Stránka 1 z 2

Citigo 1,0 55kw - rachtá něco od převodovky-ještě k té klice

Napsal: 21 zář 2021, 19:36
od OťasTDi
Je to Citigo 1,0 tříválec bez turba 55kw...rv 2017, najeto 55tis km...za studena rachtá něco kovově od převodovky, nebo spojky...šlápnu na spojku, ztichne...ujedu 2Km, něco se tam ohřeje, nebo promaže a je klid...stojím přes noc a zase znova....vyndali jsme s kamarádem převodovku a dai klukovi, co je dělá...vyměnil čtyři hlavní ložiska (nedělal ty na stupních) a my pro jistotu vyměnili spojkové ložisko....situace je naprosto stejná.....mohou to dělat, ty ložiska na stupních, nebo samotná spojka (přitlačák, lamela), nebo ještě nás naadlo něco od klikovky....nesetkal jste se s tím někdo?

Napsal: 22 zář 2021, 07:43
od slovacek.milos
kup si stetoskop, dají se stím odhalit i problémy v oblasti elektro, vstřikování, nebo podivné zvuky ;)

Napsal: 22 zář 2021, 07:43
od slovacek.milos
kup si stetoskop, dají se stím odhalit i problémy v oblasti elektro, vstřikování, nebo podivné zvuky ;)

Napsal: 22 zář 2021, 13:07
od dream7000
ak je to prevodovka MQ100 bola na to TP
https://forum.skodahome.cz/topic/133626 ... vka-hluky/

Napsal: 22 zář 2021, 18:38
od OťasTDi
Tak je vule na klikovce

Napsal: 23 zář 2021, 08:42
od slovacek.milos
mi teda klika vždy klepala, rachot nikdy, kdysí velice dávno křupání ale to bl Zetor 25 A tam setrvák váží skoro metrák a kdž se motor vytočil tak křiúpání

Napsal: 23 zář 2021, 16:30
od sharan933
Robi to lamela

Napsal: 23 zář 2021, 19:29
od dream7000
tak tak v odkaze co som mu dal to je napisane, ObrázekObrázek

Napsal: 24 zář 2021, 09:35
od OťasTDi
Dobře beru v patrnost a spojku objednám...není problém, ložisko už je stejně nové a původní lamela má tak 2mm do nýtů, takže stejně je to potřeba....ale jde mi o to, aby jsme to tam neposkládali zpátky a znova to nerachtalo....v tom případě by jsme převodovku sundávali potřetí a byli za blbce...takže.se ještě zeptám:

Axiální vůle na klice je 0,2mm - není to už moc? Jde o to, že auto má sice 55tis km ale fungovalo, jako pražský rozvoz pizzy....takže předpokládám intenzivně noha na spojce (z toho i ta sjetá lamela) a tak mě napadlo, že jak byl často vyvíjen tlak na kliku, zda není nadměrně vydřené uložení (což by pak způsobovalo hluk)

Ale netuším, zda tam je nějaké axiální ložisko, nebo zda tam je jen nikasilový nástřik jako to bylo u Hyundai i 20 (což jsem tu už taky řešil)...čili jestli to vůbec jde nějak spravit, nebo je klika nedílnou součástí polomotoru?

Napsal: 24 zář 2021, 11:37
od Ladas
Tam je průser už v konstrukci převodovky pořád se tam točí zpatecka udělala se kvuli tomu i inovace kde se měnil počet zubů kdyžtak jednu ok skříň mám na rozvodech jídel padali jak o závod ty kluci to vůbec nešetří

Napsal: 24 zář 2021, 11:57
od OťasTDi
Hmmm a teď si můžu vybrat.... :D

Jinak na téhle převodovce měnil kluk co dělá převodovky nějaká ta 4 hlavní ložiska (proto jsme jí sundávali)...nejsou pouze ty na rychlostech (což je asi tedy i to na zpátečce)...to je zase na hovno kšeft

Napsal: 24 zář 2021, 16:27
od Ladas
No a další věc je ta náplň 1.1 hustota voda :D

Napsal: 25 zář 2021, 16:36
od sharan933
Ak tam das nejaku lacnu cinsku lamelu 500km a robi to opet stava sa bezne ze po vymene aj ta original lamelu po nejakom case to rachoti opet

Napsal: 25 zář 2021, 20:40
od OťasTDi
To by mi nevadilo....auto se prodava.....ale spis zda je problem ta axialni vule kliky 0,2mm??? řešit, ci neřešit?

Napsal: 27 zář 2021, 05:55
od Ladas
Neřešit jednou jsem ho dělal na spodku problém sehnat ojniční pánve to samé bude asi i s hlavními a axialem protože škodovka dodává pouze polomotor