O I cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

O I cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od hnzk »

dnes rano jsem startoval a vsiml jsem si ze par sekund po startu to cvaka tak kovove, asi tak tri sekundy pak prestane. resit neresit ?
Naposledy upravil(a) šulda dne 15 úno 2022, 15:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu tématu.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od slovacek.milos »

hadroštel,

určitě řešit situace se jen zhoršuje, jeden můj zmámý špičkový autoelektrikář to řeší výměnou oleje a přípravkem od liqui moly přísada pro hydraulické zdvihátka, prej mu to zabralo vždy, já to ale nikdy nezkoušel, zkus napiš, nemusíš kochat rozvody ;)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5076
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od martinsidlo »

Pusť si rádio. Vše,na co se tady ptáš i v jiných tématech je naprasto normální. Takto motor funguje.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

Re: cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od hnzk »

lina huba holy nestesti :) horsi je ze nekdo ti rekne ze to vadi a jinej že ne :-D ale neřeším.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20301
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od roman1648 »

No jo, nutno si uvědomit že ty káry s těmito motory už mají svoje za sebou a ani legendární rotačky nevydrží všechno
Já bych na to raději mrknul, jednou jsem měl něco podobného,je to už řada let, motor takto pocvakával, majitel neřešil,prodřelo se hydro,odjistil se ventil,padnul do válce a bylo to, píst na hadry,hlava na hadry že ani nešla opravit, tehdy oprava za raketu protože sehnat hlavu na rotačku bylo jak shánět naftový ferrari (noteeth) , každej měl jen celý motor a chtěl za něj 30 a víc ( bavíme se o roce řekněme 2006/7 přesně si nepamatuju )
Já u těchto pekáčů když mám dělat rozvody měním už hydra automaticky, každý má najeto na tachecu 300+,ve skutečnosti třeba mnohem více
marejo
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 12 dub 2014, 16:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Re: cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od marejo »

Když zacvaká pár vteřin po startu je to normální, nemusí taky těsnit ventil který drží olej nahoře- je v domku olejového filtru. Když cvaká pořád musí se vyměnit.
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20301
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od roman1648 »

Jasný ono to může dělat víc věcí, jak jsem psal ty motory mají naběháno, někdy to dělají hydra, někdy tikají vstřiky, z čerpadla taky kolikrát jdou nějaký pazvuky, do toho vyglajdanej šponovák na plochej řemen atd a je z toho koncert :D
Já se jednou takto vydupal, vyměnil jsem co se dalo a motor pořád poklepával, tak jsem nakonec sundal hlavu a byl přidřenej jeden píst a vydřený pouzdro v ojnici, důvod nevím, přitom auto chytalo na otočení,nekouřilo,olej skoro nebralo...tak jsem vyměnil píst s ojnicí,válec trochu zahonoval a jezdí to dodnes ( TDi AGR 320tis.km )
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Re: cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od standa123 »

taky asi záleží co leješ za olej.....
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20301
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od roman1648 »

Do rotačky stačí v klidu polo 10w-40 , do nějaký babičky bych klidně nalil i 15w-40 (noteeth) , tady lejt nějakou vodu je spíš na škodu si myslím
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5076
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: O I cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od martinsidlo »

Já bych to dal k odborníkům a ne se ptát přes PC. A olej,co tam patří,tj 10W-40.
Motor je zvyklý jezdit v provozní teplotě a když ji nemá,jsou tam normální technologický vůle. Asi tak.
Motor vydrží nesmysl km,můj má 700tis a pohoda. Záleží,kdo a jak s tím jezdí.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20301
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: O I cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od roman1648 »

Kdo a jak s tím jezdí,ano,souhlas ale předpokládám že zakladatel tématu je spíš nějakej mlaďoch kterýmu se to auto dostalo z pátý ruky a víš prd co to má za sebou a jakou to taky mělo údržbu
Znám kousky kde se mění olej co 10tis. žádný kraviny s tím, má to najeto půl mega a nevíš o tom,naproti tomu znám vykoupený firemky který jezdily na LL super long extra plus tzn když to mělo na olej 50tis a blikla konvička tak tam na pumpě něco dolili a jezdilo se dál (noteeth)
Ty motory jsou dobrý,o tom žádná ale jak říkal můj děda,rozbít se dá i pětikilový kladivo no,asi tak :roll:
hnzk
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 06 úno 2022, 20:45
Odpovědi: 0

Re: O I cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od hnzk »

auto jsem koupil pro ženu rok a půl zpátky s nájezdem 135 tisíc z německa a interier jak novej, i motorovej prostor, fakt si myslím že to muselo stát někde v garáži.. ale už od začátku mi přišlo že to má trochu horší zvuk než AHF co jsem měl před deseti lety.. tak nevím :) na autu je tak nějak vše původní, byli k tomu i 10 let starý zimáky s dost novým vzorkem....měla to nějaká stará paní.... měnila se vana oleje bo byla praskla trochu, rozvody po 10 letech i přes minimální nájezd, termostat, váha vzduchu, žhavičky, spínač brzd a to je asi tak všechno.... doufám že vydrží ještě dlouho, ženě jsem řekl že kdyby to cvakalo dýl než pár sekund po startu tak ať řekne.. ale jsou tu tací co říkali že tyto motory najedou mnoho km i s cvakajicima hydrama za tepla.. tak doufám že mají pravdu. olej se leje 5w30 celý život auta (asi), auto žere tak pul litra oleje na 8000 km, žena s ním najela zatím 20 tisíc km takže teď má 155 a s autem se jezdí spíš kratší denní trasy 5km do práce, víkendy víc dálnice.

jakou údržbu to mělo a jak se s tím jezdilo samozřejmě nevím....
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20301
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: O I cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od roman1648 »

Takže klasickej výhodnej kup po německým důchodci s krásným stavem km 135tis. , tak to je bomba (rofl) :worthy:
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33653
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: O I cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od slovacek.milos »

roman1648 píše: 16 úno 2022, 07:45 Takže klasickej výhodnej kup po německým důchodci s krásným stavem km 135tis. , tak to je bomba (rofl) :worthy:
muj mladý taky pátral po důchodci krásných 150.000 cca a dopátral se 550.000 km AGR musel i něco platit 200 kč nebo tak nějak,

romane ted dělám zadní tlumič na P 307 je to jak u fábie, jeden šroub sem po hodině dostal a druhý když zaberu tak ho urvu
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20301
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: O I cvakani motoru po studenem startu 1.9 tdi 81kw

Příspěvek od roman1648 »

To německo je tím prostě profláknuté, s těmi auty se tam jezdí víc a je nepravděpodobné dovézt 20 let starou káru která má 135tis. , ono dneska nechat profi vyčistit interiér,vyměnit prosezený sedačky,volant atd je to nejmenší...tím netvrdím že je to konkrétně tento případ samozřejmě ale už jsem se s pár takovými šperky setkal
Stačí se mrknout na autoscout.de , když je auto zachovalý a má doložitelně málo najeto, je tam mnohem dražší jak u nás

Navař na něj větší matku, pak půjde jako prd ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“