renault clio 2003 problem s palivem

Moderátoři: šulda, Moderátoři

oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Odpovědi: 0
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od oregan »

Ahoj mam u sebe renault clio 2003 1.5 dci bez dpf 48kw. Auto ma problém ze nechce chytnout , jakmile se da startovaci sprej , tak chytne a bezi.Bezi rozhadane. neslo se s autem spojit.Musel jsem koupit ucht jednotku a vymenit cely immo set a teprve se s autem spojim.Je problem v tlaku v railu , na volnobeh je jen 110bar a melo by byt kolem 300bar. Poslal jsem vstriky na test , vstriky jsou vsechny 4 ok . mohlo by byt cerpadlo KO a nebo co u tehle aut odchazi?pred 70tis km majitel delal vstriky i cerpadlo.
Diky moc
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20222
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od roman1648 »

Bohužel starý známý syndrom těchto motorů ( čerpadel ) co si pamatuju tak odcházela podávací část ve vysokotlakém čerpadle, svého času se to řešilo dost a dost, ve spoustě případů vstřiky ve zkušebně vyšly jako OK a stejně to nefungovalo,vyměnilo se čerpadlo a vstřiky za raketu a fungovalo to,bohužel ne napořád, problém je prostě naše skvělá nafta...je potřeba precizně vyčistit nádrž,palivové vedení atd, v servisním předpisu bylo dokonce všechno tohle měnit za nové díly... :roll:
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33566
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od slovacek.milos »

já se jen podivuju že to na 110 bar vůbec běží, pokud tlak klesne pod dvěsta cca motor by měl chcípnout

osobně bych nasadil tlakoměr a zjistil zda tlak pliva odpovídá co na PC, pak bych zlikvidoval okruh přepadu aby nešel zpět do čerpadla, vstřiky umí odfrkávat pěnu bublinky a když je čerpadlo nasaje je po tlaku

co je za systém, boš, delfi?
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 961
Odpovědi: 0
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od oregan »

je to delphi system ,ono to bezi pak se rozsviti stop a chcipne a nejde nastartovat treba 10minut
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33566
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od slovacek.milos »

to delfi to je tam dílo, omezená životnost 140.000 km + něco, a navíc ty vstřiky i když jsou v pořádku oni umí jak to říct odfrkávat, a frkají pěnu do přepadového okruhu, někdy je to slyšel jak vypneš motor ten vstřik odfrkne, takové vrzání, flůus pěny, z pěny jsou bublinky a je to celé v p....či, z hlavy ti to neřeknu ale přepad okruh co nasává čerpadlo jsem zrušil a navedl do přepadu aby ho čerpadlo nenasávalo. tak jsem jich pár pořešil a už se nevrátili, a taky jak píšeš někdy za chodu chcípen a pak museli auto lanostarter, T kusy a spojky jsem kupoval u nás v gumexu
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20222
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od roman1648 »

Stejně dopadneš tak jak jsem psal, otázka jestli u 20 let starýho Clia se to vyplatí... :roll:
Roy820
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 11 úno 2025, 17:53

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od Roy820 »

Ahoj
1,5 dci 48kw Delphi 200 000km
Začalo mi túto zimu robiť to, že keď je pod 0*C tak pri štartovaní velmi ale velmi dlho len točí kým chytne. Žhaviče sú dobré, žhavenie funguje. Už keď naštartuje tak ide bez problémov ale akonáhle ho nechám na volnobehu stáť, tak po cca 5min si pridá otáčky a rozsvieti sa oranžová kontrolka žhavenia (kontinuita motora- alebo ako ju pomenovať) akonáhle ale pridám resp počas jazdy skoro okamžite zhasne a motor ide zasa pekne no na volnobehu sa to opakuje zas a zas či za tepla či za studena.
Aby som si vedel pozrieť čo za chybu hlási, dal som si tam BT diagnostiku, pri rozsvietení kontrolky to vypíše súčasne všetky štyri valce misfire.
Pozrel som sa preto na tlak paliva - pri štartovaní ešte pred odpalom to ukazuje +/- 250bar, potom ale na volnobehu už poskakuje 180-280 bar a takto skáče cca každé 2 sekundy. Neviem či je toto spôsobené reguláciou tlaku paliva tým že je tam solenoid a skáče mi to podla toho ako otvára a zatvára. (ukazuje rovnaké zmeny aj s novým snímačom tlaku paliva)

Napadol ma aj ten vzduch v palive- no samozrejme, nebolo vidieť na vstupe do čerpadla nič ale keď som dal na prepad z trysiek priesvitné hadičky, z každej išli bublinky. Keď som ale dal prepady mimo pôvodnej spiatočky tak bublinky zmizli a už nebuble ani jedna - teda muselo to točiť vzduch dookola cez ten nešťastný prepad ktorý neviem prečo ide do paliv. filtra - vyriešil som to tak, že som urobil na spiatočnej trubičke T a dal prepad z trysiek až tam, odvtedy po bublinke ani stopa.

Avšak problém to nijak nevyriešilo, síce už teraz to je o dosť menej náchylné na zimu a štartuje to o poznanie lepšie, stále to robí tú chybu na volnobehu.
Pozeral som aj do nádrže cez otvor pod sedačkou, nevidím tam ani náznak "striebra" aj keď neviem do akej miery by to bolo viditelné.
Čo to kolísanie tlaku ? Neviem ako sa to má správať správne preto neviem, či to kolísanei takto značné môže byť alebo je to celé zle... Mohlo by byť teda vadné čerpadlo a nieje schopné dať tlak na volnobeh ?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33566
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od slovacek.milos »

ten přepad si vyřešil dobře a ted sdělej přepady a postartuj, vstřik který je poblitý naftou je v p... KO ;)
Roy820
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 11 úno 2025, 17:53

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od Roy820 »

Dobre hovoríš, dva vstreky kvapkajú pomaličky, dva úplne grcajú takže sa im povenujem.
Ač niesom zástanca polovičnej roboty, najradšej by som dal na repas všetky vstreky aj čerpadlo ale obávam sa že to autíčko už nemá takú cenu takže.....
Ale pozeral som nádrž cez plavák, nevidel som nijaký striebrastý film (niekde som sa dočítal že to vidno ač si myslím že to môžu byť mikropilinky) tak isto som pozeral regulátor tlaku podla návodu youtuboch a je čistí a cvaká, keď stlačím pumpičku nafty tak z otvoru regulátoru pekne strieka. Skúšal som aj tlak čerpadla pri zaslepení trysiek, tiež ako so mvidel na youtuboch a pri preštartovaní skočil na 1500bar presne ako vo videu tak snáď bude čerpadlo ešte dobré... Pri tej príležitosti som zmeral kompresie a sú 14-15-14-16 čo si myslím že je OK, servisný manuál hovoril o 18tich no už si nepamätám min a max hodnoty, každopádne to tiež nevyzerá nijak katastrofálne....
Snáď teda tie trysky pomôžu :thumbsup:

*Ešte dodám že trysky grcali z prepadu aj pri odpojenom kábli takže regulační ventilček musí prepúšťať :o
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20222
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od roman1648 »

Nový vstřik stojí 5tis. což je vzhledem k hodnotě auta dost, nedávno jsem to řešil, normálně jiné dva vstřiky z bazoše za 1000 korun kus a šlape to...
Jedna paní si u nás nechala vstřiky na Dustera zrepasovat, stálo ji to 18tis a vstřiky v tahu neskutečně "hrčí" , chtěla to reklamovat a poslali ji do prdele, takže asi tak (LOL)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od Marek77 »

Já tedy nevím, co tady pořád řešíte za problémy s pilinami v čerpadlech. Mám Renault s motorem 1,5dCi, ve svém okolí a na klubu mám desítky kolegů se stejnou motorizací a o něčem takovém nikdo z nich nic neslyšel. Prostě nám ty motory šlapou.
Konkrétně můj motor má skoro tři sta tisíc km, čerpadlo Siemens, vstřiky piezo, palivový filtr měním každých 60 tisíc km, tankuji u jedné čerpací pistole (u známého, co má vlastní pumpu v rámci vlastní autodopravy), do každého tankování dávám VIF v předepsaném množství. A jezdím..... Startuje na otočení, bez ohledu na roční období nebo jiné okolnosti, prostě na drc, jede jak sáně, nežere, maká jak má. Takže jestli vy, chlapci, nemáte tak trochu velký woči....... 😉
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20222
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od roman1648 »

Nevím no, u nás jich pár jezdí, od nova to jezdilo ale s kilometrama právě ty problémy se vstřiky Delphi přišly, ty Siemens/VDO ( později už Continental ) asi budou lepší
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5704
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od ROMEK »

To robili čerpadla Delphi ja som to riešil 2 krat raz u susedovho megana najeto 170tis od nova 1majiter a raz na suzuki jimny 1,5dci tiež spomínané čerpadlo. Toto je fotka nádrže z toho megana
20170712_084807.jpg
20170712_084807.jpg (4.22 MiB) Zobrazeno 839 x
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20222
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od roman1648 »

Jojo to je přesně ono, tím vstřikováním Delphi si to pokurvili, jinak ty motory mechanicky drží
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5704
Odpovědi: 1
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Bydliště: SK Záhorie

Re: renault clio 2003 problem s palivem

Příspěvek od ROMEK »

Kolega v práci mal pracovne Kangoo tiež mal v motore Delphi čerpadlo a žiadne problemy neboli najazd okolo 300tis. jedine čo som mu riešil bol jeden vstrek nechcelo to štartovat. Tak sa v tom vyznaj
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“