2.0 PD - těžkopádné starty za tepla

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Alfo
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 26 lis 2020, 21:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

2.0 PD - těžkopádné starty za tepla

Příspěvek od Alfo »

Zdravím Vás, poprosím o rady k motoru 2.0 TDI BLB 103 kW, bez DPF.
Za studena motor startuje krásně, ikdyž teď auto stálo 4 dny v mrazech. Ale jakmile se zahřeje, tak většina teplých startů je následovných:
Zhasne kontrolka žhavení, po otočení klíčku se okamžitě motor chytne (žádné dlouhé točení), ale motor těžkopádně zarachotí a zdechne. Sice chytne, ale jakoby ne úplně, aby se dokázal rozběhnout.
Pokud držím klíček dál v poslední fázi, během toho těžkopádného rachocení, tak motor nakonec chytne.

Po čem koukat? Žhaviče nové od listopadu, tankuji Vervu Diesel, najeto 215k km. Rozvody dělané v roce 2011 při 110k km. (uvádím pro informaci)
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

slaba baterka a starter...

je to problem teplych startov PD motorov...

Byva to zlozitejsie...bud je dávka paliva nedostatočná...a motor proste na tú dávku paliva nechytí.. čo vyrieši oprava tepleho startu v SW ecu.

ALebo je problem, že pri štarte a aktivacii vstrekovačov dojde k vypnutiu jednotky z dôvodu nedostatočného napatia....a takto dookola....proste jednotka je OFF počas startu.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Je to tak. Mě takhle trápí čínskej startér. Nic mu neni a točí jak vzteklej a motor blbě chytá. Jednou za rok vyndám startér, vyčistim všechny spoje, někdy proškrábnu kolektor a pak motor chytá na drc kdykoliv.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2069
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Ko starter, ale repas nepomůže. podle mě to ztrácí magnetizmus ve statoru. Dáš nový a točí jak mixer.
Alfo
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 26 lis 2020, 21:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Alfo »

Tak jsem zjistil, že to tak udělá i u studeného motoru. Ne s takovou razancí a ne tak často, u studeného je to 1/20 startů. Takže půjdu po tom startéru, achjo.
Ale děkuji všem za rady.
Multitalent
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 14 lis 2020, 18:08
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Multitalent »

Ahoj pokud bude tvůj problém přetrvávat, tak mi napiš. upravím ti startovací dávku při teplém startu. Nejsem jsi jistej jestli startér něco vyřeší. V případě zájmu napiš. Hezký nový rok
Vždy když opravuji vůz značky renault, tak jsi říkám jak krásně to tak udělali a vymysleli. 😭😀
Alfo
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 26 lis 2020, 21:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Alfo »

Ahoj, o úpravách startovací dávky jsem si hodně četl, ale nevím, jestli by to řešilo můj problém, když se občas objevuje i u studeného motoru?
Ve většině případů kdy jsem o problému "teplých startů" četl, tak lidé to popisovali tak, že dlouho motor točili, než naskočil. Mě naskočí hned, ale jen tak nějak částečně a trvá mu, než se rozběhne.
Multitalent
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 14 lis 2020, 18:08
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Multitalent »

Tak to bych zkusil jinak pokud ti to nepíše žádný závady, a rozvody máš správně nastavený, zkontoluj kompresi (nebo jsi nech někde zkontrolovat), když i ta bude dobrá, co vstřiky ?? hodnoty na diagnostice za studena ?, zkus propojit diodou váhu vzduchu jen na start aby jsi vyloučil i tu. a pak až ohřeješ motor tak bych před startem zkusil odpojit snímač kliky na setrváku. Jednotka automaticky přestane číst z něj a místo něj bude používat čidlo vačky. Je možný, že nenastartuješ bez něj vůbec nevím co máš za rok ale třeba sharany to neuměli. novější ano. to čidlo může být horší za tepla nemusí snímat a diag. ho nemusí psát. takže zkusit nastartovat bez něj. Taky můžeš mít vymačkanou hlavu od vstřiků ( jako každá 2,5tdi v T5). Každopádně startovací dávku můžu změnit.
Vždy když opravuji vůz značky renault, tak jsi říkám jak krásně to tak udělali a vymysleli. 😭😀
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2069
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Alfo píše:Ahoj, o úpravách startovací dávky jsem si hodně četl, ale nevím, jestli by to řešilo můj problém, když se občas objevuje i u studeného motoru?
Ve většině případů kdy jsem o problému "teplých startů" četl, tak lidé to popisovali tak, že dlouho motor točili, než naskočil. Mě naskočí hned, ale jen tak nějak částečně a trvá mu, než se rozběhne.
Ne neřešilo. Neřeš kraviny a kup starter, je to klasická známá závada a mnohokrát odzkoušený řešení. Hlavně se tý výměně stejně nevyhneš, bude se to zhoršovat do té míry až to nenastartuje vůbec.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jj, před svátky jsem řešil Touarega 2.5TDi on sice na ucho tak nějak motal ten starter,ale dal se novej starter i baterka a auto se může zbláznit...
Alfo
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 26 lis 2020, 21:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Alfo »

Pánové, díky za rady.

ŘEŠENÍ:
Repas startéru a zároveň nová baterka. Problém je pryč.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“