Stránka 1 z 1

X-Trail 4x4 dotaz

Napsal: 29 led 2021, 12:03
od Deivid
Dobrý den,
mám technický dotaz. Mám situaci, kdy jedu s x trailem z kopce, který je zasněžený, nebo bláto a 4x4 mám v režimu auto, brzdím motorem a ťeď dejme tomu chytnu sáňky, jak na to reaguje ta čtyřkolka? Když jsem v režimu lock, tak je to jasný jdou obě nápravy. Nebo jak tato situace vůbec funguje třeba u koncernu s haldexama?
Neřeším asistent jízdy ze svahu....

Děkuji
David

Napsal: 31 led 2021, 22:27
od rudy5
Keď ideš v režime lock tak keď ideš pod plynom z kopca tak sa musíš snažiť aby kolesá nešli do šmyku inak neviem co chceš počuť raz chytis šmyk a kolesá sa nemajú o co oprieť tak ti nepomôže 4x4 na žiadnom aute aj keby máš asistent zjazdu z kopca ten si sám pribrzdzuje a pridava ale aj s tým keď prídeš na ľad neurobíš nič, v tomto ma výhodu iba auto co ma redukciu a stále ísť pod plynom aby sa kolesá točili a nedostali do šmyku

Napsal: 01 úno 2021, 11:50
od Deivid
rudy5 píše:Keď ideš v režime lock tak keď ideš pod plynom z kopca tak sa musíš snažiť aby kolesá nešli do šmyku inak neviem co chceš počuť raz chytis šmyk a kolesá sa nemajú o co oprieť tak ti nepomôže 4x4 na žiadnom aute aj keby máš asistent zjazdu z kopca ten si sám pribrzdzuje a pridava ale aj s tým keď prídeš na ľad neurobíš nič, v tomto ma výhodu iba auto co ma redukciu a stále ísť pod plynom aby sa kolesá točili a nedostali do šmyku
Ano toto vím, mě šlo spíš o to, že když je automatická 4 kolka, tak laicky řečeno proklouzne přední náprava, automaticky se připojí zadek. Ale situace kdy jedu ze zabláceného kopce a nebrzdím ,ale lehce lechtám plyn jestli se ta náprava připojí při podsmýknutí předních kol, tzn vznikne rozdíl mezi otáčkama přední a zadní nápravy.

Napsal: 01 úno 2021, 19:36
od rudy5
Vtedy asi hej ale ísť zo zablateneho kopca na režime auto je blbosť, predsa lepšie ta auto podrží keď mas uzamknutie 4x4, a zadok keď pôjdeš na auto dolu kopcom sa asi ne pripojí lebo predsa kolesá ti pôjdu smykom a keď pridáš vtedy ich preklzne vtedy sa zapojí ale za chvíľku zase odpojí preto tam treba ísť v režime 4x4 lock, vyskúšaj co to urobí ja chodím vzdy v režime lock inak to pôjde podľa mňa ako obyč dvojkolka na blate dolu

Napsal: 02 úno 2021, 07:51
od Deivid
rudy5 píše:Vtedy asi hej ale ísť zo zablateneho kopca na režime auto je blbosť, predsa lepšie ta auto podrží keď mas uzamknutie 4x4, a zadok keď pôjdeš na auto dolu kopcom sa asi ne pripojí lebo predsa kolesá ti pôjdu smykom a keď pridáš vtedy ich preklzne vtedy sa zapojí ale za chvíľku zase odpojí preto tam treba ísť v režime 4x4 lock, vyskúšaj co to urobí ja chodím vzdy v režime lock inak to pôjde podľa mňa ako obyč dvojkolka na blate dolu
Prakticky je to jasné, mě spíš zajímala teorie, jestli si to myslím správně jak to je. Děkuji