Stránka 1 z 1
Jen myšlenka inženýrů ford focus 3
Napsal: 15 čer 2021, 22:07
od hansdob
Mám tu focuse kombi mk3 tuším 2013 1.0 eeecoooobooooost (🤮🤮🤮) řeším nějaké věci a mezi nimi klimu a u toho jsem zjistil že mají obě trubky podél motoru svedené do jedné tlusté trubky a těsně před karoserii zase rozdělené takže na cca 50-60 Cm se mi chladicí trubka ohřívá o teplou větev což mi přijde dost kontraproduktivní tak nechápu proč toto inženýr udělal. Víte někdo důvod?? Je to pouze můj osobní zájem trochu nechápu důvod a tak mne to zajímá.
Napsal: 16 čer 2021, 06:46
od Tomas.cz
Stejne řešení má i Octavia 3 apod. ( ale ta je má spojené těsně před výparníkem ) je to kvůli vyšší účinnosti klimatizace, využije se momentu, kdy z výparníku expandované chladivo je pěkně studené a jde ke kompresoru a od chladiče kapalné palivo je naopak horké, takže aby se studenou vratkou zchladilo a nešlo zbytečně horké do výparníku. Je to takový interní výměník.
Napsal: 16 čer 2021, 22:10
od FandaTDI
Když je kompresor dost výkonnej na to, aby v podstatě "mrazil", nemusí to být imho na škodu... Přimrznutím trpěj např.i exp.ventily/trysky, takže pokud se to nese*e a chladí jak má, tak to tomu možná i přispívá... Takže bych to viděl spíš opačně, tj. že ta teplá ohřívá studenou(a tím pádem se sama chladí)

Napsal: 16 čer 2021, 23:15
od hansdob
I ofce 3 sem si nevšiml a těch už tu bylo. Hmmm možná mate pravdu ale mě to hrozně zarazilo.
Napsal: 25 čer 2021, 15:55
od Tomas.cz
Re: Jen myšlenka inženýrů ford focus 3
Napsal: 27 led 2022, 16:52
od Tomas.cz
Tady pro zajímavost sdružená klimatrubka u novější generace Audi A4.

- 20220125_130322.jpg (396.31 KiB) Zobrazeno 1440 x