Výměna olejového čerpadla ASZ-Vyřešeno

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Výměna olejového čerpadla ASZ-Vyřešeno

Příspěvek od favo »

Mám tu na místní odborníky další dotaz a to co obnáší výměna olejového čerpadla na motoru PD.
Dnes ráno cestou do práce mi odešlo olejové čerpadlo a tak mě čeká výměna, proto bych se rád zeptal, co vše to obnáší, tedy co musí dolů a také jakou značku by jste mi doporučili.
Zkusila se i vyloučit chyba čidla jeho výměnou, ale maxík stále hlásí problém a navíc už začaly klepat i hydroštely, takže další pokusy se startováním bych už si rád odpustil.
Pokud bych výměnu nezvládl sám, tak bych musel sehnat nějaký volný servis v Brně, protože auto mi stojí u firmy kde dělám.
Ještě se zeptám, zda Vás nenapadá co se mohlo stát, zda u těchto motorů praskají ty řetězy nebo odchází něco jiného.
Před chybovým hlášením mi jen škublo ve volantu a hned začal pištět maxidot kvůli tlaku oleje.
Oleje je v motoru přesně mezi ryskami a najeto na něm je cca 7000 km a na motoru dle tachometru 325000 km, ale realita bude nejspíš mnohem vyšší.
Díky za každou radu.
Naposledy upravil(a) favo dne 21 črc 2020, 05:44, celkem upraveno 1 x.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Odpovědi: 0
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

na výměnu čerpadla stačí sundat vanu, pokud by jsi chtěl měnit i řetízek co ho žene, musíš sundat i rozvody, rozvodové kolo a kryt pod ním
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7567
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Huml?
cacinek
Přispěvovatel
Příspěvky: 872
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2010, 12:32

Příspěvek od cacinek »

Km na tachometru budes mit nejspis uz tak podruhe. Cerpadlo bych dal urcite original novy. U toho samozrejme kontrola retizku a kolecka na klice a napinaku, na svoje bych si to dal vse novy
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

S těma kilometrama jsem tak nějak smířený, protože už při koupi jsem nevěřil, že dieselový auto deset roků starý má najeto jen 140000 km, ale interiér vypadal jako by auto mělo najeto půl milionu.
Takže ještě budu muset zjistit co stojí originál čerpadlo, protože na netu jsem zatím viděl jen druhovýrobu s cenama od 900,- do cca 3500,-.

Vici možná mu napíši co by ta sranda stála a zda na mě bude mít čas, protože jinak budu muset zajistit odtah až ke garáži u rodičů a to se asi pěkně prodraží.
Blbý je jen to že aby člověk zjistil co se stalo, tak musí napřed vana dolů a pak podle toho nakupovat díly.

Nový je samozřejmost, o použitých dílech do motoru bych ani neuvažoval.
I když koukal jsem na tvůj inzerát s blokem ASZ a měl nutkání ho koupit.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Odpovědi: 0
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

že dieselový auto deset roků starý má najeto jen 140000 km
Tak podle toho se to posuzovat neda. To je spatna teorie. Ja mam Passata, sveho, od noveho, mam 320tis a je 20let stary.
Jeste jak se o nej staram, vypada (i uvnitr) jak kdyz je stary max rok. :)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Samozřejmě záleží kus od kusu, ale moje auto je z Itálie, nemělo servisní knížků, interíér byl dokonale zničený, tedy sedadlo řidiče, volant, hlavice řadící páky, pedály. To vše bylo na odpis a dávalo se nový.
Z motoru se olej pokoušel spíš vypadnout, než že by tekl. Takže mi bylo jasný, že se tady někdo pokouší něco zamaskovat, ale bylo mi to fuk, protože proti autům co jsem viděl u nás byl Golf absolutně bez koroze, všechny díly byly původní, nebyl bouraný a nikdo na něm nic neupravoval. Motor krásně chytal jak studený tak teplý a jediná zavada co mi počítač nahlásil, byla klapka klimatizace, motor byl v cajku.
Já věděl že nezůstane kámen na kameni a tak pro mě bylo důležitější to v jakým stavu je kastle než zbytek auta.
Já jsem na autě najel 180 000 km za 9 roků a díly co jsem v interiéru mněnil vypadají pořád stejně, až na pedály takže jsem si jistý, že ten Golf po deseti letech neměl najeto 140 000 ale minimálně jednou tolik, spíš dvakrát.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

No takže k mání je originál čerpadlo za 7500,- nebo Topran za cca 900,- nebo FAI autoparts za cca 2300,- .
Sice mi to na netu najde víc výrobců, jako třeba pierburg a podobně, ale když změním typ auta na golf ASZ tak mi to nabídne jen tyto a to i prodejce který má třeba čerpadlo Pierburg pro fábii u něj napsáno že pasuje i do motoru ASZ ale jakmile změním auto na golfa tak mám smůlu.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Pokud je to tím, sháníš na ASZ 038115105D, stejné je i pro ARL, BLT ;)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Ano tohle číslo dávám vyhledat a nebo ještě s B na konci.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

A odešlo opravdu čerpadlo?Nejsou vháji jen přetlakové ventily.Na tom čerpadle se snad nedá nic pokazit tak aby bylo ko hned.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

To je právě ten problém, že nevím a dokud neotevřu motor tak to ani nemám jak zjistit, nebo aspoň já netuším jak.
Výhoda je v tom, že když si to budu dělat sám, což asi budu, tak pokud koupený díl nepoužiji, tak jej mohu vrátit pokud to nebude originál čerpadlo, což při jeho ceně určitě nebude.
Zvažuji že koupím to co mi budou schopni dodat do zítřka, případně do soboty rána, abych to mohl o víkendu udělat.
Když to vydrží dva roky mazat, tak budu spokojený.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nejdříve to rozdělej a pak kupuj díly, chápu že tě tlačí čas, ale tohle se pak obvykle střelí od boku a chyba je jinde.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je to dost neobvyklé, i přes ty km, já bych naopak nové nekupoval, pokud ti to stačí na 2 roky, ale jak tady pánové píší, je třeba dělat účet, až se to rozebere, třeba je to jinde, ve filtru nebo kdoví kde. I vyhoněné čerpadlo nejdřív varuje, než řekne dost..Mě se starší díly naopak osvědčily, tady je dost lidí, kterým motor lehnul z jiných důvodů a třeba i ojnice z bloku nemusí mít vadné čerpadlo... :)
nepropadat panice...
b707
Přispěvovatel
Příspěvky: 514
Odpovědi: 0
Registrován: 22 říj 2013, 21:41

Příspěvek od b707 »

jestli už klepou hydra tak se na to vyser a kup druhy motor... za 10 seženeš pěkný motor...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“