. Muzu tomu nejak ublizit? Co jsem cetl, tak muze dojit k jeste vyssi mire plneni DPF.
- Druha moznost vycisteni. Podle ruznych diskuzi neni cisteni chemii, tzn tlakem doporuceno, protoze muze klidne filtr znicit. Nasel jsem firmu, ktera filtr vymontuje, rozrizne, vypali a filtr by mel byt jako novy. Cena kolem 10tis.
- Treti moznost je samozrejme vymena .. novy origo filtr me vyjde na 43tis s DPH. Coz je celkem dost.
Mezi vymenou oleje (15tis km) doleju 1-1.5L oleje, coz by melo byt cca normalni pro CR motor.
Muze byt plneni a regenerace filtru zpusobena necim jinym? Tzn abych nekoupil novy filtr a nebyl na tom za chvili podobne.
Co poradite?
Dekuju.
Nedavno jsem si vsiml, ze to regeneruje fakt casto, neni skoro jizda bez regenerace. Snazim se ji nechat dobehnout, tzn jedu extra kvuli dokonceni, ale ne vzdy to jde. Abych vedel vice, koupil jsem si apku VAG DPF, tim padem presne vim kdy regeneruje, jak dlouho atd.
Momentalne mam najeto 246719 km a diagnostika ukazuje hodnoty:
IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.16 l
IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 0.91 g
IDE00435 Particle filter: soot mass measured 11.59 g
IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 9781 m
IDE06059 Particulate filter: oil ash mass 65.5 g
IDE06060 Particulate filter ash load limit 80.00 g
.. tzn 82% zaplneni
Napr vcera vecer, cesta 120km. Po predchozi regeneraci se podle VAG DPF zvysovala hodnota "Soot Mass Calc (g)" a kdyz byla cca na 4.33g najednou skok pres 20g a zacla regenerace. Postupne se to vypalovalo, celkem rychle, ale na 2%, tedy hodnota cca 0.6 az 0.4g to trvalo neskutecne dlouho, treba 50km. Jizda po dalnici, tempomat na 115km. Viz screenshot z apky dole.
Takze resim co s tim.
- Prvni co jsem se docetl tady i na jinych forech bylo nastavit hodnotu oil ash na 0. Muzu tomu nejak ublizit? Co jsem cetl, tak muze dojit k jeste vyssi mire plneni DPF.
- Druha moznost vycisteni. Podle ruznych diskuzi neni cisteni chemii, tzn tlakem doporuceno, protoze muze klidne filtr znicit. Nasel jsem firmu, ktera filtr vymontuje, rozrizne, vypali a filtr by mel byt jako novy. Cena kolem 10tis.
- Treti moznost je samozrejme vymena .. novy origo filtr me vyjde na 43tis s DPH. Coz je celkem dost.
Mezi vymenou oleje (15tis km) doleju 1-1.5L oleje, coz by melo byt cca normalni pro CR motor.
Muze byt plneni a regenerace filtru zpusobena necim jinym? Tzn abych nekoupil novy filtr a nebyl na tom za chvili podobne.
Co poradite?
Dekuju.
Naposledy upravil(a) himi dne 19 dub 2022, 10:02, celkem upraveno 1 x.
VW Golf III GT TDi AFN
VW Golf VII GTD CUNA
VW Golf VII GTD CUNA
Re: zjištění stavu DPF - Golf VII GTD
Neporadím ti co s tím, protože tohle naštěstí řešit nemusím, ale četl jsem názor, že rozříznutí filtru kvůli vyčištění či vypálení, je to nejhorší co můžeš udělat, protože už ti nikdo nezaručí těsnost té voštiny k plášti filtru.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Re: zjištění stavu DPF - Golf VII GTD
Ahoj, nič nevymyslíš. To že urobíš reset dpf na 0 ti problém nevyrieši, keďže filter je už zaplnený nespalitelným popolčekom. Neviem či máš úpravu ecu (chiptuning) predpokladám že ano a pri tých km sa nie je čomu čudovať. Buď dať vyčistiť alebo nový filter.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Re: zjištění stavu DPF - Golf VII GTD
Ja by som postupoval asi tak, žeby som skontroloval či je priechodzia trubka od diferenčného snímača (eliminácia toho, žeby to ukazovalo blbosti, nemyslím, žeby tam bol problém).
Potom by som pozrel akú hodnotu protitlaku to má na volnobehu. Myslím, že do 10hPa je ešte fajn hodnota. No a potom napr akú to má pri ustálenej 50-60ke. Viem ti to na mojich O3 RS pozrieť jedna má 263tkm a druhá 183tkm.
Ak to bude mať vysokú hodnotu protitlaku tak RJ to vyhodnoti akoby bol filter zaplnený spáliteľným popolčekom a tým pádom časté regenerácie.
Ak to bude takto tak neminie ťa čistenie prípadne výmena. Ja mám DPFko na tej s 263tkm čistené pri 180tkm a všetko v pohode. A toto DPFko netreba rezať pretože sa dá vyčistiť aj tak.
A ešte poznámka. Podľa tých teplôt čo si sem dal tak KAT je OK tak určite by som to dal vyčistiť nejakej overenej firme, ktorý majú skúsenosti. Mne ho, ževraj ultrazvukom čistili, neviem bližšie info ale stálo ma to 150€. A EK bez problémov.
Potom by som pozrel akú hodnotu protitlaku to má na volnobehu. Myslím, že do 10hPa je ešte fajn hodnota. No a potom napr akú to má pri ustálenej 50-60ke. Viem ti to na mojich O3 RS pozrieť jedna má 263tkm a druhá 183tkm.
Ak to bude mať vysokú hodnotu protitlaku tak RJ to vyhodnoti akoby bol filter zaplnený spáliteľným popolčekom a tým pádom časté regenerácie.
Ak to bude takto tak neminie ťa čistenie prípadne výmena. Ja mám DPFko na tej s 263tkm čistené pri 180tkm a všetko v pohode. A toto DPFko netreba rezať pretože sa dá vyčistiť aj tak.
A ešte poznámka. Podľa tých teplôt čo si sem dal tak KAT je OK tak určite by som to dal vyčistiť nejakej overenej firme, ktorý majú skúsenosti. Mne ho, ževraj ultrazvukom čistili, neviem bližšie info ale stálo ma to 150€. A EK bez problémov.
Re: zjištění stavu DPF - Golf VII GTD
Na tlaky se podivam. Jake kanaly to prosim jsou ve VCDS? Vyzkousim rovnou i pri zatezi 50-60km/h, jak pises.
Mam log z VAG DPF, tlak se meni dle zateze/plynu, je to videt i v tom screenshotu jak jsem daval. Ale nezkousel jsem pri ustalene zatezi.
Asi to bude tak jak pises, filtr je proste zaplneny, proto casto regeneruje. Dnes cestou do prace (cca 65km) probehla regenerace, pri ceste zpatky se spustila 500m od baraku, cca po 70km
Jake cisteni tedy doporucis? Ultrazvuk?
Mam log z VAG DPF, tlak se meni dle zateze/plynu, je to videt i v tom screenshotu jak jsem daval. Ale nezkousel jsem pri ustalene zatezi.
Asi to bude tak jak pises, filtr je proste zaplneny, proto casto regeneruje. Dnes cestou do prace (cca 65km) probehla regenerace, pri ceste zpatky se spustila 500m od baraku, cca po 70km

Jake cisteni tedy doporucis? Ultrazvuk?
VW Golf III GT TDi AFN
VW Golf VII GTD CUNA
VW Golf VII GTD CUNA