Nezávislé topení

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jirka1221
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 16 říj 2011, 18:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubický kraj

Nezávislé topení

Příspěvek od jirka1221 »

Ahoj, nejde mi to tady nikde najít jestli to někdo taky řešil. Mám VW Touran r.v.2004 TDI 77 kW BKC s nezávislým topením Webasto a chtěl bych aby se při aktivaci topení dálkovým ovladačem ohřál i motor a né jenom kabina. Tak nevím jestli to jde přes diagnostiku nebo je to záležitost mechanická, třeba jako zpětná klapka v topném okruhu.
Škoda Octavia kombi 1.9TDi 81 kw
VW Touran 1.9 Tdi 77 Kw
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od marejo »

Pokud ti vodní webasto vytápí kabinu a neohřívá motor tak je tam pravděpodobně uzavírací ventil N279 který izoluje okruh topení od motoru. Pokud chceš ohřívat vodu i v motoru tak tento ventil vyhodit a změnit nastavení
topení diagnostikou aby nepsalo chybu že ventil není zapojen.
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
jirka1221
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 16 říj 2011, 18:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od jirka1221 »

Já jsem si to myslel že to bude ono. A neměl by se ten ventil přepnout sám když je třeba už kabina dostatečně ohřátá? A nebo se to dá někde přes VAG nastavit při jaké teplotě nebo času otevření.
Škoda Octavia kombi 1.9TDi 81 kw
VW Touran 1.9 Tdi 77 Kw
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Tak to je pěkná kravina to vám povím, ohřívat kabinu a motor nechat být.
Ať žijí studené starty v zimě.
Zvlastní zkušenosti vím, že ohřátý motor v zimě startuje stokrát lépe a dost i šetří baterku o palivu samotným ani nemluvě. To zase někdo něco vymyslel. Lepší už by bylo tam místo teplovodního topení dát teplovzdušný, když se na motor kálí. Montáž by byla podstatně jenodušší.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Ono to není tak jednoznačný, kdypak v zimě máš dnes pod -5, to je u nás tak 3dny, víc ne. Motoru je to skoro jedno a ten rozdíl rychlosti vytopení kabiny je obrovský. (mám obě varianty tak můžu porovnat) Za další už se mi několikrát stalo u systému kde mi to ohřívá i motor, že pokud startuješ v blbou dobu (motor ještě studený, ale čidlo teploty které je nahoře už je ohřátý) tak žhavení skoro neproběhne a start nic moc. A olej to stejně neohřeje. Já bych to nechal jak to je. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Tohle chápu, ale jak jsem psal, je sakra rozdíl v tom když motor startuji v zimě studený a nebo ohřátý od bufíku. Pravda při mínus pěti to není tak hrozný, ale co mám tohle TDI, tak byly u nás i zimy kdy bylo -25°C a -15°C taky není až taková vzácnost a to je potom sakra plus když máš bufíka co ohřívá primárně motor. Cítím to na vlastní kuži poslední dvě zimy co jsem bez bufíka. :D
Ano olej to neohřeje to máš pravdu, ale většina TDI má chladič oleje chlazený vodou a pokud ten studený olej protíká přes ohřívaný chladič, tak se ohřeje mnohem rychleji. Mám D-dot a vidím jak v zimě, ale i v létě stoupá teplota vody a oleje více méně současně. Rozdíl tam dle čidel je kolem 3-5 °C. Takže i když to přímo olej neohřívá, tak díky teplému motoru se olej ohřeje rychleji.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jirka1221
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 16 říj 2011, 18:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubický kraj

Příspěvek od jirka1221 »

Tak jsem našel na německém fóru kde se to dá kódovat.
https://forum.obdeleven.com/thread/1098 ... erung-n279

Ale bohužel to vypadá že ten ventil jde buď zapnout nebo vypnout. Neumí to ovládat podle teploty třeba vody nebo teploty kabiny.
Škoda Octavia kombi 1.9TDi 81 kw
VW Touran 1.9 Tdi 77 Kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“