Chipování HTP 1,2 12V - má to nějaký smysl?

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4896
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Chipování HTP 1,2 12V - má to nějaký smysl?

Příspěvek od OťasTDi »

1. Nepište mi, že jsem idiot
2. Nepište mi, že jsem si měl koupit auto s jiným motorem
3. Je mi jasné, že skok to nemůže být takový, jako u turbomotorů
4. Ekonomiku neřešme - mám možnost velice zajímavé ceny od známého

Chci čistě technický, realistický názor nejlépe podloženou vlastní zkušeností z provozu....Bylo by to nějak alespoň trochu výkonově znát? O kolik kw by to šlo zvednout? Nekurví se tím pak nadměrně nějaký komponent (převodovka atd)...Kód je BMM a jde mi hlavně o nástup výkonu při předjíždění....Díky
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5053
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Z toho moc nedostaneš.
Na vše jsis odpověděl v otázce, (jiný auto a motor,ekonomika,poškození a výdrž dílů).
Jinak samozdřejmě jde z toho i 200 Ps ale to už je vlastně novej motor za cenu daleko přesahující cenu jiného auta.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4896
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Jde mi cca o 10 koni navic
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No nevím. Verze 47 kW šly na 51 kW, což byl výkon pozdějších verzí tohoto motoru. Verze 51 kW ve Fabii 2 umí třeba xtuning na 57 kW. Koukni na web čipových firem, co dokážou nabídnout.

O převodovku bych strach neměl, krouťák moc nahoru nejde, takže převodovka to snese. Jestli naroste na čipu na nějakých 125 Nm, nic se neděje, převodovka snese minimálně 150. To není turbo, kde by to rostlo o stovky.

Aby se s tím dalo předjíždět, budeš muset prakticky vždy podřadit. Tyhle motory se musí točit, nárůst výkonu je až ve vyšších otáčkách. Čip to neřeší.

Mimochodem, 12V verze úplně marná nebyla. Když to mělo už ty nové rozvody, tak to šlo. Ale problém je s pečením oleje, to je samozřejmě věčný boj.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Teoreticky by mělo jít toto: http://www.chiptuningkucera.cz/1-2-12v-47kw/d1155/
Jen tě trochu opravím. Kód motoru bude spíš BBM. Napsal si BMM
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

BMM je dvoulitr v naftě.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4896
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Za kód se omlouvám a ten odkaz vůbec není marný...já o tom dost silně uvažuji...jinak ano samozřejmě podřadit...což samozřejmě dělám už teď...já ji točím, nejsem šetřílek....olej měním po 12 tis km Shell Helix

Já vím, že ty poslední jedničky měly 51kw a neměly egr a filtrbox byl extra...rozhodně bych řešil pouze soft....žádný nákladný výměny hardware :D a přesně tak cca 3tisíce bych do toho dal...asi do toho půjdu
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nic víc z toho asi nedostaneš. Ale vzhledem k tomu, že to má poměrně krátkou převodovku, mohlo by to trochu pomoct.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4896
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

v podstatě jí prostě tak trošku osvěžit....tlaky mám dobrý, rozvody nové, svíčky filtry taky
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Asi blbost jako čip u feldy za prachy se zdálo že to jede ale výkon nikde.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

(LOL) Já když jsem sedl poprvé do této paskundy s tímto motorem, tak jsem si myslel, že má auto-motor závadu. Ten zvuk, to chování toho motoru byly děsivé. Praga Piccolo s litrovým spodovým motorem z počátku 30. tých let ,byla proti tomu raketa na kolech..Tohle je pojízdná ostuda , bohužel zkonstruovaná našimi motoráři..Tohle auto přineslo obrovské zklamání dřívějším majitelům Š 105-120 , kteří si chtěli polepšit..A jelikož jsem znal japonské tříválce ještě s karburátory, tak vím, jak v podstatě pohodově může tříválec fungovat a plně využít výhodu tohoto motoru. Stejně jako Zetor 3011 byl superstroj, protože 4 válec na drobnější práce je v podstatě zbytečný a těžký..A tohle chipovat? Když už samotný motor požírá sám sebe a velkou část svého života stráví v servisu.?Vtipe vylez.. (noteeth)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ano, byla to ostuda VUT Brno, to nelze zpochybnit. Vlastně jsem se divil, jak tohle mohli vůbec pustit ven. Měli jsme doma starý Matiz, kde byl motor 0,8 tříválec, a jeho chod ve volnoběhu i v otáčkách byl proti HTP šepot květin, co se spotřeby a pružnosti týká, neměl chybu. Ale když už to ve Fabiích jezdí, snažím se najít aspoň nějaké pozitivum. Čtyřventil úplně marný nebyl, aspoň se neupalují ventily. Tolik pozitiva.

Osobně bych to určitě nečipoval. Osobně bych to určitě neměl. A nechtěl bych to ani zadarmo, natož za peníze, byť "přijatelné". Jakákoli cena za tuto motorizaci je vysoká. Zlaté staré motory 1,4 OHV.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4896
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Hele kluci ale me to tak strašný zas nepřijde....oproti prechozi fabii, co jsem mel....1,4 16V brala olej uz po 70 tis km, a pruznost taky nikde...ja to mam je na takove kratke a pracovní trasy a zatim během 12 tis km jsem zatim poruchu motoru nemel...jen tech par koni navic kdyby bylo....jinak kultivovanost po startu za studena samozřejmě neni...a spotreba real je 7,5l ale na druhou stranu....tohle auto me urcite nezrujnuje....a na dalky mam samozrejme tu oktavku.....a ta uz par problemu teda mela urcite
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

tim čipem moc navíc nezískáš, ale změní se průběh výkonu a to je hlavní

k htp: když se točí tak i jede ale co jsem měl tu čest tak to byli zánovní auta (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Odpovědi: 0
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Když do takoveho auta přesedláš třeba z 1.9 PD. To ti přijde chcíplý tak, že si myslíš, že auto má poruchu. Já vím, že se to nedá srovnávat ale pocit je to hroznej. Teď budu muset jezdit Mercedesem 1.7CDi 55kW a už se na to psychicky připravuju.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“