1,4 16V AUA vs AUB

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4859
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

1,4 16V AUA vs AUB

Příspěvek od OťasTDi »

Jaký je mezi nima rozdíl po technické stránce? Je to jen o řj a vstřikovačích, nebo něco víc? 55kw vs 74kw
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Klapka, sání, vačky, co vím určitě. Možná i další věci.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20226
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jj, ono se to tváří stejně ale není
proč se ptáš na to vlastně ? někdo zadřel ?
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4859
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Samozřejmě že zadřel...Kamarád to má teď v garáži...Jak známo tenhle motor baští olej přes kruhy, no a majitelka jezdila i s červenou olejničkou, než to zadřela...takže na kamaráda, ať vymění motor, který někdo z její rodiny "asi nějaký autař" sežene...kamarád říká...hlavně AUA, protože to je ten původní motor...tak ho sehnali a dovezli...akorát že po očištění těch raznic je tam...AUB...No kamarád to i tak přehodil a přijel ke mě, že pocukává jeden válec a taky ať promažu chyby a že rovnou vyčistil klapku, tak ať udělám základko atd...no takže detekována chudá směs na 1. válci, tak jsme se dohodli, že zkusí nastrojit původní vstřikovače z tý AUA, dále tedy jsem mu udělal výmaz adaptace a základko klapky...jenže základko EGR mi nešlo...asi byl zalepený, jak ten motor dlouho někde ležel, tak jsme teď ještě přehodili egr z toho původního AUA a pak už mi to šlo....takže paměť závad čistá, adaptace vymazaná a základko volnoběhu, klapky a egr proběhlo OK...na volnovběh motor běží pěkně, přidání plynu taky ok a při spadnutí otáček k volnoběhu taky žádný problém...tak to teď půjde projet a dá tomu kuřbu a uvidíme...tlaky 11-11-11 což není nic moc, ale běhat by to mělo....samozřejmě svíčky + olej + filtry jsou teď nové...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20226
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Tak ještě sundej vanu a vyčistí koš, na 99% bude přicpanej
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4859
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Hmmm tak to ten kamos nedelal...to je fakt
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33571
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

OťasTDi píše:Hmmm tak to ten kamos nedelal...to je fakt
otas nedávno jsem čuměl do koše nějakého novějšího fiatu a zjistil jsem že po vyšistění někomu asi jebe, tam byl snad mikrofiltr, ne sítko, :o hned sem vzal duršloch a upravil nasávací dírky ;)

před úpravou motor mazal a po dvou minutách se rožla konev, po úpravě duršlochem OK, kamarád uživatel tohoto fora je už tak vyplašený že na každé výměně oleje sdělává vanu

to je snad úchylárna ale okolnosti ho k tomu donutily oleje mění několikrát denně a už pýr motorů se zadřelo :roll:
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4859
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

no je fakt, že když jsme dělali rozvody na mojí Fabii HTP, tak tam vana dolů musí, tak jsme na to rovnou koukli...ale u mě kupodivu naprosto vše v pořádku - nebylo co čistit
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

slovacek.milos píše:
OťasTDi píše:Hmmm tak to ten kamos nedelal...to je fakt
otas nedávno jsem čuměl do koše nějakého novějšího fiatu a zjistil jsem že po vyšistění někomu asi jebe, tam byl snad mikrofiltr, ne sítko, :o hned sem vzal duršloch a upravil nasávací dírky ;)

před úpravou motor mazal a po dvou minutách se rožla konev, po úpravě duršlochem OK, kamarád uživatel tohoto fora je už tak vyplašený že na každé výměně oleje sdělává vanu

to je snad úchylárna ale okolnosti ho k tomu donutily oleje mění několikrát denně a už pýr motorů se zadřelo :roll:
Tohle je všeobecné šílenství a je to samozřejmě i v přívodech oleje k turbům. Protože jak čerpadla oleje, tak turba vyžadují kvalitní a čisté oleje, což je v podstatě sen, bohužel konstruktéři vychází z naivní představy, že každé auto je pečlivě servisováno..Proto jsou i mazací dírky tak malé, s nějakým karbonem se prostě nepočítá. Jsou to konstruktéři z laboratoří, kteří už neví, co to vlastně ŠMÍR je.. :)
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33571
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="jericho-3"][quote="slovacek.milos"][quote="OťasTDi"]

asi tdty bude podstata problému

bohužel konstruktéři vychází z naivní představy, že každé auto je pečlivě servisováno..
Robert Gron
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 09 kvě 2009, 09:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Dílna

Aub

Příspěvek od Robert Gron »

AUB má zesílené písty.jiné vačky,jiná hlava kanály,jiné sací potrubí,jiná klapka jiný soft.Nemaže to proto že se vydřeli vačky v tom držáku vaček. Sací koš jsem ještě zalepený u toho neviděl. To není 1,8 T
Golf 3 2.0 16v abf,Golf 1 1.6td,Vw Vento 1.9 tdi 66kw,Octavia tdi,
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20226
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

To s tebou nesouhlasím koš je pricpanej u kazdyho druhyho co jezdí na olej 3 roky..
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33571
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

roman1648 píše:To s tebou nesouhlasím koš je pricpanej u kazdyho druhyho co jezdí na olej 3 roky..
nevím kerý kokot furt vymýšlí filtr oleje v telefonu když následuje filtr, proti takovému debilovi je jen duršloch a nadělat v koši díry ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“