Blikající osvětlení Fabia I 2006

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 26 zář 2014, 22:24
Odpovědi: 0

Blikající osvětlení Fabia I 2006

Příspěvek od pavska »

Zdravím,

Řeším blikající osvětlení u Fabia I ; 1.4 16V ; 2006, najeto 215 TKM.

Nejvíce je to vidět na stropní lampičce, mírně bliká jak palubka tak vnější osvětlení. Dělá to jak na volnoběh tak při otáčkách i při jízdě.
Řízení je tam Koyo - už jsem zkusil odpojit snímač úhlu řízení a beze změny bliká stále.
Zkontrolovány všechny kostry, byl mírně vyhřátý spoj na baterce v pojistkovce od altíku, kabel se zkrátil a nalisovalo se nové očko. Konec na straně altíku byl ok. Jen se mi nelíbí dobíjení když je auto studený tak dobijí normálně 14.4V jak na baterce tak přímo na altíku měřeno. Jak se auto ohřeje tak dobíjení spadne a kolísá na 13,8 až 13,4 měřeno na baterce na altíku je to 0,2V víc. Dobíjení měřeno i za jízdy pomocí voltmetru v zapalovači. Na dobíjení nemá vliv zvýšené otáčky.
Diag bez chyb

Myslíte že to může způsobovat špatný alternátor ?
Díky za radu
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33560
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud naměřéš na M8 přímo na alternátoru 13.4 V a napětí dále padá při zvyšování zátěže tak má problém,

alternátor je třírfázový generátor a jak jedna fáze slábne chová se to podobně, navíc může vypouštět i střídavý proud a to je záhuba
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 26 zář 2014, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavska »

Super dík za info jdu shánět nový altík 110A je to automat to jsem zapomněl napsat.
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 26 zář 2014, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavska »

Nový alťík , dobíjí na volnoběh 14,3 až 14,1 jak na baterce tak přímo na šroubu na altíku , osvětlení mžourá pořád stejně (wallbash) (wallbash) už nevím co jak
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Dělá to snímač na řízení.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

slovacek.milos píše:pokud naměřéš na M8 přímo na alternátoru 13.4 V a napětí dále padá při zvyšování zátěže tak má problém,

alternátor je třírfázový generátor a jak jedna fáze slábne chová se to podobně, navíc může vypouštět i střídavý proud a to je záhuba
Teda Milošú střídavý proud🤔
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 26 zář 2014, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavska »

I když ho odpojiím na čerpadle tak stále to samé , když je připojen v měřených hodnotách ukazuje 0 dokud nepohnu volantem

Když ho odpojím tak by to mělo přestat ne ? Nebo mám odpojit všechny svorky na čerpadle ?
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Aha tak odpojením by to mělo přestat.Máš osciloskop? Nahrej dobíjení od boku střelím že to umí i baterka.
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 26 zář 2014, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavska »

Osciloskop bohužel nemám ani nevím kdo by ho tu poblíž měl , baterku zkusím sehnat jinou na zkoušku
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33560
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

geo píše:
slovacek.milos píše: Teda Milošú střídavý proud🤔
máš tři diody do mínusu a tři do plusu a když se ti projebe proud přes diodu tak co ti zní poleze, kdysi jsem používal osciloskop, dneska mi bordel průser margarín vykecá i obyč ledzkoušečka ;)
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 26 zář 2014, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavska »

Tak po nabití baterky to přestane blikat - ještě zkusím jak dlouho to vydrží.
Jinak dobijení za studena přímo na M8 a na baterce 14,5V za tepla 14.3V to samé.

Tak že to fakt vypadá že je k.o baterka je tam Rocket z roku 10/2017 i když dle testu na proud a zátěžový test , co prodáva jeden kluk u nás baterky je Ok
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20209
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Tady ta závada je celkem častá,altík a baterka je základ,kontrola kabeláže okolo starteru, jednou mi pomohlo přikostřit motor a pak zmiňovaný snímač úhlu řízení
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Registrován: 26 zář 2014, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavska »

Alťík nový
Kostry všechny projité a očištěné
Kabel od alťíku u baterky zkrácen a nalisované nové očko
Odpojení snímače řízení nepomůže

Po nabití včera baterky Ok a dnes už zase začíná. Zkusím ještě vyměnit baterku
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“