Stránka 1 z 2

Výměna tandemu PD

Napsal: 17 čer 2020, 06:10
od Dee
Zdravím, měnil jsem si tandemové čerpadlo, moje staré LUK už mělo vyvyklaný ten natrubek na brzdy...
Koupil jsem jete Bosh s plechovym tesnenim, namontoval vse, tandem jsem sice neutahl horni srouby na 20nm a spodni na 10nm, ale co to šlo...nemam momentovy klic.
10x jsem zapnul klicek na 3sek, at si natahne naftu a stejne jsem nenastartoval. Zkousel jsem to x krat...

Je mozne, ze kvuli nespravnemu utazeni srouby se nezalisuje takovy ten vystupek na tom plechovem tesneni a nevznikne spravny podtlak?
Nebo proste mam slabsi podavacku v nadrzi a nedotlaci naftu az do tandemu? Chladici kapalina je vypustena, ale ta by nemela mit zadny vliv na nenastartovani...
V patek jeste zkusim odvzdusnit palivovou soustavu pres zpetne vedeni s ac pumpou z favorita a snad tam dotlacim naftu.

Jedna se o motor 1.9 TDI ARL PD.

Diky moc za info.

Napsal: 17 čer 2020, 06:23
od roman1648
To těsnění jsi dal nové ???
Jinak utažení na to nemá vliv, utahuju to normálně na citovku a tak to dělá 99% lidí...
Ten start je někdy trápení, i třeba jen po vyndání vstřiku
Ten "nový" tandem může být taky KO, jestli neznáš původ a někde ležel 5 let v regále

Napsal: 17 čer 2020, 06:41
od Dee
roman1648 píše:To těsnění jsi dal nové ???
Jinak utažení na to nemá vliv, utahuju to normálně na citovku a tak to dělá 99% lidí...
Ten start je někdy trápení, i třeba jen po vyndání vstřiku
Ten "nový" tandem může být taky KO, jestli neznáš původ a někde ležel 5 let v regále
Ještě z něj chcala nafta, když jsem ho tam dával...měl by být funkční. Hlavně jsem tam pak dal zpět toho svého Luka s gumovým těsněním, ale starým teda a taky to ani neškytlo.
Jasne, nové těsnění jsem daval na toho boshe. Jen nebylo tak prolisovane, jak to stare, kdyz jsem tam daval zpet toho Luka.

Napsal: 17 čer 2020, 06:48
od roman1648
To bude jen zavzdušněný...musíš to utrápit, popř. pomoci startsprejem

Napsal: 17 čer 2020, 06:53
od Rayx
To je prasárna, bez nafty v systému na sprej ...

To je problém systém naftou naplnit když se na něm dělalo, kompresor má dnes kdekdo a udělat si plnící nádobku je otázka chvilky, podtlak pak pracuje za vás a je to na drb ;)

Napsal: 17 čer 2020, 07:31
od Dee
Start sprejem se mi moc startovat nechce, to bych nechal pro profiky...

Zkusim objednat origo tesneni plechove, pred tim jsem tam dal nejake za 150,- a moc dobre nesedelo uprostred ty tri vystupky... utahnu to racnou, co to pude, odvzdusnim snad s tou ac pumpou a uvidime, v patek dam vedet. Jsem myslel, ze PD si to vsechno odvzdusni samo.

Napsal: 17 čer 2020, 07:48
od roman1648
Vag nemáš? Pustit podavacku přes akční členy párkrát, oddělat hadici u tandemu až půjde nafta, pak si to už natahne

Napsal: 17 čer 2020, 08:16
od standa123
ja když měnil tandem na leonu tak sem nastartoval na poprvé.....chvilku tocil a pak hned chytl

a pozor na to utahování....at si neserveš závity :roll:

Napsal: 17 čer 2020, 09:19
od favo
Hlavně když už jsi v tom vrtání se v palivové soustavě, zkus mrknout zda nemáš zalepený čerpadlo v nádrží nějakým sajrajtem. Dost se to tu probíralo.
Jinak otočit párkrát klíčkem pomůže jen za předpokladu, že čerpadlo funguje jak má a po zapnutí zapalování to čerpadlo slyšíš že tahá, ale nesmí být ucpané.
Ovšem to by ti auto nejele i před výměnou tandemu.

Napsal: 17 čer 2020, 11:18
od Dee
standa123 píše:ja když měnil tandem na leonu tak sem nastartoval na poprvé.....chvilku tocil a pak hned chytl

a pozor na to utahování....at si neserveš závity :roll:
To jsem si myslel taky, že to prostě vyměním a v klidu nastartuju, asi už je horší podávačka v nádrži. Už jsem sehnal momentový klíč, tak to udělám podle dílenské přiručky.
roman1648 píše:Vag nemáš? Pustit podavacku přes akční členy párkrát, oddělat hadici u tandemu až půjde nafta, pak si to už natahne
mám VAG-COM IHR 304.0 , ale mám k němu jen ten modrý kabel za pár kaček, tak nevím, jestli by to šlo. Pokud ano, můžeš mi prosím popsat, jak přesně to udělat. Díky

favo píše:Hlavně když už jsi v tom vrtání se v palivové soustavě, zkus mrknout zda nemáš zalepený čerpadlo v nádrží nějakým sajrajtem. Dost se to tu probíralo.
Jinak otočit párkrát klíčkem pomůže jen za předpokladu, že čerpadlo funguje jak má a po zapnutí zapalování to čerpadlo slyšíš že tahá, ale nesmí být ucpané.
Ovšem to by ti auto nejele i před výměnou tandemu.
Čerpadlo mi fungovalo vždycky normálně, je sice pravda, že kolikrát jsem ani neslyšel, že by tahalo naftu, no uvidíme, každopádně to bude další věc po které půjdu, mám ještě jedno čerpadlo, ale už dlouho leží v garáži zalité naftou...
Nové stojí kolem 3-4 tis, tak snad půjde normálně. V pátek podám info, mám spoustu možností po čem jít...

Napsal: 17 čer 2020, 11:28
od roman1648
To by mělo na GIV stačit, normálně načti motor-pak akční členy a tam je přímo relé palivového čerpadla,jak to aktivuješ,čerpadlo jde...

Napsal: 17 čer 2020, 12:28
od standa123
tak zkus ještě na zkousku tam vrátit to tvoje puvodní a nastartovat....uvids hned kde je chyba...

Napsal: 17 čer 2020, 18:50
od fekálek
Tohle jde, ale měl jsem na dílně jednu z prvních fabii I 74kw tdi PD a ta nemá podávačku v nádrži, to byl porod po výměně tandemu.

Napsal: 19 čer 2020, 14:03
od Dee
Tak super, DÍKY všem za rady, tandem jsem dal BOSCH nakonec i s origo těsněním, které už sedělo dokonale. Dotáhnul momenťákem dle příručky, vyměnil jsem nakonec i podávačku v nádrži za VDO a už jde krásně slyšet, jak si tahá naftu...
Parkrát jsem otočil klíčem, ať dojde nafta až k tandemu a na podruhé nastartoval. Dolil jsem nemznoucí směs a všechno funguje, jak já. Čili ta podávačka byla asi slabá, tak nechápu, že to startovalo...
Takže vyřešeno.

Napsal: 20 čer 2020, 07:52
od standa123
Všechno má svoji životnost....