2.0 TDi 103 kW - zlobí se starty
Moderátoři: šulda, Moderátoři
2.0 TDi 103 kW - zlobí se starty
Zdravím Vás, chtěl bych poprosit o radu, co by mohl být za problém při startech. Jde o motor 2.0 TDi BLB bez DPF v autě Audi A4.
STUDENÉ STARTY
Někdy úplně bez problémů, naskočí hned. Ale pokud auto stojí o teplotě jako bývá teď kolem 0°C, tak na první nastartování se motor chytne, krátce zaburácí a zdechne. Jakoby nenaskočil celý, jakoby potřeboval ještě chvilku točit. Na druhé nastartování už naskočí hned a je v pohodě.
TEPLÉ STARTY
Když nastartuji zahřátý motor, (teplota vody 70+°C) tak se stává, že se celý zatřese a zdechne. Někdy se chytne, ale většinou zdechne. Na druhé startování už bez problému.
Nový poznatek ale je, že pokud držím klíč v poslední poloze déle a točím tak déle startérem, tak jde také cítit zaburácení motoru, ale motor pak nastartuje a nezdechne.
EDIT 18.12.
STUDENÉ STARTY
Někdy úplně bez problémů, naskočí hned. Ale pokud auto stojí o teplotě jako bývá teď kolem 0°C, tak na první nastartování se motor chytne, krátce zaburácí a zdechne. Jakoby nenaskočil celý, jakoby potřeboval ještě chvilku točit. Na druhé nastartování už naskočí hned a je v pohodě.
TEPLÉ STARTY
Když nastartuji zahřátý motor, (teplota vody 70+°C) tak se stává, že se celý zatřese a zdechne. Někdy se chytne, ale většinou zdechne. Na druhé startování už bez problému.
Nový poznatek ale je, že pokud držím klíč v poslední poloze déle a točím tak déle startérem, tak jde také cítit zaburácení motoru, ale motor pak nastartuje a nezdechne.
EDIT 18.12.
Naposledy upravil(a) Alfo dne 18 pro 2020, 19:57, celkem upraveno 1 x.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33617
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1566
- Registrován: 06 srp 2006, 17:48
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Podfukují vstřiky+ nízká statovací dávka
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
základ je dobrá baterka a startér
nedávno T5 5ti vál,taky to nechtělo studený chytat,zdálo se že na ucho to jako motá pěkně,ale byl to omyl,dal se novej startér jakože fakt novej,nová baterka a auto se může zbláznit,utíká ze starteru
Pak samozřejmě prověřit zmiňované žhaviče,čím bude větší zima tím to má větší vliv,uložení a těsnost vstřikovačů,jak vypadá vačka+hydra atd atd

nedávno T5 5ti vál,taky to nechtělo studený chytat,zdálo se že na ucho to jako motá pěkně,ale byl to omyl,dal se novej startér jakože fakt novej,nová baterka a auto se může zbláznit,utíká ze starteru
Pak samozřejmě prověřit zmiňované žhaviče,čím bude větší zima tím to má větší vliv,uložení a těsnost vstřikovačů,jak vypadá vačka+hydra atd atd

Tak vliv jestli stojím z kopce nebo do kopce jsem nevypátral.
Všude na internetu najdu něco o startovací dávce, ale je možné, že by to vyřešilo můj problém?
Ráno za zimy nenastartuju na poprvé a za tepla vlastně taky ne + se k tomu přidá zvuk, jakoby chtěl motor vyskočit z auta, ale to může být podpořené tím, že jeden silentblok motoru skoro nemám.
Po čem jít? Může být problém ve startéru?
Jinak problém není v tom, že by při startování startér točil a točil a trvalo to. To ne. On "chytne" prakticky hned, ale zabručí a nenaskočí.
Pomůže třeba držet déle klíček při startování v poslední poloze? Že by startér pořád točil?
Všude na internetu najdu něco o startovací dávce, ale je možné, že by to vyřešilo můj problém?
Ráno za zimy nenastartuju na poprvé a za tepla vlastně taky ne + se k tomu přidá zvuk, jakoby chtěl motor vyskočit z auta, ale to může být podpořené tím, že jeden silentblok motoru skoro nemám.
Po čem jít? Může být problém ve startéru?
Jinak problém není v tom, že by při startování startér točil a točil a trvalo to. To ne. On "chytne" prakticky hned, ale zabručí a nenaskočí.
Pomůže třeba držet déle klíček při startování v poslední poloze? Že by startér pořád točil?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4700
- Registrován: 23 úno 2009, 12:03
- Bydliště: České Budějovice
Odpovědi: 0
u PDček v GIV, OII atd. ty bomby při teplým startu dělal Bosch starter 10zubů. 11z Valeo to vyřešil vždycky. Baterkou to nikdy nebylo.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
No jestli to nebude celý problém,jakmile auto nechytne hned jak teplá motorová pila na první zatažení už hledáte závaduAlfo píše:Tak vliv jestli stojím z kopce nebo do kopce jsem nevypátral.
Všude na internetu najdu něco o startovací dávce, ale je možné, že by to vyřešilo můj problém?
Ráno za zimy nenastartuju na poprvé a za tepla vlastně taky ne + se k tomu přidá zvuk, jakoby chtěl motor vyskočit z auta, ale to může být podpořené tím, že jeden silentblok motoru skoro nemám.
Po čem jít? Může být problém ve startéru?
Jinak problém není v tom, že by při startování startér točil a točil a trvalo to. To ne. On "chytne" prakticky hned, ale zabručí a nenaskočí.
Pomůže třeba držet déle klíček při startování v poslední poloze? Že by startér pořád točil?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4700
- Registrován: 23 úno 2009, 12:03
- Bydliště: České Budějovice
Odpovědi: 0
podívej se podle čísla jestli to dělá i valeo a je u něj rozdíl v počtu zubů oproti bosch. Nevím jak u podélných 2.0 ale u příčných 1.9 to dělal startér.Alfo píše:Počkej, takže co mi chceš říct? Nový startér?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tak abych poslal aktuální info s mým trápením ohledně startů a co jsem vysledoval.
Problém se vyskytuje, když je úplně studený s aktuálními teplotami kolem 0 °C a nebo když je motor zahřátý, podle teploty vody od cca 70 °C. Ve stavu mezi tím startuje ukázkově na brnknutí.
Problém se vyskytuje tak, že chci nastartovat. Takže počkám, až zhasne žhavění, otočí klíčkem do poslední fáze zapalování. Motor se chytne prakticky hned, žádné zdlouhavé točení zde není. No ale zaburácí a zdechne. Druhý start už bývá vpohodě. Nový poznatek ale je, že pokud držím klíč v poslední poloze déle a točím tak déle startérem, tak jde také cítit zaburácení motoru, ale motor pak nastartuje a nezdechne.
Je teda pravděpodobné, že to bude startérem?
Zvyšování startovací dávky by mělo spíš řešit problém, kdy bych dlouho motorem točil a ten nechytal a to není tento případ.
Problém se vyskytuje, když je úplně studený s aktuálními teplotami kolem 0 °C a nebo když je motor zahřátý, podle teploty vody od cca 70 °C. Ve stavu mezi tím startuje ukázkově na brnknutí.
Problém se vyskytuje tak, že chci nastartovat. Takže počkám, až zhasne žhavění, otočí klíčkem do poslední fáze zapalování. Motor se chytne prakticky hned, žádné zdlouhavé točení zde není. No ale zaburácí a zdechne. Druhý start už bývá vpohodě. Nový poznatek ale je, že pokud držím klíč v poslední poloze déle a točím tak déle startérem, tak jde také cítit zaburácení motoru, ale motor pak nastartuje a nezdechne.
Je teda pravděpodobné, že to bude startérem?
Zvyšování startovací dávky by mělo spíš řešit problém, kdy bych dlouho motorem točil a ten nechytal a to není tento případ.