Stránka 1 z 3

Utopena jednotka? Superb

Napsal: 03 říj 2020, 20:17
od sejki
Zdravím, řeším problém s jednotkou ( 3U0927156 ) automatu na Superbu 2.5tdi 114kw AYM s převodovkou 5HP19 FNL. Přes diag se nespojím ani není vidět na Can rozhraní. Napájení je v pořádku, stejně jako kostra. Vedeni CanHigh a CanLow stejně jako K-linka také v pořádku. Napájení uvnitř jednotky ok. Sice v černém boxu bylo trochu vody, ale jednotka zřejmě pod vodou nebyla. Nikde není vidět oxidace nebo jiná anomálie. Je ještě nějaký postup než jednotku prohlásím za mrtvou? Zkoušel jsem ji zlehka vysušit horkovzduškou, kdyby jen přece někde byla voda, ale bez výsledku... Díky

edit: teď mě ještě napadlo, že se do dneška objevovala chyba na ABS, že je jednotka špatně nakódovaná. Což bylo pro AYM s automatem, ale najednou přestali svítit kontrolky ABS, žlutý trojúhelník a závada šla vymazat. Jako kdyby se pomalu začala probouzet k životu :-D

Napsal: 03 říj 2020, 20:42
od hansdob
No koncový can by měl být v převodovce. Zkus ABS odpojit a znovu zkusit spojit se s Řj převodovky?? Rádio origo?? Auto znáš nebo teď přijelo?? Lidi lžou takže prověřit je základ.

Napsal: 03 říj 2020, 21:18
od sejki
Prosimte, auto jsem koupil cca 2 tydny zpet. Historii neznam. Menil jsem prevodovku stejny kod FNL. Radio neinstalovano. Kdyz koukam do schemat, tak Can vedeni je jen mezi jednotkou a pristrojovkou. Na prevodovku nejde. Pri vypnutem motoru volic ukazuje rychlosti na pristrojovce. Po nastartovani je vsak v nouzaku, neukazuje rychlosti...

Jinak diagnostikovano jak origo SuperVagem tak origo VCDS.

Napsal: 03 říj 2020, 23:17
od lubomt
Vpravo pri pravej spolujazdcovej nohe daj dolu plastovy kryt, drzi pod krytkou jednou skrutkou. Povytahuj vsetky konektory, pozri ci nie su zaoxidovane. Takisto velakrat zaoxiduju vplyvom vlhkosti kablove spoje pod plastom vodicoveho prahu

Napsal: 04 říj 2020, 07:12
od sejki
Diky, mno hlavni konektor hnedy T15e jsem kontroloval, ale mrknu jeste na ostatni. Koukal jsem hlavne po komunikacnim CANu.

Napsal: 04 říj 2020, 14:02
od sejki
Jsem z toho uz debil, jednotka se hlasi a palubka N/A? Jako ze coze?

https://ctrlv.cz/XWIg

Napsal: 04 říj 2020, 16:34
od sejki
Takze jsem se dal neposunul...predpokladal jsem kdyz uz se teda jednotka na CANu hlasi, ze se s ni i spojim a nic...jinak kontrolky abs a trojuhelniku se objevili znova... no napadlo me pak jit do rj motoru a mrknout na kodovani. Samozrejme ze bylo nastaveno na manualni prevodovku....to nemeni nic na tom, ze se stale s jednotkou nespojim....

Napsal: 04 říj 2020, 18:18
od chosepm
Odpor canu? Převodovka normálně na can je, ne že ne. V motorovce ani abs neni stížnost na komunikaci s převodovkou?

Napsal: 04 říj 2020, 18:22
od sejki
odpor na jednotce nebo na vodici mezi jednotkou a pristrojovkou? na jednotce jsem nemeril jinak stiznost tam zadna neni a viz predchozi foto, na gateway ve skupine 125 se jednotka hlasi... takze tomu uz nerozumim... asi si zitra udelam prechodku a zkusim se s ni spojit na stole... ten odpor na jednotce na canu ma byt kolik?

Napsal: 04 říj 2020, 18:29
od chosepm
celkove na can i v zásuvce cca 60ohm. Pokud je v prdeli 120

Napsal: 04 říj 2020, 18:32
od sejki
Dobre a pres diag komunikuje pres CAN ne? Nebo pres K linku?

Napsal: 04 říj 2020, 18:48
od chosepm
can gateway máš v budíkach a s budíkem jede po CANu. Odpor mužes normal v OBD konektoru. Jestě pokud máš esp, schéma mi ukazuje, že bys měl mít na canu i G-snímač. Nejspíš pod sedačkama...nevim u supa. Jestli nemůžeš mít problém v canech i u něj. Aby nebyl pod vodou a nerušil ti to on.

Napsal: 04 říj 2020, 19:12
od sejki
A ted se zeptam opravdu blbe, ale proc mi teda ostatni jednotky komunikujou, kdyby byla chyba na CAN vedeni?

Napsal: 04 říj 2020, 19:20
od sejki
Koukam do schemat a ten senzor zrychleni neni na CANu

Napsal: 04 říj 2020, 19:29
od chosepm
Nemusí být, já ho tu mam, i mi přijde logický že komunikuje canem s abs,motorem a prevody :-D Kouknout na dva motaný dráty tě nezabije, jestli je má.Schema je vec jedna, realita druhá. . Can je uzavřená smyčka, to že je smyčka uzavřená poznáš podle odporu. Je to rychlá kontrola...samozřejmě pokud víš kolik je tam osazených jednotek a že všechny komunikují, je zbytečné to dělat. Pokud jedna nemluví, je to jedna z cest jak prověřit vedení. Spousta jednotek komunikuje, i když je nekde přerušený.