Odešlo obtokové turbo na motoru 2.0 HDi 8V 80 kW. Motor je předělaný z komůrkáče 1.9TD na 2.0 HDi přímovstřik a z railu na mechanickou neřízenou rotačku. Turbo (Garret) je ovládané po staru-tlakem. Turbo mělo asi dost najeto, už bralo olej, hulilo to a pak si škrtlo a umřelo

Koupil jsem nový střed Meat a Doria. Mám na vybranou 2 typy a každý má jiný průběh, viz graf dole. Turbo vlevo má asi o 3 mm menší maximální vnější průměr lopatek na sacím kole, jinak, měřeno šuplerou, je vše ostatní stejné, včetně počtu lopatek všech kol. Co znamená slabá spodní křivka a co horní tlustější křivka? Předpokládám, že ta slabší je množství dodávaného vzduchu při určitých otáčkách. A ta horní je co? Proč je slabá křivka vlevo tak rozlítaná, oproti té pravé? Které turbo je vhodnější, když motor jezdí do max. do 3 tisíc otáček, velice výjimečně víc? Požadavek je, aby šel motor hezky odspodu, o max výkon tolik nejde. S výhledem na přestavbu na řízenou rotačku alá 1.9 TDi 66/81 kW, možná i s naklápěcím turbem. Motor jezdí z 80 % na alternativní paliva a proto to není rail, ale jen rotačka.
Prosím povolané a moudré o rady.
Díky a přeju hezký večer
Petr
PS: Jak sem, přímo do nového fóra, vložím fotku z kompu??? Povedlo se mi ten graf vložit jen sem:
https://ulozto.cz/tamhle/6GWiOwLGZPd1/n ... L3qTDlLt==
EDIT: Tak to není žádný graf tlaku z nějaké stolice, ale jen skoronicneříkající graf vyvážení středu turba.