2.0 PD - těžkopádné starty za tepla
Moderátoři: šulda, Moderátoři
2.0 PD - těžkopádné starty za tepla
Zdravím Vás, poprosím o rady k motoru 2.0 TDI BLB 103 kW, bez DPF.
Za studena motor startuje krásně, ikdyž teď auto stálo 4 dny v mrazech. Ale jakmile se zahřeje, tak většina teplých startů je následovných:
Zhasne kontrolka žhavení, po otočení klíčku se okamžitě motor chytne (žádné dlouhé točení), ale motor těžkopádně zarachotí a zdechne. Sice chytne, ale jakoby ne úplně, aby se dokázal rozběhnout.
Pokud držím klíček dál v poslední fázi, během toho těžkopádného rachocení, tak motor nakonec chytne.
Po čem koukat? Žhaviče nové od listopadu, tankuji Vervu Diesel, najeto 215k km. Rozvody dělané v roce 2011 při 110k km. (uvádím pro informaci)
Za studena motor startuje krásně, ikdyž teď auto stálo 4 dny v mrazech. Ale jakmile se zahřeje, tak většina teplých startů je následovných:
Zhasne kontrolka žhavení, po otočení klíčku se okamžitě motor chytne (žádné dlouhé točení), ale motor těžkopádně zarachotí a zdechne. Sice chytne, ale jakoby ne úplně, aby se dokázal rozběhnout.
Pokud držím klíček dál v poslední fázi, během toho těžkopádného rachocení, tak motor nakonec chytne.
Po čem koukat? Žhaviče nové od listopadu, tankuji Vervu Diesel, najeto 215k km. Rozvody dělané v roce 2011 při 110k km. (uvádím pro informaci)
slaba baterka a starter...
je to problem teplych startov PD motorov...
Byva to zlozitejsie...bud je dávka paliva nedostatočná...a motor proste na tú dávku paliva nechytí.. čo vyrieši oprava tepleho startu v SW ecu.
ALebo je problem, že pri štarte a aktivacii vstrekovačov dojde k vypnutiu jednotky z dôvodu nedostatočného napatia....a takto dookola....proste jednotka je OFF počas startu.
je to problem teplych startov PD motorov...
Byva to zlozitejsie...bud je dávka paliva nedostatočná...a motor proste na tú dávku paliva nechytí.. čo vyrieši oprava tepleho startu v SW ecu.
ALebo je problem, že pri štarte a aktivacii vstrekovačov dojde k vypnutiu jednotky z dôvodu nedostatočného napatia....a takto dookola....proste jednotka je OFF počas startu.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 14 lis 2020, 18:08
- Bydliště: České Budějovice
Ahoj, o úpravách startovací dávky jsem si hodně četl, ale nevím, jestli by to řešilo můj problém, když se občas objevuje i u studeného motoru?
Ve většině případů kdy jsem o problému "teplých startů" četl, tak lidé to popisovali tak, že dlouho motor točili, než naskočil. Mě naskočí hned, ale jen tak nějak částečně a trvá mu, než se rozběhne.
Ve většině případů kdy jsem o problému "teplých startů" četl, tak lidé to popisovali tak, že dlouho motor točili, než naskočil. Mě naskočí hned, ale jen tak nějak částečně a trvá mu, než se rozběhne.
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 14 lis 2020, 18:08
- Bydliště: České Budějovice
Tak to bych zkusil jinak pokud ti to nepíše žádný závady, a rozvody máš správně nastavený, zkontoluj kompresi (nebo jsi nech někde zkontrolovat), když i ta bude dobrá, co vstřiky ?? hodnoty na diagnostice za studena ?, zkus propojit diodou váhu vzduchu jen na start aby jsi vyloučil i tu. a pak až ohřeješ motor tak bych před startem zkusil odpojit snímač kliky na setrváku. Jednotka automaticky přestane číst z něj a místo něj bude používat čidlo vačky. Je možný, že nenastartuješ bez něj vůbec nevím co máš za rok ale třeba sharany to neuměli. novější ano. to čidlo může být horší za tepla nemusí snímat a diag. ho nemusí psát. takže zkusit nastartovat bez něj. Taky můžeš mít vymačkanou hlavu od vstřiků ( jako každá 2,5tdi v T5). Každopádně startovací dávku můžu změnit.
Vždy když opravuji vůz značky renault, tak jsi říkám jak krásně to tak udělali a vymysleli. 😭😀
Ne neřešilo. Neřeš kraviny a kup starter, je to klasická známá závada a mnohokrát odzkoušený řešení. Hlavně se tý výměně stejně nevyhneš, bude se to zhoršovat do té míry až to nenastartuje vůbec.Alfo píše:Ahoj, o úpravách startovací dávky jsem si hodně četl, ale nevím, jestli by to řešilo můj problém, když se občas objevuje i u studeného motoru?
Ve většině případů kdy jsem o problému "teplých startů" četl, tak lidé to popisovali tak, že dlouho motor točili, než naskočil. Mě naskočí hned, ale jen tak nějak částečně a trvá mu, než se rozběhne.