Audi A4 B8 3.0 TDI, které vybrat?
Napsal: 02 dub 2022, 17:40
Ahoj, zvažuji nákup Audi A4 B8 3.0 TDI 180 kW, quattro, rok 2013 s manuální převodovkou. Vyhlédnul jsem si dvě auta a chtěl bych znát Váš názor, pro které se rozhodnout, případně zkušenosti uživatelů podobných motorů.
První auto má nájezd 209 000 km, ale dost poškrábaný a odřený interiér. Auto je původem z Německa po 1. majiteli. Serviska se zdá být ok, jezdilo to do autorizovaného servisu/prodejce odkud bylo auto i odkoupeno a dovezeno do Čech. Motoricky se mi zdálo auto dost pěkné. Motorový prostor byl hodně čistý. Při studeném startu motor chytnul bez problému a nezdálo se mi, že by tam byl slyšet rozvodový řetěz. To bych si ještě nechal prověřit, ale jsem smířen s tím, že se na tom v dohlednu budou dělat rozvody. Interval výměny oleje byl 30 tis. km. Za mě to je dost, ale dočetl jsem se různě, že to není nic neobvyklého u takových aut. Trochu mě zarazila koroze nápravnice u zadní nápravy. Byla dost celoplošně orezlá. Zajímalo by mě, zda je to normální nebo to je způsobeno spíše zanedbáním? Auto na mě působí tak, že ho měl člověk, který dodržoval servisní intervaly, jezdil pravidelně do servisu, ale více se o auto příliš nestaral.
Druhé auto mě odrazuje hlavně svým nájezdem. Má najeto 264 000 km. Serviska také vedená, vypadá ok, i obdobné servisní intervaly jako u prvního vozidla. Liší se hlavně tím, že má mnohem zachovalejší interiér. Rozvody na autě také nejsou dělané. Slyšet podle mě nejsou (opět bych si to nechal prověřit v servisu před koupí), ale dle nájezdu to vypadá na rozvody v dost brzké době.
Popis je možná trochu hrubý a určitě chybí hodně detailů, podle kterých by se mohl člověk rozhodnout, ale zajímalo by mě dost přímočaře, co byste u této motorizace volili. Zda o 60 tis. km menší nájezd a poškrábaný, flekatý interiér vozu nebo větší nájezd o 60 tis. km a zachovalejší interiér, lepší kosmetika? Za předpokladu, že ty motory jsou ok, jak veliká část životnosti je pro 3.0 TDI 60 tis. km. Auto si chci ideálně nechat na delší dobu, asi u mě i umře. Máte někdo zkušenost s tím, kolik se dá s takovým motorem zhruba najet? Rozhodně bych dál olej měnil po 10 tis. km, případně po jednom roce. Auto bude jezdit spíše delší trasy.
Díky za názory, připomínky a zkušenosti.
První auto má nájezd 209 000 km, ale dost poškrábaný a odřený interiér. Auto je původem z Německa po 1. majiteli. Serviska se zdá být ok, jezdilo to do autorizovaného servisu/prodejce odkud bylo auto i odkoupeno a dovezeno do Čech. Motoricky se mi zdálo auto dost pěkné. Motorový prostor byl hodně čistý. Při studeném startu motor chytnul bez problému a nezdálo se mi, že by tam byl slyšet rozvodový řetěz. To bych si ještě nechal prověřit, ale jsem smířen s tím, že se na tom v dohlednu budou dělat rozvody. Interval výměny oleje byl 30 tis. km. Za mě to je dost, ale dočetl jsem se různě, že to není nic neobvyklého u takových aut. Trochu mě zarazila koroze nápravnice u zadní nápravy. Byla dost celoplošně orezlá. Zajímalo by mě, zda je to normální nebo to je způsobeno spíše zanedbáním? Auto na mě působí tak, že ho měl člověk, který dodržoval servisní intervaly, jezdil pravidelně do servisu, ale více se o auto příliš nestaral.
Druhé auto mě odrazuje hlavně svým nájezdem. Má najeto 264 000 km. Serviska také vedená, vypadá ok, i obdobné servisní intervaly jako u prvního vozidla. Liší se hlavně tím, že má mnohem zachovalejší interiér. Rozvody na autě také nejsou dělané. Slyšet podle mě nejsou (opět bych si to nechal prověřit v servisu před koupí), ale dle nájezdu to vypadá na rozvody v dost brzké době.
Popis je možná trochu hrubý a určitě chybí hodně detailů, podle kterých by se mohl člověk rozhodnout, ale zajímalo by mě dost přímočaře, co byste u této motorizace volili. Zda o 60 tis. km menší nájezd a poškrábaný, flekatý interiér vozu nebo větší nájezd o 60 tis. km a zachovalejší interiér, lepší kosmetika? Za předpokladu, že ty motory jsou ok, jak veliká část životnosti je pro 3.0 TDI 60 tis. km. Auto si chci ideálně nechat na delší dobu, asi u mě i umře. Máte někdo zkušenost s tím, kolik se dá s takovým motorem zhruba najet? Rozhodně bych dál olej měnil po 10 tis. km, případně po jednom roce. Auto bude jezdit spíše delší trasy.
Díky za názory, připomínky a zkušenosti.