Stránka 1 z 1
Dobíjení zahradního traktůrku
Napsal: 29 kvě 2022, 08:28
od Thopr
Aloha. Řeším problém s dobíjením na svém Wolfu Garden 92.165 H, motor 500ccm Briggs Stratton 1 buch, altík je dvouokruhový, tedy má 2 vývody a nemá regulátor dobíjení, jeden je na světla a jeden a dobíjení baterie. na vývodu na baterii je pouze dioda. Dobíjí mi 16,7 V, jak nastartuji, tak cca 13,5 a pak to roste až k 17V. Baterka po 3 letech KO, tak jsem koupil novou, koupil i ten drátek z altíku s tou diodou a vyměnil, vypadalo to, že to je ok, dobíjelo to do 14,5V, po hodině a půl sečení tam bylo ale zase 16,2V.... Mohu něco přidat místo regulátoru, když ho originálně nemám. Nebo mohu zapojit nějaký odpor na tu větev co jde do baterky, aby to ubralo nějaký ten volt? Servis na trakturky má volno až za 2 měsíce.... Díky za info.
Re: Dobíjení zahradního traktůrku
Napsal: 29 kvě 2022, 09:41
od Pája 19
Zkusil bych nějakou silnější diodu, než tam máš.
Re: Dobíjení zahradního traktůrku
Napsal: 29 kvě 2022, 11:49
od ROMEK
Dioda ubera tak 0.5V na PN prechode ked sa zahreje mozno viacej mozes skusit alebo nejaku odporovu spiralu treba z ventilatora.
Raz som riesil alternator na traktorku mahindra a nemal vetracie otvory pre diody ani chladiacu vrtulu na rotore zachvilu odysli diody dopadlo to tak ze sme tam dopasovali alternator z felicie.
Re: Dobíjení zahradního traktůrku
Napsal: 29 kvě 2022, 12:03
od passion
Myslím si, že tam má byť nejaký regulátor na výstupe, podobne ako majú motorky a tá dióda je tam len dobastlená po poruche a vyhodení regulátora. Máš ten traktorík od nova?
Re: Dobíjení zahradního traktůrku
Napsal: 29 kvě 2022, 12:07
od Pája 19
Jsou diody s úbytkem i 1,5V, což by stačilo. Samo, že pojmem silnější, jsem nemluvil o průměru těla diody, ale o tom, že si z katalogu vybereš vhodný parametry.

Re: Dobíjení zahradního traktůrku
Napsal: 29 kvě 2022, 13:33
od mar.se
Možná tam má být regulátor, který při překročení prahového napětí mění přebytečný výkon alternátoru na teplo
Re: Dobíjení zahradního traktůrku
Napsal: 29 kvě 2022, 13:45
od Thopr
Mam ho od nova a opravdu mam verzi bez regulatoru. Zajimave je, ze kdyz merim vystup z toho alternatoru, tak ma 1 x 14.2 V, nechapu, proc mam na baterce od 14.0 a roste to behem chvilky az na 16.8V... jeste bych mohl koupit regulator z pitbike, ten stoji 200kc. Slo by to? Nebo nemate odkaz na tu diodu, ktera tolik ubere? Elektro neni moje silna stranka.