třepání volantu Alhambra

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

rihard
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: ostrava

třepání volantu Alhambra

Příspěvek od rihard »

zdar
Mám alhamru 02, 1,9 85kw, třepe se mi volant u vyšších rychlostí okolo 140 km/h a víc a při brźdění. nechal jsem kola převážit přední i zadní, nechal jsem ho na stk celé proklepat- vše ok předek i zadek, a vyměnil jsem brzd kotouče a desky, po tom všem se volant pořad chvěje ve vyšších rychlostech a při brzd.také ve vyšší rychl.
naznačili mi že by to snad mohla být poloosa, že snad ta pravá ,respektive klouby nebo nějaký unašeč z převodovky nebo snad setrvák???!. tuto polosu jsem měnil před cca 15tkm za jetou ale solidní(jenom poloosu ne unašeč) a zase je asi špatná
poslední poznámku, auto bylo bourané na pravou stranu když jsem ho koupil a mělo vystř airb, utržený pravý horní sil.motoru a přetrhané bowdeny mezi kulisou a převodovkou, mírně pošk kapota a blatník-vše na klep.a tím nehoda vypadala jako by auto dostalo úder ze spodu do motoru.
Poradí někdo postup
děkuji
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Někdy převážení kol nepomůže-můžou mít na sobě plošky (nemusej bejt úplně kulatý), problémy s pneumatikama se odtraněj tak že se koupěj nový a dobře se vyvážej. Udělat pořádně geometrii, sbíhavost a hlavně odklon, zkontrolovat vzdálenosti předních a zadních kol. Pak bych asi sundal poloosy na straně převodovky a zkusil jestli nejsou zatuhlý klouby. Pak jedině silentbloky motoru a převodovky, jestli dostaly ránu nemusej bejt OK. Setrvák zlobí spíš v závislosti na zatížení.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
rihard
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: ostrava

Příspěvek od rihard »

děkuji ,geomku uděláma nové gumcle není problém.a co ten unašeč?
rihard
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: ostrava

Příspěvek od rihard »

děkuji ,geomku uděláma nové gumcle není problém.a co ten unašeč?
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

pokud by byl ohnutej od tý rány tak by naněm byly nějaký stopy poškození, a hlavně by ložisko ve kterym je unášenej bylo dávno mrtvý (hrozně by hučelo)
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
rihard
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: ostrava

Příspěvek od rihard »

na druhou stranu se mi nechce věřit že nevyvážené nebo respektive ojeté gumcle mají za následek vibrování volantu při brzd. a to stejné geomka.
no nic v pondělí to zkusím vše zjistit vč poloos
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Naopak, nový preumatiky a rovný disky sou základ pro odstraňování takovejch závad.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Mam stejnej problem na stary A6ce :( Po vymene ramen as silenbloku to skoro zmizelo, ted se to v minimalni mire ozyva zase. Mezi 140-160.
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Já sem na mým Ventu vyměnil na nápravě všechno, ale než sem se dokopal dojet na geometrii tak sem zimáky sjel na dráty. A ty vibrace, to byla hrůza. Dal sem nový gumy, udělal geometrii a od 0km-220km ani náznak vibrací. Jen mám tenký kotouče, tak se mi při brždění z 200 na benzínu ohřejou a trochu zkroutěj ale povychladnutí zase OK.
Jinak ty lepší geometrie uměj při zvednutym autě zkontrolovat i naražení disků, možná i to může být problém.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

Kluci, strašně moc se omlouvám, že sem lezu s něčím trochu jiným, ale už sem se tady ptal a nikdo mi nic neřekl. Řeším problém s brzdama už rok. Minulý rok touto dobou sem si nechal v Citroenu vyměnit napředku kotouče a destičky. 400km pohoda, nebo aspoň se mi to zdálo v pořádku a jakmile si to asi sedlo, od té doby mi auto táhne při brždění doleva. Na spodku vše v pořádku, přední tlumiče nové, uložení nové, kola to 100% nejsou, vše na brzdách chodí jak má, přehozeny destičky z kol a dělá to pořád. Pokud brzdím mírně a citlivě, tak pohoda ale jakmile to trochu přišlápnu, třeba když brzdím z vyšší rychlosti, táhne doleva, za volant to netahá. Prostě brzdím, dobrý, dobrý a ještě potřebuju přibrzdit víc a v tom momentu to zatáhne a změní směr. Prosím poraďte, už to řeším rok.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1054
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Odpovědi: 0
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

a co hydraulicka pumpa ?
xxxmisko
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 19 říj 2007, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

tlmice

Příspěvek od xxxmisko »

skus si skontrolovat tlmice - mne na passate robilo presne toto iste a bol zly zadny tlmic - auto cele rozkyvane, ked som brzdil, som mal na rukach svalovicu skoro. po vymene tlmicov - super
Uživatelský avatar
Luke
Přispěvovatel
Příspěvky: 308
Registrován: 26 led 2006, 20:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíčsko

Příspěvek od Luke »

I zadní tlumiče jsou nový. Byl sem na válcích, zadek jde téměr spolu, ale na předku je rozdíl 20%, takže to musí být v przdách. Ale proč, vše by mělo být ok.
Volkswagen Jetta 1.9 TDi PD 77kW r.v.07
Jakmile dořeším leasing, bude Jetta na prodej
KAMA
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 27 říj 2007, 20:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od KAMA »

Nazdarek kluci Mel jsem stejnej problem a je vyresen!!!!!!!!!!
GUMY GUMY GUMY
Klepani do volantu od 130 a vyse se rozklepalo cele auto hlavne volant prislo mi taky poloosa,brzdy zkroucene atd.vse jsem zkontroloval a nic.Koupil komplet brzdy (Zimmerman a desky Ferrodo Trosku investice ale co) a porad nic.prevazoval kola 2krat a nic
Asi po mesici trapeni jsem rek ze to prodam
Pak jsem se honil s kamosem a ve 220 mi řachla prava ZADNI guma!!!!!!!
Jediny stesti bylo ze mam 18/225/40 takze jsem to skoro nepocitil (skoro??)
Guma 6500 km najeto ale bohužel vada materialu ci co ale udelala se boule ve vnitr kola a nikdo nic napozna!!!!!snad rengen :D
Dal jsem rezervu a KLIDEK!!!!!!!!!!!
GUMY GUMY GUMY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zkus prehodit kolo po kole a uvidis kdyby se mi to nastalo tak bych neveril

jo a stim tahnutim do leva poradne odvzdusnit!! vlastni zkusenot!!
Co si neudelas sam to nemas!!! najakej servis jsou to taky jen lidi a hlavne by ses divyl co tam kolikrat dela za idndividua
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

jojo na stary kare taky strach o poloosy :D a nakonec na svetle vycnivala mala boulicka (LOL)
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“