Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BWK/110kW - nejede nad 3000 otáček
Napsal: 14 čer 2022, 22:49
Zdravím,
mám problém s tímto motorem a už si nevím vůbec rady. Auto nevypisovalo žádnou chybu, ale moc nejelo, tlaky už nebyly nic moc. Měl jsem ještě jiný podobný motor z jiného auta 1.4 TSI (hlava i blok pasoval, ale motor neměl vířivé klapky). Nastala tedy výměna pouze bloku motoru a hlavy (všechny ostatní komponenty, byl i podpálený píst, všechno se vyměnilo, tlaky po opravě všechno ok). Motor se nastartuje běží OK, jakmile s ním jedu tak nejdou otáčky přes 3000. Netáhne a nejede, do cca těch 3000ot. funguje. Jakmile se stane, že to přestane jet z motoru se ozve takový zvuk jako "trrrrtrrr". V tu chvíli zároveň začne blikat kontrolka motoru, na VCDS se objeví chyba chyba zapalování na různých válcích, někdy 2, 3, 4. Tato chyba se vždycky objeví až při těch 3000ot, kdy to přestane jet. Jinak do 3000ot. se to neobjeví (po vymazání). Takže přišly na řadu svíčky, zároveň přišly i cívky na výměnu, nic žádná změna.
Jednotka motoru neustále pořád píše chybu (nezávisle na otáčkách) P2004/008196 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Stuck Open, tak jestli se ty vířivky nemají např. v těch 3000 zavřít, aby pak ty svíčky mohly správně zapalovat, nevím (teorie, že by tato chyba mohla mít vliv na chod motoru v tahu, ale podle mě tato chyba nesouvisí s tím, že to nad 3000 nejede).
Mám ještě jedno naprosto úplně stejné ale pojízdné auto VW Tiguan, stejný motor BWK funkční bez problémů. Rozdělal jsem sání a vyjmul celé vířivé klapky i se senzorem i s ovládací baňkou. Zapojil jsem, složil. Jednotka stále chyba P2004. Nalezl jsem si ve VCDS skupinu 142, kde vidím polohu vířivých klapek, zkoušel jsem s nimi ručně hnout, abych viděl, zda hodnota se mění. Mění bez problémů. Vyšrouboval jsem z klapek i senzor a vyzkoušel ho mimo motor, VCDS ukazuje krásně od 0% do 100%, takže vedení kabelů + senzor v pořádku (nicméně celý tento komplet je z toho druhého tiguana, kde to funguje bez problémů). Dále byl vyměněn i ventil, co ovládá vířivé klapky, dále i jednocestný ventil vyměněn. Stále pořád stejná chyba P2004. Kabely jsem projistotu proměřil. Napájení 5V, zem i 5V z jednotky v pořádku do snímače otáčení vířivých klapek.
Začne to psát nad 3000ot chyba zapalování skupiny 14 a 15, ukazuji, ze 2 a 4 valec nezapaluje. Svicky civky vsechno nove a nic. RJ motoru jiná nic.
Dále mě napadlo zkusit udělat základní nastavení těch vířivých, VCDS -> Základní nastavení, kanál 142, měl jsem nastartovaný motor na volnoběh dle příručky (protože má magnetický senzor + podtlakové ovládání, bez motoru se nehnou). Dal jsem start, potom jsem klikl na ZAP/VYP/další, napsalo to ADP probíhá, nechal jsem to, ale potom to napíše CHYBA. Což je asi ten problém, proč nikdy nezmizí ta chyba z jednotky motoru. Zároveň jsem ale při jizdě koukal na hodnoty skupiny 142, při nastartovaném motoru to psalo 99,8% a jakmile se sešlápl plyn, aby to zrychlovalo tak hodnota spadla na 0%, takže to podle mě funguje OK, ale jednotka stále píše chyba P2004.
Hledal jsem i nějakou vakuovou pumpu, že by to třeba nemělo tolik podtlaku, ale hadička od vířivek je jen zapojená do toho černýho plastu vzadu na motoru sání a tam nic uvnitř není. Každopádně po nastartování, chcipnutí a odpojení podtlaku je slyšet vzduch, takže tam podtlak je.
Shrnutí dílů z druhého funkčního auta:
Svíčky
Cívky
Turbo
Vířivé klapky komplet i se sensorem, táhlem
Ventil, co ovládá klapky (viz fotka)
Zpětný ventil
Vstřiky
Kompresor
Kompletní sání
Jednotka motoru
Myslíte si, že to má něco společného s tím, jak to při 3000ot nejede? Nebo toto by vířivé klapky nezpůsobily?
Poradíte prosím, co ještě zkusit?
mám problém s tímto motorem a už si nevím vůbec rady. Auto nevypisovalo žádnou chybu, ale moc nejelo, tlaky už nebyly nic moc. Měl jsem ještě jiný podobný motor z jiného auta 1.4 TSI (hlava i blok pasoval, ale motor neměl vířivé klapky). Nastala tedy výměna pouze bloku motoru a hlavy (všechny ostatní komponenty, byl i podpálený píst, všechno se vyměnilo, tlaky po opravě všechno ok). Motor se nastartuje běží OK, jakmile s ním jedu tak nejdou otáčky přes 3000. Netáhne a nejede, do cca těch 3000ot. funguje. Jakmile se stane, že to přestane jet z motoru se ozve takový zvuk jako "trrrrtrrr". V tu chvíli zároveň začne blikat kontrolka motoru, na VCDS se objeví chyba chyba zapalování na různých válcích, někdy 2, 3, 4. Tato chyba se vždycky objeví až při těch 3000ot, kdy to přestane jet. Jinak do 3000ot. se to neobjeví (po vymazání). Takže přišly na řadu svíčky, zároveň přišly i cívky na výměnu, nic žádná změna.
Jednotka motoru neustále pořád píše chybu (nezávisle na otáčkách) P2004/008196 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Stuck Open, tak jestli se ty vířivky nemají např. v těch 3000 zavřít, aby pak ty svíčky mohly správně zapalovat, nevím (teorie, že by tato chyba mohla mít vliv na chod motoru v tahu, ale podle mě tato chyba nesouvisí s tím, že to nad 3000 nejede).
Mám ještě jedno naprosto úplně stejné ale pojízdné auto VW Tiguan, stejný motor BWK funkční bez problémů. Rozdělal jsem sání a vyjmul celé vířivé klapky i se senzorem i s ovládací baňkou. Zapojil jsem, složil. Jednotka stále chyba P2004. Nalezl jsem si ve VCDS skupinu 142, kde vidím polohu vířivých klapek, zkoušel jsem s nimi ručně hnout, abych viděl, zda hodnota se mění. Mění bez problémů. Vyšrouboval jsem z klapek i senzor a vyzkoušel ho mimo motor, VCDS ukazuje krásně od 0% do 100%, takže vedení kabelů + senzor v pořádku (nicméně celý tento komplet je z toho druhého tiguana, kde to funguje bez problémů). Dále byl vyměněn i ventil, co ovládá vířivé klapky, dále i jednocestný ventil vyměněn. Stále pořád stejná chyba P2004. Kabely jsem projistotu proměřil. Napájení 5V, zem i 5V z jednotky v pořádku do snímače otáčení vířivých klapek.
Začne to psát nad 3000ot chyba zapalování skupiny 14 a 15, ukazuji, ze 2 a 4 valec nezapaluje. Svicky civky vsechno nove a nic. RJ motoru jiná nic.
Dále mě napadlo zkusit udělat základní nastavení těch vířivých, VCDS -> Základní nastavení, kanál 142, měl jsem nastartovaný motor na volnoběh dle příručky (protože má magnetický senzor + podtlakové ovládání, bez motoru se nehnou). Dal jsem start, potom jsem klikl na ZAP/VYP/další, napsalo to ADP probíhá, nechal jsem to, ale potom to napíše CHYBA. Což je asi ten problém, proč nikdy nezmizí ta chyba z jednotky motoru. Zároveň jsem ale při jizdě koukal na hodnoty skupiny 142, při nastartovaném motoru to psalo 99,8% a jakmile se sešlápl plyn, aby to zrychlovalo tak hodnota spadla na 0%, takže to podle mě funguje OK, ale jednotka stále píše chyba P2004.
Hledal jsem i nějakou vakuovou pumpu, že by to třeba nemělo tolik podtlaku, ale hadička od vířivek je jen zapojená do toho černýho plastu vzadu na motoru sání a tam nic uvnitř není. Každopádně po nastartování, chcipnutí a odpojení podtlaku je slyšet vzduch, takže tam podtlak je.
Shrnutí dílů z druhého funkčního auta:
Svíčky
Cívky
Turbo
Vířivé klapky komplet i se sensorem, táhlem
Ventil, co ovládá klapky (viz fotka)
Zpětný ventil
Vstřiky
Kompresor
Kompletní sání
Jednotka motoru
Myslíte si, že to má něco společného s tím, jak to při 3000ot nejede? Nebo toto by vířivé klapky nezpůsobily?
Poradíte prosím, co ještě zkusit?