Divné studené starty TDI PD ASZ

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Divné studené starty TDI PD ASZ

Příspěvek od Vojta91 »

Ahoj, poslední měsíc trápí ženu špatný studený starty na PD (Octa 1, ASZ 2003). První start po nažhavení hrůza, chytne tak na 3, za vteřinu (s lehkým zaklepáním)se chytnou všechny. Dělá to pod cca +2°, nad 4 chytá hned skoro bez zaváhání, ale stačí popojet i v mrazu tak 100m a chytne hned napoprvé bez problemu.. Filtry nový, baterka 2 roky, nafta OMV, čidlo teploty 3 měsíce starý, žhavky OK. Najeto 360k, spotřeba na volnoběh teplá 0,6l/h, studená +0,2. Bojím se vstřiků bohužel :-/ nebo netesnost v systému ? Hadičky jsme nedělali.

ALE podle servisu vstřiky na diag ,,v toleranci,, ale auto necuká v žádným režimu jízdy, teplý starty na otočení, spotřeba v normě, olej nepřibývá tak se jim do vstriku hrabat nechce..

Nějaký tip takhle na dálku co by to mohlo dělat ?
puskas
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 10 pro 2009, 18:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od puskas »

nespada ti náhodou nafta a dostáva sa vzduch do systému?
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta91 »

puskas píše:nespada ti náhodou nafta a dostáva sa vzduch do systému?
No to mě napadlo ale spíš je mi divný proč se to děje až od nějakých 2-3 stupňů a níž.. když je 5 je to úplne v klidu asi jako studená rotačka..
puskas
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 10 pro 2009, 18:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od puskas »

Vojta91 píše:
puskas píše:nespada ti náhodou nafta a dostáva sa vzduch do systému?
No to mě napadlo ale spíš je mi divný proč se to děje až od nějakých 2-3 stupňů a níž.. když je 5 je to úplne v klidu asi jako studená rotačka..

a 100% maš žhaviče poriadku? hadice okolo palivového filtra ?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle se stávalo vždy, hlavně u předkomůrek, 2-3 stupně udělaly nepojízdné auto. Je to hranice, kdy buď se něco mrazem smrští a pustí to vzduch nebo naopak naftu ven. Ale spíš jde o kompresi, která mizí. Pokud to má dost najeto, tak to postihne i přímý vstřik. Když se sečtou všechna pro a proti, a vše je o.k. v -5 , tak v -8 už je to v háji, komprese už poklesla tak, že válec vynechává a hapruje. Stačí chvilku postartovat, on se zahřeje a vše je zase o.k. :)
nepropadat panice...
puskas
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 10 pro 2009, 18:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od puskas »

jericho-3 píše:Tohle se stávalo vždy, hlavně u předkomůrek, 2-3 stupně udělaly nepojízdné auto. Je to hranice, kdy buď se něco mrazem smrští a pustí to vzduch nebo naopak naftu ven. Ale spíš jde o kompresi, která mizí. Pokud to má dost najeto, tak to postihne i přímý vstřik. Když se sečtou všechna pro a proti, a vše je o.k. v -5 , tak v -8 už je to v háji, komprese už poklesla tak, že válec vynechává a hapruje. Stačí chvilku postartovat, on se zahřeje a vše je zase o.k. :)
máš diagnostiku? za tepla načti vagem striky a napíš hodnoty
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta91 »

puskas píše:
Vojta91 píše:
puskas píše:nespada ti náhodou nafta a dostáva sa vzduch do systému?
No to mě napadlo ale spíš je mi divný proč se to děje až od nějakých 2-3 stupňů a níž.. když je 5 je to úplne v klidu asi jako studená rotačka..

a 100% maš žhaviče poriadku? hadice okolo palivového filtra ?
Žhavky sem ,,zkoušel,, metodou kabelu od baterky, jiskřily všechny (nemám je teda změřený mulťákem) ale jsou starý tuším 2-3 roky, chybu neházejí a kontrolka svítí a zhasne. Hadičky upřímně nevím, počítal sem s tím že když se dělal palivák hadičky zkouknuli taky, ale asi po tolika letech by nový neškodily. Spíš mi tam nehraje to, že je to evidentně závislý na teplotě okolí, od +2 a níž starty blbý, od nějakých +5 není nic znát (krom lehce zvýšených otacek když je to studený)

Upřímně nechce se nám ,,zbytečně,, vysypat do vstřiků když to může bejt něco jiného a problém to nevyřeší :-/
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vojta91 »

puskas píše:
jericho-3 píše:Tohle se stávalo vždy, hlavně u předkomůrek, 2-3 stupně udělaly nepojízdné auto. Je to hranice, kdy buď se něco mrazem smrští a pustí to vzduch nebo naopak naftu ven. Ale spíš jde o kompresi, která mizí. Pokud to má dost najeto, tak to postihne i přímý vstřik. Když se sečtou všechna pro a proti, a vše je o.k. v -5 , tak v -8 už je to v háji, komprese už poklesla tak, že válec vynechává a hapruje. Stačí chvilku postartovat, on se zahřeje a vše je zase o.k. :)
máš diagnostiku? za tepla načti vagem striky a napíš hodnoty
Hodnoty vstřiků za tepla ? VAG bych sehnal, to nebude problém. Údajně to taky zkoušeli v servisu načíst teplý, a všechny byly do +/- 0.3-0.5 (nepamatuju si znaménka) což je za servis OK vzhledem k nájezdu a nikdo je nikdy nedělal. A taky bylo znát že do PD se jim hrabat nechce..
E: znamej má G4, stejnej motor, nájezd 450 a nemá problémy.. vstriky původní :-/
puskas
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 10 pro 2009, 18:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od puskas »

potrebujem hodnoty vstrekov , lebo niekedy to robý 1 vstrek a ked žhaviče su poriadku to je ok , može to robiť aj filter paliva alebo hadice okolo toho či nedostáva niekde vzduc a nafta padá dole
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

puskas píše:
jericho-3 píše:Tohle se stávalo vždy, hlavně u předkomůrek, 2-3 stupně udělaly nepojízdné auto. Je to hranice, kdy buď se něco mrazem smrští a pustí to vzduch nebo naopak naftu ven. Ale spíš jde o kompresi, která mizí. Pokud to má dost najeto, tak to postihne i přímý vstřik. Když se sečtou všechna pro a proti, a vše je o.k. v -5 , tak v -8 už je to v háji, komprese už poklesla tak, že válec vynechává a hapruje. Stačí chvilku postartovat, on se zahřeje a vše je zase o.k. :)
máš diagnostiku? za tepla načti vagem striky a napíš hodnoty
Já jí nepotřebuji, mě T 4 1,9 TD chytla na otočení a min. 14 dní stála..
nepropadat panice...
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Vojta91 píše:Spíš mi tam nehraje to, že je to evidentně závislý na teplotě okolí, od +2 a níž starty blbý, od nějakých +5 není nic znát (krom lehce zvýšených otacek když je to studený)

Upřímně nechce se nám ,,zbytečně,, vysypat do vstřiků když to může bejt něco jiného a problém to nevyřeší :-/
Změřil bych kompresi a pokud bude OK, rozhodil bych to a nechal bych tady: http://www.engitec.cz/opravy-ulozeni-vstrikovacu-pd/ vyvložkovat šachty. Po 360k budou podfukovat vstřiky.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5055
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Žhavky jsi měřil ale jde na ně vůbec proud? Ty koncovky se rozpadaj. U nafty je základ žhavení.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Odpovědi: 0
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Tohle dělalo 1,4 TDI ženy, jak bylo kolem 0 a míň, tak to dýl točilo a pak se to hádalo. Všechny žhavky byly KO :D Teď -8 a na otočení... Ale ty žhavky tam byly z fabriky z roku 2007.
S2 CFGB DSG
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Vsázím na žhavky, to že jiskří neznamená, že žhaví všechny stejně rychle.
Zkus nejjednoduší metodu a to žhavit alespoň dvakrát než začneš startovat.
Přes VAG pak nech zkontrolovat i všechny čidla teploty.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Taky bych sázel na to, že bude špatná jedna ze žhaviček nebo konektor na ní. Ostatní válce nažhaví a chytnou hned, poslední se přidá až po pár otočení kdy se trošku ohřeje.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“