Výměna olejového čerpadla ASZ-Vyřešeno
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výměna olejového čerpadla ASZ-Vyřešeno
Mám tu na místní odborníky další dotaz a to co obnáší výměna olejového čerpadla na motoru PD.
Dnes ráno cestou do práce mi odešlo olejové čerpadlo a tak mě čeká výměna, proto bych se rád zeptal, co vše to obnáší, tedy co musí dolů a také jakou značku by jste mi doporučili.
Zkusila se i vyloučit chyba čidla jeho výměnou, ale maxík stále hlásí problém a navíc už začaly klepat i hydroštely, takže další pokusy se startováním bych už si rád odpustil.
Pokud bych výměnu nezvládl sám, tak bych musel sehnat nějaký volný servis v Brně, protože auto mi stojí u firmy kde dělám.
Ještě se zeptám, zda Vás nenapadá co se mohlo stát, zda u těchto motorů praskají ty řetězy nebo odchází něco jiného.
Před chybovým hlášením mi jen škublo ve volantu a hned začal pištět maxidot kvůli tlaku oleje.
Oleje je v motoru přesně mezi ryskami a najeto na něm je cca 7000 km a na motoru dle tachometru 325000 km, ale realita bude nejspíš mnohem vyšší.
Díky za každou radu.
Dnes ráno cestou do práce mi odešlo olejové čerpadlo a tak mě čeká výměna, proto bych se rád zeptal, co vše to obnáší, tedy co musí dolů a také jakou značku by jste mi doporučili.
Zkusila se i vyloučit chyba čidla jeho výměnou, ale maxík stále hlásí problém a navíc už začaly klepat i hydroštely, takže další pokusy se startováním bych už si rád odpustil.
Pokud bych výměnu nezvládl sám, tak bych musel sehnat nějaký volný servis v Brně, protože auto mi stojí u firmy kde dělám.
Ještě se zeptám, zda Vás nenapadá co se mohlo stát, zda u těchto motorů praskají ty řetězy nebo odchází něco jiného.
Před chybovým hlášením mi jen škublo ve volantu a hned začal pištět maxidot kvůli tlaku oleje.
Oleje je v motoru přesně mezi ryskami a najeto na něm je cca 7000 km a na motoru dle tachometru 325000 km, ale realita bude nejspíš mnohem vyšší.
Díky za každou radu.
Naposledy upravil(a) favo dne 21 črc 2020, 05:44, celkem upraveno 1 x.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
S těma kilometrama jsem tak nějak smířený, protože už při koupi jsem nevěřil, že dieselový auto deset roků starý má najeto jen 140000 km, ale interiér vypadal jako by auto mělo najeto půl milionu.
Takže ještě budu muset zjistit co stojí originál čerpadlo, protože na netu jsem zatím viděl jen druhovýrobu s cenama od 900,- do cca 3500,-.
Vici možná mu napíši co by ta sranda stála a zda na mě bude mít čas, protože jinak budu muset zajistit odtah až ke garáži u rodičů a to se asi pěkně prodraží.
Blbý je jen to že aby člověk zjistil co se stalo, tak musí napřed vana dolů a pak podle toho nakupovat díly.
Nový je samozřejmost, o použitých dílech do motoru bych ani neuvažoval.
I když koukal jsem na tvůj inzerát s blokem ASZ a měl nutkání ho koupit.
Takže ještě budu muset zjistit co stojí originál čerpadlo, protože na netu jsem zatím viděl jen druhovýrobu s cenama od 900,- do cca 3500,-.
Vici možná mu napíši co by ta sranda stála a zda na mě bude mít čas, protože jinak budu muset zajistit odtah až ke garáži u rodičů a to se asi pěkně prodraží.
Blbý je jen to že aby člověk zjistil co se stalo, tak musí napřed vana dolů a pak podle toho nakupovat díly.
Nový je samozřejmost, o použitých dílech do motoru bych ani neuvažoval.
I když koukal jsem na tvůj inzerát s blokem ASZ a měl nutkání ho koupit.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Samozřejmě záleží kus od kusu, ale moje auto je z Itálie, nemělo servisní knížků, interíér byl dokonale zničený, tedy sedadlo řidiče, volant, hlavice řadící páky, pedály. To vše bylo na odpis a dávalo se nový.
Z motoru se olej pokoušel spíš vypadnout, než že by tekl. Takže mi bylo jasný, že se tady někdo pokouší něco zamaskovat, ale bylo mi to fuk, protože proti autům co jsem viděl u nás byl Golf absolutně bez koroze, všechny díly byly původní, nebyl bouraný a nikdo na něm nic neupravoval. Motor krásně chytal jak studený tak teplý a jediná zavada co mi počítač nahlásil, byla klapka klimatizace, motor byl v cajku.
Já věděl že nezůstane kámen na kameni a tak pro mě bylo důležitější to v jakým stavu je kastle než zbytek auta.
Já jsem na autě najel 180 000 km za 9 roků a díly co jsem v interiéru mněnil vypadají pořád stejně, až na pedály takže jsem si jistý, že ten Golf po deseti letech neměl najeto 140 000 ale minimálně jednou tolik, spíš dvakrát.
Z motoru se olej pokoušel spíš vypadnout, než že by tekl. Takže mi bylo jasný, že se tady někdo pokouší něco zamaskovat, ale bylo mi to fuk, protože proti autům co jsem viděl u nás byl Golf absolutně bez koroze, všechny díly byly původní, nebyl bouraný a nikdo na něm nic neupravoval. Motor krásně chytal jak studený tak teplý a jediná zavada co mi počítač nahlásil, byla klapka klimatizace, motor byl v cajku.
Já věděl že nezůstane kámen na kameni a tak pro mě bylo důležitější to v jakým stavu je kastle než zbytek auta.
Já jsem na autě najel 180 000 km za 9 roků a díly co jsem v interiéru mněnil vypadají pořád stejně, až na pedály takže jsem si jistý, že ten Golf po deseti letech neměl najeto 140 000 ale minimálně jednou tolik, spíš dvakrát.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
No takže k mání je originál čerpadlo za 7500,- nebo Topran za cca 900,- nebo FAI autoparts za cca 2300,- .
Sice mi to na netu najde víc výrobců, jako třeba pierburg a podobně, ale když změním typ auta na golf ASZ tak mi to nabídne jen tyto a to i prodejce který má třeba čerpadlo Pierburg pro fábii u něj napsáno že pasuje i do motoru ASZ ale jakmile změním auto na golfa tak mám smůlu.
Sice mi to na netu najde víc výrobců, jako třeba pierburg a podobně, ale když změním typ auta na golf ASZ tak mi to nabídne jen tyto a to i prodejce který má třeba čerpadlo Pierburg pro fábii u něj napsáno že pasuje i do motoru ASZ ale jakmile změním auto na golfa tak mám smůlu.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
To je právě ten problém, že nevím a dokud neotevřu motor tak to ani nemám jak zjistit, nebo aspoň já netuším jak.
Výhoda je v tom, že když si to budu dělat sám, což asi budu, tak pokud koupený díl nepoužiji, tak jej mohu vrátit pokud to nebude originál čerpadlo, což při jeho ceně určitě nebude.
Zvažuji že koupím to co mi budou schopni dodat do zítřka, případně do soboty rána, abych to mohl o víkendu udělat.
Když to vydrží dva roky mazat, tak budu spokojený.
Výhoda je v tom, že když si to budu dělat sám, což asi budu, tak pokud koupený díl nepoužiji, tak jej mohu vrátit pokud to nebude originál čerpadlo, což při jeho ceně určitě nebude.
Zvažuji že koupím to co mi budou schopni dodat do zítřka, případně do soboty rána, abych to mohl o víkendu udělat.
Když to vydrží dva roky mazat, tak budu spokojený.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Je to dost neobvyklé, i přes ty km, já bych naopak nové nekupoval, pokud ti to stačí na 2 roky, ale jak tady pánové píší, je třeba dělat účet, až se to rozebere, třeba je to jinde, ve filtru nebo kdoví kde. I vyhoněné čerpadlo nejdřív varuje, než řekne dost..Mě se starší díly naopak osvědčily, tady je dost lidí, kterým motor lehnul z jiných důvodů a třeba i ojnice z bloku nemusí mít vadné čerpadlo... 

nepropadat panice...