Zdravim páni mám dilemu kúpil som auto z týmto motorom a neviem aký olej tam mám dať a ani neviem čo tam predchádzajúci majiteľ dával takže fakt potrebujem poradiť čo tam dať .
Len viem že v sv.knizke je na štítku servis QG1ale čo tam kto čo dával neviem chcem tam dať Total 5w40 norma 502-505dufam že je to ok poraďte .dik za radu
Polo 1.4 16V 55kw BKY
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: Polo 1.4 16V 55kw BKY
Co za olej tam dával předchozí majitel, je absolutně nedůležité a nepodstatné.
BKY je naprosto obyčejný, ničím výjimečný motor. Takže není třeba vymýšlet žádné blbosti a řídit se selským rozumem.
Pokud chceš olej měnit v klasickém intervalu max 15000 km / 1 rok, může se tam dát cokoli, co plní specifikaci VW - VW 500.00, 501.01, 502.00, 503.00, 504.00. Od 15W/40 až po 0W/30. Osobně bych volil zlatý střed 10W/40, a to především proto, že tyhle motory obvykle olej baští, tak ať ho nežere tolik. Ale ani 5W/40 není špatně.
Je potřeba se přesvědčit, jestli jsou budíky nakódované na QG2, jinak nebudou ukazovat výměnný interval správně.
Oleje je tam poměrně málo, asi jen 3,2 litru. I z toho důvodu bych osobně doporučoval interval zkrátit na 10-12 tisíc km, on celkem rychle stárne.
Pokud bys chtěl jezdit na Longlife interval, což by s tímhle motorem mělo být možné, pak jedině olej VW 504.00. Pak je třeba nakódovat budíky na QG1. Ale já bych to tedy rozhodně nedělal, především z důvodů, které jsem uvedl v textu.
BKY je naprosto obyčejný, ničím výjimečný motor. Takže není třeba vymýšlet žádné blbosti a řídit se selským rozumem.
Pokud chceš olej měnit v klasickém intervalu max 15000 km / 1 rok, může se tam dát cokoli, co plní specifikaci VW - VW 500.00, 501.01, 502.00, 503.00, 504.00. Od 15W/40 až po 0W/30. Osobně bych volil zlatý střed 10W/40, a to především proto, že tyhle motory obvykle olej baští, tak ať ho nežere tolik. Ale ani 5W/40 není špatně.
Je potřeba se přesvědčit, jestli jsou budíky nakódované na QG2, jinak nebudou ukazovat výměnný interval správně.
Oleje je tam poměrně málo, asi jen 3,2 litru. I z toho důvodu bych osobně doporučoval interval zkrátit na 10-12 tisíc km, on celkem rychle stárne.
Pokud bys chtěl jezdit na Longlife interval, což by s tímhle motorem mělo být možné, pak jedině olej VW 504.00. Pak je třeba nakódovat budíky na QG1. Ale já bych to tedy rozhodně nedělal, především z důvodů, které jsem uvedl v textu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)