Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Ahoj,
na motoru BKP je na napínací kladce rozvodů převrtaný steft na M10. Po testovací jízdě se rozvody "přitahují" a ukazatel napnutí se mi posouvá doprava. Tušíte čím to je ? Po sílám foto, sada rozvodů je INA. Všechno je čisté utažené, na matce je lepidlona zavity.
na motoru BKP je na napínací kladce rozvodů převrtaný steft na M10. Po testovací jízdě se rozvody "přitahují" a ukazatel napnutí se mi posouvá doprava. Tušíte čím to je ? Po sílám foto, sada rozvodů je INA. Všechno je čisté utažené, na matce je lepidlona zavity.
- Přílohy
-
- napínací kladka BKP.jpg (119.05 KiB) Zobrazeno 1491 x
Naposledy upravil(a) Vmirda dne 11 říj 2022, 09:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Nemůžu si pomoct, ale já nic nevidím. Vidím dvě stejné fotky a na nich nic špatně není.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
No ten zobáček se mě posunul doprava, má koukat špička do té drážky. Po nastavení bylo vše ok, protočil jsem to ráčnou, vše na přípravky sedí. Kladka se vychýlila až po ohřátí motoru a 1. jízdě. Nevím zda to povilit a vrátit nebo nechat být, ale můžeto teď už bejt vytaženy a pak volny? Ujel jsem cca 15 km.
Špatná kladka? Zrovna u BKP se utahuje ta hliníková část k hlavě.
delnas - O1 2002 ALH, Sprint 502,Soft, EGR off, kat off,GGU 0-100=8.4s
vikend- 2,9turbo E85 , par drobnosti 0-100=4,8s
vikend- 2,9turbo E85 , par drobnosti 0-100=4,8s
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Vždycky se to po zahřátí trochu posune,stejně tak když to protáčíš tak jazýček chodí sem-tam, neřeš to,není to raketoplán a to že je štěft předělanej na M10 je jedině dobře, ne jednou se to vyrvalo, nám se to taky dvakrát stalo
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Taky mám pocit, že slyšíš trávu růst.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Kdysi jsem to taky takhle sledoval, když se přecházelo z pevných kladek na napínací s pérem. Ale zásada je jasná, motor má být studený a rozvody se udělají podle předpisu. Samozřejmě po ohřátí se vše změní, materiál pracuje, zuby řemenu se usadí v kolech a rozvody se seznamují s okolím , vyrovnávají se síly a pnutí. Takže pozorovat rafičku nemá cenu protože ta pochoduje, od toho je to na péru a při každém odporu -vstřiku se řemen "uvolní a dopíná" . A i proto má kolečko na klice jinak zuby právě při vstřiku aby eliminovaly ty rázy, což samozřejmě nestačí. Jelikož jsem nedůvěřivý, tak po nějaké době, když jsem něco dělal , tak jsem řemen dopnul tak, aby rafičky zase hrály. Ale je to zbytečné , to péro to má zvládat až do další výměny.. Ale my šetřílci, tam často u svých motorů nechávali kladky dvakrát a tak je předepínáme poté víc....Ale to byla minulost.. 

nepropadat panice...
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Když jsme kdysi dělávali s dědou motory do GI/GII 1.5/1.6D,TD nepamatuju si že bysmě měnili kladky,novej řemen a nazdar,jednak ty díly nebyly,když byly tak drahé,ale kvalitní ( těsnění pod hlavu od Götze stálo já nevím 1200, řemen 900.. ) a to je min. 25 let zpátky kdy výdělky byly proti dnešku někde jinde...
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Ano, člověk z toho vychází a když třeba dvouřemenový motor 1,8 TD Ford potřeboval rozvody, tak sada stála 4000kč a s prací v servisu 10 litrů. Takže když to někdo přivezl jako ojeté , tak když to byl známý a kňučel, tak jsem ty ocelové plechové kladky namazal tak, že jsem vrtáčkem 1mm navrtal dírku, natlačil vazelínu , která snese teplo a tu dírku zalepil tmelem. Měl jsem to odměřeno, aby se vazelína netlačila ven a stejně jsem po natočení čuměl, zda neleze ven a vše je ok.. Auta jezdila a majitel byl potěšen a "riziko" akceptoval s úsměvem. Samozřejmě tohle nelze dělat v servisu neznámému zákazníkovi, když chce rozvody vyměnit tak, jak je to třeba. Když si zaplatí rozvody, musí to mít se vším všudy..Ono kolikrát ten blbej Ford u Escorta dal kulatý šrouby na kladky s torxem "neurčitého typu" a to tak , že díra na torx byla kousek od kastle a bit tam nešel pomalu dát. A když už to někdo dělal, tak torx byl vymletej a nastoupil majzlík apod., což často trvalo déle než celé rozvody. Poté jsem musel pomocí tzv. "zlepšovacího návrhu" jako za socíku použít kalený šoub s šestihranou hlavou na 14 klíč, aby příští mechán měl ušetřenou práci. Vždy se to vyplatilo, protože často jsem to byl zase já..Proto Forda až nakonec, protože podle nosa poznáš kosa a podle šroubu poznáš troubu.. 

nepropadat panice...
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Ok, díky všem za reakci.
Jo po zahratí se to natahuje a za studena se to vrací.
No dnes jsem to malinko protahl a dojel jsem na dva valce, a motor do dilny a 1 a 4 vstřik nevěrohodny signál. Jdou u BKP taky napruzit kontakty??
No mrknu na ten svazek. Preventivně a změrim odpory. Jak chyby smazu je to oukej, ale jak pridam nad 2000ot drrrr zase 2 valce, zavada sporadicka neverohodný signál, ale nechcipne jen zakopava nepravidelně... kabelaž je z jineho motoru muze to byt asi tim
Jo po zahratí se to natahuje a za studena se to vrací.
No dnes jsem to malinko protahl a dojel jsem na dva valce, a motor do dilny a 1 a 4 vstřik nevěrohodny signál. Jdou u BKP taky napruzit kontakty??
No mrknu na ten svazek. Preventivně a změrim odpory. Jak chyby smazu je to oukej, ale jak pridam nad 2000ot drrrr zase 2 valce, zavada sporadicka neverohodný signál, ale nechcipne jen zakopava nepravidelně... kabelaž je z jineho motoru muze to byt asi tim

delnas - O1 2002 ALH, Sprint 502,Soft, EGR off, kat off,GGU 0-100=8.4s
vikend- 2,9turbo E85 , par drobnosti 0-100=4,8s
vikend- 2,9turbo E85 , par drobnosti 0-100=4,8s
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Vstřiky tu odcházejí, zrovna nedávno jsem to řešil, stejně tak kabeláže, ty je lepší dávat nový, dneska je to k sehnání v druhošce za litr a funguje to
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4700
- Registrován: 23 úno 2009, 12:03
- Bydliště: České Budějovice
Odpovědi: 0
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Ja PD motory se šišatým kolečkem napínam miň než ukazuje rafička. Kolikrát se mi u vic jetych aut stalo že řemen kňučel na těch olítaných kolech když ho ta šiška dopnula. Nebo jestli to šlo od šály u vačkovýho kola nevím. Tak dopínám míň a funguje to.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1566
- Registrován: 06 srp 2006, 17:48
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Někdy je problém, že ten osazený šteft není dostatečně hluboko a malinko kouká ven a kladka potom nesedí správně a dopínání nechodí volně. Když se to převrtavá někdy je potřeba závit o 1-2mm zkrátit , aby byl celej uvnitř hlavy. Protože původní závit M8x1 je kradší než ten M10.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Re: Rozvody, napínací kladka BKP 2.0 TDI
Jojo přesně na to je potřeba dát pozor, jinak se to opře a v extrému by se kladka mohla asi i rozskočit 
