Ahoj, jaký mám zvolit olej do O1 tour je tam PD AXR 74kw rok je to 2009 najeto má origo 152tis. Jestli dát 5w40 s normou 505.01 nebo 5w30 s normou 507.00. někde jsem četl že tam přijde i norma 506.01 což teď je nástupce 507.00 tuším. Měnit budu každý rok bez ohledu na nájezd km ale víc jak 12tis km nenajedu stejně Tak co do toho nejlepší zvolit za normu, specifikaci a značku? Dával jsem Valvoline nebo Castrol. Díky
Dávám 5w30 507.00 i tam kde bych dříve dával 5w40 505.01 abych měl jeden sud a nemusel nijak kombinovat.
Jinak 506.01 je předchozí norma, to byl LongLife 0w30 pro PD na přelomu milénia.
Šulda: Přesně tak. Leju podle normy a ne podle výrobce. Leju do PD Mobil, Valvoline, origo VW, Pennasol, Repsol, Divinol...Vše 505.01 5W40. Co měli na krámě to jsem vzal. Jediný co jsem nelil je Castrol, protože je to nejpadělanější olej. Je to škoda, protože je to určitě kvalitní olej ale nechce se mi pátrat po tom, jestli je to padělek nebo ne. Ona často napoví už podezřele nízká cena.
libor98: Minimálně 505.01 Ostatní normy jako 507 atd prostě v tom motoru nevyužiješ.
Norma 505.01 zasahuje viskozní třídu 5W30 i 5W40. To už je na tobě co tam dáš. Oba oleje jsou ok. Já třeba do sveho PD leju 5W40 protože je to už utahaná lundra a řídší 5W30ku mi trochu žere.
Tak ale ta 5w30 s normou 507.00 tam být může? Jde mě o vačku atd aby to mělo co to mít má a vydržela, jinak tam klidně dám 5w40 505.01 co jsem dával do 96kw asz tady to je novější tak se radši ptám jestli tam není lepší dát jiný. Cena nerozhoduje na oleji šetřit nechci.
507 tam být může.
On se totiž ten úplně původní správný olej už snad ani nevyrábí. Možná ten origo v odkazu. Ty oleje s normou 505.01 zmršili tím, že je začali dělat pro motory s DPF (C3), takzvaný Low Saps(nízký obsah poela) a ty oleje prostě hůř mažou.
Takže definitivně úplně nejlepší olej je ten s normou 505.01 original VW. Ten snad ještě není určený pro motory s DPF.