Zvysena spotreba na volnobehu. 1.9tdi PD bxe

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tuner1.8t
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 01 bře 2020, 10:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Čereňany

Zvysena spotreba na volnobehu. 1.9tdi PD bxe

Příspěvek od tuner1.8t »

Caute mam taku mensiu dilemu uz dlhsi cas. Po zohriati motora stupne spotreba na volnobehu. Stale som to prikladal zle spravenym rozvodom, ktore som robil sam a este ktomu aj bez pripravkou. Steloval som to len podla vcds.a skusal rozne hodnoty. Pred vymenou bolo vsetko ok a spotreba na volnobehu 0,6. Po uprave korekcii spotreby. Hodnotu synchronyzacie som mal povodne -2,9 alebo -2,5 uz neviem presne. Lenze ked som aj nadstavil na tuto hodnotu, tak uz maxidot ukazoval 0,8 na volnobehu pri studenom aj zohriatom motore. dobru hodnotu ukazoval ked som posunul vacku do minusu az takmer na hranu tolerancie to je -6. Hodnoty pekne, ale motor slabucky bez rreakcie na plyn. Nechal som to tak a najazdil par tisic km. Potom som sa rozhodol pre vacsi servis. Auto malo nabeh 232k km. Repas turba, a preventivne vymenenie hydrostelov aj ked vyzerali na pohlad dobre, ale podla dielenskej prirucky mali volu. Samozrejme som si uz kupil aj pripravky na rozvody, ked vsetci kazu na pripravky a nestuchat do toho u pd. Ked som menil turbo, tak som aj sanie a egr ventil riadne vycistil. Rozvody som mal na pripravky s hodnotou -2. Taka tusim bola ked som auto kupil( ale to si niesom vobec isty) ako 4rocne so 154k km.

Takze vymenene je turbo, zhavice, hydrostely, rozvody. Vstrekov som sa nechytal, pri skladani som povolil na vahadlach o 180 stupnou. Na vahadlach zaslepky drzali na mieste. Sanie ciste egr ako novy tesni a funguje dobre. Vsetko som robil podla dielenskej prirucky. Lenze problem so zvysenou spotrebou pretrvaval. Teraz mam najazdene 237k km a dnes som to zase rozhodil a zlozil ci som niekde chybu nespravil. Rozvody som zlozil opat na pripravky, avsak teraz my skocila hodnota -2,9. Kontroloval som to niekolko krat som pretocil motor racnou, nasadil horny pripravok a spodny krasne sadol. Asi 4 krat a vzdy som motor tocil jednym smerom. Tak to musi byt na 100% mozno ten spodny pripravok nie je az taky presny preto taka drobna odchylka pri roznych pokusoch skladania. Troska hrkoce, ma proste nejaku mini volu. Ale inak sedi, neni ho ako inac dat.

Obrázek
Obrázek

Motor chyta na brnk, aj hodnoty na studenom motore su podla mna v poriadku. Hodnota vstreku. Pri roznych teplotach.

Po nastartovani.
Obrázek

Tieto hodnoty dost skakali pri studenom motore ale zachytil som asi tu najhorsiu.
Obrázek

Obrázek

Pri teplote 60 stupnou.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pri zohriatom motore su hodnoty dlzky vstreku a mnozstva na volnobehu zrazu vysoke. A na maxidote stupne spotreba s 0,6 na 0,8.


Obrázek
Obrázek

Hodnoty vstrekov pri zohriatom motore na volnobeh
Obrázek

Hodnoty pod plynom

Obrázek

Hodnoty pri deceleracii

Obrázek

Otazka na vas. Nenapada vas cim by to mohlo este byt? Nic som na nete nenasiel, a nechcel by som rozvody opat posuvat do minusu koli spotrbe. Chyba bude asi inde, len kde. Mozno dvojhmota, ta je tam asi povodna, lebo ja som ju nemenil. Ale to mi pride divne. Kazdopadne dakujem za kazdy napad. Na nadrz som pred vymenou najazdil 1000km teraz odhadom 900-950km uvidim kolko spravim na hodnote synchronizacie - 2,9. Vsetky hodnoty som meral len doma na parkovisku, v nothebooku bateria ko, tekze za jazdy som nemohol logy spravit.
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33833
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

a kolik ti to žere na sto? máš dpf?
tuner1.8t
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 01 bře 2020, 10:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Čereňany

Příspěvek od tuner1.8t »

DPF to nemá je to euro4, spotreba cca 5,5 - 5,7 na nádrži reálne s úsporou jazdou. Nie je to nič strašné ale je tam badať zvisenie. Ale ako som písal na synchronizácii -2,9 som ešte netestoval, ale predpokladám že bude cca rovnaká.
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Odpovědi: 0
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Tak pokud ti to žere kolem těch 5,5 až 5,7 a na volnoběh se to netřepe a ani to nemá tvrdej zvuk tak to tak nech... Já to šteluju na svým PD na -1,1 (spotřeba 0,7 bez spotřebičů na volnoběh) a je to v pořádku. Když to mám na 0 tak je spotřeba 0,4 a auto při provozní teplotě na volnoběh houpe...

Podle mě každýmu motoru chutná něco jiného a krom toho může i trochu fixlovat čidlo na rozvodech.
S2 CFGB DSG
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1439
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Seřizovat na přípravky a víc do toho nešťourat.
Člověk se pořád učí.
tuner1.8t
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 01 bře 2020, 10:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Čereňany

Příspěvek od tuner1.8t »

Rozvody na pripravky to my je uz nadslnko jasne. Len stale my nieje jasne ze do 60 stupnov teplotymotora spotreba klesa , ale od cca 70 stupnov zacne mirne stupat az na hodnoty na fotkach. Ja som si stale myslel ze cim teplejsi motor tym lepsia spotreba. Ci pri diesli je to inak? Nejde my to proste do hlavy.
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

na BXE máš dosť dobrú spotrebu, tak do toho nešpáraj kým to ide :D na BXE sice na Tourane ale tam máme tak 6,5 dlhodobo
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Presne tak už s tým nešpekuluj, ak máš rozvody na prípravky tak nič lepšie už nevymyslíš.
tuner1.8t
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 01 bře 2020, 10:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Čereňany

Příspěvek od tuner1.8t »

Source píše:na BXE máš dosť dobrú spotrebu, tak do toho nešpáraj kým to ide :D na BXE sice na Tourane ale tam máme tak 6,5 dlhodobo
Mas pravdu. Nemal by som do toho viac vrtat. Len ked ja uz som taky. Ked nieco nieje na sto percent tak do toho stucham kym to nepokazim este viac (LOL) moj svagor kupil teraz turana dal spravit rozvody vymenil zotrvacnik a spotrebu ma tak 5,6 naposledy spominal. Na volnobehu mu ukazuje spotrebu 0,5. Ale predpokladam ze korekcie spotreby nenadstavoval a s principu to vacsinou ukazuje menej ako skutocnost. Chvilu pojazdim a uvidim co sa bude diat. Ci ta spotreba neklesne sama.
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1439
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Na 100% funguje jen smrt (LOL) Máš to na přípravky tak nešpekuluj. Honba za čísílkama na palubáku je "nemoc" :D Po výměně rozvodů mám vždy 0,8 a časem 0,6. Nikdy mě nenapadlo to řešit když je celková spotřeba tak jak byla před výměnou. Teď už ani tu celkovou téměř nesleduju ;)
Člověk se pořád učí.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Tak isto po výmene rozvodov na Tourane máme teraz 0,7-0,8. Takže vobec nikto nerieší, v budíkoch mám upravenú korekciu spotreby tak aby to ukazovalo cca realitu podľa tankovania a neriešiť jazdiť 😁
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Chceš mi říct, že si tohle všechno vyměnil a tolikrát si se prcal s rozhozením,čištěním a nastavováním jenom kvůli tomu, že maxidot ukazuje 0,8 místo 0,5? I když všechno funguje bez problému?

Občas nechápu čeho jsou lidi schopný kvůli nepodstatnejm píčovinám...
tuner1.8t
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 01 bře 2020, 10:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Čereňany

Příspěvek od tuner1.8t »

Za pokus som nič nedal. Nechodím do servisu všetko riešim cez fóra a internet keď si niesol istý. Predsa nie som vyučený automechanik, ale robím stavbu vedúceho. Ale autá si robím sám odjakživa .Robím to doma sám a neuveríš ajsi pri tom oddýchnem.

Nejaký problém tam asi je, keď sa zvysi spotreba pri teplom motore. Či je to normálne? Máte to tak aj vy? Už ste to niekto niekedy odsledoval?
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Odpovědi: 0
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Ty jo tak jsem to dnes ráno sledoval a jel do práce se zastávkama :-D a je to jak říkáš. Do 60 stupňů sem měl 0,6. Nad 60 potom 0,7. Je to ok, neřeš...
S2 CFGB DSG
tuner1.8t
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 01 bře 2020, 10:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Čereňany

Příspěvek od tuner1.8t »

Ďakujem za tvoj čas a chuť to vôbec kuknúť. Zase som trošku múdrejší.
Kľudne sem môžu dať viacerí porovnanie či sa to potvrdí u viacerých kusov. Prípadne by mohol niekto kompetentný vysvetliť prečo to tak je.
SKODA Octavia combi 1.9 TDI PD 77 Kw , BXE ,r.2008 DSG
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“