Šrouby hlavy ASZ a ARL

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Hgi
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 30 zář 2016, 18:17
Odpovědi: 0

Šrouby hlavy ASZ a ARL

Příspěvek od Hgi »

Ahoj, ještě jeden stupidní dotaz, na který tu znáte všichni určitě odpověď. Od kamaráda jsem slyšel, že ASZ má jiný šrouby hlavy než ARL. Údajně
ASZ - pevnost 10.9
ARL - 12.9

je to pravda? Je tudíž lepší když dělám GO motoru na ASZ použít rovnou šrouby z ARL s pevnosti 12.9?

Má někdo zkušenosti? Utahovací momenty jsou předpokladám stejný...

Opět všem děkuji za diskuzi :)
Auto, který nemá turbo, to je jak když ženská nemá kozy...
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Ano, je to pravda. ARL má šróby ktoré ćíslo dielu končí písmenom "C" a to sú tie 12,9 pevnostne
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Hgi
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 30 zář 2016, 18:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hgi »

ok, když je vezmu od elringu, jsou to tyhle u ARL?
https://www.autokelly.cz/Product/EL-057 ... 9;33388826
Auto, který nemá turbo, to je jak když ženská nemá kozy...
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9267
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ty jsi někdy viděl prasklej šroub na hlavě který praskl zátěží ?? Chceš přišroubovat měkkou hliníkovou hlavu k “tvrdšímu” bloku co ti přinese rozdíl 10,9 versus 12,9
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Já bych to tak nehrotil. ARL má prý dokonce nižší kompresní poměr jak ASZ, ale má větší turbo (o trošičku) . Já mám ASZ s turbem VB tedy z ARL a mám měněnou hlavu a šrouby od Elringu a vše šlape jak má už druhým nebo třetím rokem, takže bych byl v klidu a koupil co zrovna bude po ruce. Pevnějšími šrouby nic nepokazíš.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Hgi
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 30 zář 2016, 18:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hgi »

hansdob píše:Ty jsi někdy viděl prasklej šroub na hlavě který praskl zátěží ?? Chceš přišroubovat měkkou hliníkovou hlavu k “tvrdšímu” bloku co ti přinese rozdíl 10,9 versus 12,9
Nejde přeci o prasklej šroub, ale o to, že šroub s vyšší třidou pevnosti se teoreticky tak nenatáhne a tím pádem dosáhneš většího tlaku na těsnění = delší životnost, menší šance, že to zase někde foukne.

Já to vůbec nehrotím, ve výsledku to je asi jedno jak říkáte... jenom mě zajímal rozdíl ve šroubech, jestli je to pravda nebo ne.
Auto, který nemá turbo, to je jak když ženská nemá kozy...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Proč se dávají nové šrouby a je to v předpisu? Protože jsou vyhřáté a natahují se..Tzn. že umožní hlavě , aby pracovala a proto "odchází" i plechové těsnění i přesto že profouknout nejde. Samozřejmě záleží na typu motoru, někde je to více háklivé, někde ne a stačí je změřit a pokud nejsou nataženy, tak nechat. A také se stává, že ze šroubu se stane zkrutná tyč, šroub dole se zastaví , ale jeho hlava pruží..Vždy je dobré když člověk nevěří, vzít pilku a zkusit šroub přeříznout a stejně jako u ojničních šroubů je to hned jasné.Osobně "novým šroubům " jako náhražky nevěřím..A proč by měly lepší a kvalitnější šrouby vadit, když přeci rozhoduje moment? Po utažení to musí být kámen, samozřejmě bez lešenové trubky, jinak je oprava nekvalitní.Pokud ne, je hlava křivá, prosedlý blok,popřípadě šrouby sračky nebo vadný moment.. :)
Naposledy upravil(a) jericho-3 dne 28 kvě 2021, 14:30, celkem upraveno 1 x.
nepropadat panice...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3722
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Taky jsem je dal při výměně těsnění do svý rotačky. Je to to nejlepší z OEM, co tam můžeš za rozumný peníze dát. A řekl bych, že i v případě sériového motoru.
Kdybys to chtěl hrotit, tak můžeš pořídit ARP štefty za 260 dolarů. Ty maj ještě vyšší pevnost a štefty se chovaj líp než šrouby.
Oct asv 2000, DieselPower
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“