Schéma dobíjení T4

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Bydliště: Královehradecko

Schéma dobíjení T4

Příspěvek od Hošík »

Chlapi nevyzná se prosím někdo v dobíjení u T4 rok 2000 nebo nemá schéma? Kontrolka dobíjení stále svítí a na altík nejde budící proud. Pokud buzení odpojím z altíku kontrolka zhasne. Alternátor začne dobíjet až když ho nabudím z baterie. Kabel je až do pojistkovky v pořádku, vede na pozici F3. Když jsem propípal zapojení pojistkovky tak je tato pozice propojená s A2/1, která je nezapojená a U2/12 ze které jde slabý kabel asi pro budíky. Nemá prosím někdo schéma nebo neví čím by to mohlo být? Je to 2.5 TD 65 KW.
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9194
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Nad 1998. Z altecu na pojistkovnici pin 3 svorka 10P modrej
Modrej z z pojistkovnice 14P pin 12 na Budiky pin 12

Do 1998 z altecu na pojistkovnici pin 3 svorka 10P modrej
Bílý z pojistkovnice 14P pin 12 na pin 16 na Budiky
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Hošík »

Děkuji. Proměřil jsem kabely a na volnoběh u budíku i všude jinde je 0,6 voltu. U necelého tisíce otáček naskočí buzení, altík se hned chytne a jede skoro 14,5 V. Tipuju to na nějakou zradu v budikách.
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Není to buzený přes kontrolku? A není v ní prasklá žárovka?
Oct asv 2000, DieselPower
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Není to závada ale vlastnost. Dělal mi to G2 GTD a i T4 2.4D a spoustě ostatním majitelům těhle starších aut. Vůbec to neřeš. Po startu trochu přidej plyn ať se chytne nabíjení.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Hošík »

Pája 19 píše:Není to buzený přes kontrolku? A není v ní prasklá žárovka?
Není, kontrolka funguje.
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Odpovědi: 0
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Hošík »

hansdob píše:Nad 1998. Z altecu na pojistkovnici pin 3 svorka 10P modrej
Modrej z z pojistkovnice 14P pin 12 na Budiky pin 12

Do 1998 z altecu na pojistkovnici pin 3 svorka 10P modrej
Bílý z pojistkovnice 14P pin 12 na pin 16 na Budiky
Nevíš ještě prosím který drát je přívodní napětí pro kontrolku v budíkách?
Někdy se chytne při 1500 ot. a někdy až při 4000 (wallbash) (wallbash) (wallbash)
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pepíček píše:Není to závada ale vlastnost. Dělal mi to G2 GTD a i T4 2.4D a spoustě ostatním majitelům těhle starších aut. Vůbec to neřeš. Po startu trochu přidej plyn ať se chytne nabíjení.
Ano, máčkne se na plyn a už j slyšet jiný zvuk jak alternátor dobíjí. Mám místo zapalovače strčený digi měřák napětí a přesně vím, kolik má baterka a kolik to dobíjí/13,8 V /..Problém může nastat v případě, když do auta sedne loudal a pojede kousek od volnoběhu a rozsvítí si. Mě to vyhovuje.. :)
nepropadat panice...
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Mě to taky poprvý vyděsilo, protože jsem se coural do práce a svítil a dožhavoval několik km a pak jsem sotva nastartoval(byla slabší baterie). Pak už jsem si na to dal pozor a všechno bylo v cajku.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“