OII Scout začne hučet a vibrovat při 120

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pitrisek
Přispěvovatel
Příspěvky: 904
Odpovědi: 0
Registrován: 05 bře 2007, 20:03
Bydliště: západ

OII Scout začne hučet a vibrovat při 120

Příspěvek od pitrisek »

Ahoj, auto v nadpisu na šestku přesně při 120 začne hučet a vibrovat v tahu, při 140 přestane , ale je to jako by na lusknutí prstu, prostě to při 120 najednou nastoupí, je to i na pětku, ale tam to je při stovce, trochu je to znát i na čtyřku při 80 ale už velmi slabě, jo a je to přesně při 2100 ot. jak na pětku , tak na šestku, ted kde hledat motor nebo převodovka? na zvedáku bez zatížení to nejde skoro vůbec znát :( Nemáte někdo zkušenost? Ty vibrace nejsou nijak extrémní, ale je to cítit i jakoby v kastli
suri
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Odpovědi: 0
Registrován: 14 čer 2011, 17:32

Příspěvek od suri »

zvykne odchádzať zadná hardy spojka na kardane
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Většinou to duní i při brzdění motorem. Vyměníš zadní hardy a nastane veliké zlepšení. Ale nebude to ono pořád. Tak vyměníš přední a nestane se nic. Pak vyměníš dvouhmotu a vibrace zmizí. Tak to bylo u mě :)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
pitrisek
Přispěvovatel
Příspěvky: 904
Odpovědi: 0
Registrován: 05 bře 2007, 20:03
Bydliště: západ

Příspěvek od pitrisek »

Hardy spojka vypadá dobře bez vůlí, ale ložisko v převodovce se protáčí a má vůli v obalu . To, jak se mění i s novým modifikovaným obalem . Ale že by se to takhle kvůli tomu rozvibrovalo a rozhučelo jenom v určitém pásmu otáček motoru?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33631
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Biimbo píše:Pak vyměníš dvouhmotu a vibrace zmizí. Tak to bylo u mě :)

jo ale nestraš stím že při 140 km se dvouhmota uklidní vibrace zmizí, to moc rozum nebere,

jako chápem oba možné je všechno a logika u aut je malý pán (LOL)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

rozvibruje to v určitých otáčkách právě ta zadní hardy spojka, není to o tý gumě, ta vypadá snad vždy dobře, ale o tom vnějším ocelovým prstenci, kterej přirezne a nehýbe se pružně
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

slovacek.milos píše:
Biimbo píše:Pak vyměníš dvouhmotu a vibrace zmizí. Tak to bylo u mě :)

jo ale nestraš stím že při 140 km se dvouhmota uklidní vibrace zmizí, to moc rozum nebere,

jako chápem oba možné je všechno a logika u aut je malý pán (LOL)
tam nejde o to že při 140 kmh opraví dvouhnotu. Jde o to že dlouhý kardan, možná už nějaká větší vůle v úhlovce a skříni (třeba díky tomu slavnýmu ložisku na předloze) a nestoprocentní dvouhmota a PD motor způsobí takový to dunění. Dělá buď v zátěži nebo při brzdění motorem. Při bublačce ne. Já dával zadní lemforder, 80 procent vibrací pryč, přední origo, možná další zlepšení ale spíš placebo že jsem dal něco nového. A po půl roce jsem se konečně dostal na dvouhmotu a pak to bylo jako nový auto. Ani náznak vibrací. Dělal jsem i pár aut kde to spravila jen zadní hardy, ale to byly už TDI CR.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33631
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Biimbo"
dobrá pakárna :roll:
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Je to Hardy spojka vzadu. Bolest všech čtyřkolek s haldexem.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
junix
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Odpovědi: 0
Registrován: 12 dub 2010, 20:51
Bydliště: PK

Příspěvek od junix »

ja som mal to iste, tempomat na 140, ok...ale jak prisiel nejaky stupak, zo zadu strasne dunenie...az sa auto roztiaslo...vymenil som hardinu, a uz pokoj....ono..to vyzera ze je ok...ale ked porovnas..aspon ja..vidis ze nie je..hardy vyzerala byt ok..ale ta guma jak je spojena s tou obrucou, bola popraskana na par miestach...mne to pomohlo
O2 Scout 2008 BMM
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

hardy to opraví ve většině případů ale pokud tam je ještě něco, tak to dělá dvouhmota. Nechápu proč to není konstrukčně vyřešeno jako u jiných 4x4 bez hardy kloubem. Nic tam nevibruje a dalo by se říct že je to mnohem spolehlivější.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
pitrisek
Přispěvovatel
Příspěvky: 904
Odpovědi: 0
Registrován: 05 bře 2007, 20:03
Bydliště: západ

Příspěvek od pitrisek »

Tak po výměně zadní Hardy spojky je klid ! Děkuju za rady
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“