Octavia AEE - Škubání při brzdění motorem
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia AEE - Škubání při brzdění motorem
Zdravím zdejší odborníky. Můj první příspěvek.
Roky zde čerpám užitečné informace ale přišla doba kdy jsem i já došel do konce a nevím jak dál.
Škoda Octavia 1.6 55kW AEE
Problém:
Při padání otáček brzděním motorem (dojíždím kolonu, červenou, atd.) se kolem 1900ot až do 1200ot začne se motor hádat tak, že je to nepříjemné až nebezpečné, udržuje resp. snaží se udržet stejné otáčky a musím šlápnout na brzdu.
Po klesnutí otáček pod hranici cca 1200ot se motor chová jakoby nic (zpomaluje jak má, neblbne).
Vyměnil jsem:
Klapku, několikrát.
Rozdělovač, několikrát.
Svíčky nové. Čerpadlo nové. Filtr vzduchový nový, palivový měněn pět let dozadu (...?).
Regulátor tlaku paliva v liště.
Jednotky, mám několik, různé chipy i série, všude stejné.
Palivo měl jsem natankováno 100+VIF.
Měl jsem ostrou vačku kde jsem to připisoval vačce, daná série, stejný, ne-li horší projev. Vačka měla sjetý palec u rozdělovače a hydroštel skoro-K.O.
Dány nové Inna hydra + stará origo vačka.
U hydroštelů doplním že jsem je před instalací nenacucal olejem. Zdají se být lehce hlučné, ale po minutě to přestane.
Dál čidlo teploty vody, čidlo tlaku v sání. Obě odpojeny, zkoušena jízda bez nic, stejné.
Jednotka nehlásí chybu, lambda skáče, při zrychlování kolem oněch otáček lehce houpe ale pak jede, přijde mi že se dusí a nejede víc jak ~170. Zpomalování motorem z 5000 do 1900 bez jediného zakuckání.
Volnoběh klidný, neskáče, předstih seřízen dle mého nejlepšího umu se stroboskopem a značek na straně u rozvodů 0/6°.
Motor nestřílí, nesmrdí benzínem, ale podezřele žere (nebo se mi zdá).
Olej kontrolován ob týden, vždy na nebo lehce pod Max riskou, měněn kvůli malému nejezdu s každou STK/co dva roky.
Co mě napadlo: Vstřiky, vadná některá z vyměněných věcí (klapka/rozdělovač), nebo pravý držák motoru, který jako jediný nejde sehnat nový a má něco za sebou (a nevidím souvislost?), těsnění na sání?
Poradíte mi prosím? Díky.
Roky zde čerpám užitečné informace ale přišla doba kdy jsem i já došel do konce a nevím jak dál.
Škoda Octavia 1.6 55kW AEE
Problém:
Při padání otáček brzděním motorem (dojíždím kolonu, červenou, atd.) se kolem 1900ot až do 1200ot začne se motor hádat tak, že je to nepříjemné až nebezpečné, udržuje resp. snaží se udržet stejné otáčky a musím šlápnout na brzdu.
Po klesnutí otáček pod hranici cca 1200ot se motor chová jakoby nic (zpomaluje jak má, neblbne).
Vyměnil jsem:
Klapku, několikrát.
Rozdělovač, několikrát.
Svíčky nové. Čerpadlo nové. Filtr vzduchový nový, palivový měněn pět let dozadu (...?).
Regulátor tlaku paliva v liště.
Jednotky, mám několik, různé chipy i série, všude stejné.
Palivo měl jsem natankováno 100+VIF.
Měl jsem ostrou vačku kde jsem to připisoval vačce, daná série, stejný, ne-li horší projev. Vačka měla sjetý palec u rozdělovače a hydroštel skoro-K.O.
Dány nové Inna hydra + stará origo vačka.
U hydroštelů doplním že jsem je před instalací nenacucal olejem. Zdají se být lehce hlučné, ale po minutě to přestane.
Dál čidlo teploty vody, čidlo tlaku v sání. Obě odpojeny, zkoušena jízda bez nic, stejné.
Jednotka nehlásí chybu, lambda skáče, při zrychlování kolem oněch otáček lehce houpe ale pak jede, přijde mi že se dusí a nejede víc jak ~170. Zpomalování motorem z 5000 do 1900 bez jediného zakuckání.
Volnoběh klidný, neskáče, předstih seřízen dle mého nejlepšího umu se stroboskopem a značek na straně u rozvodů 0/6°.
Motor nestřílí, nesmrdí benzínem, ale podezřele žere (nebo se mi zdá).
Olej kontrolován ob týden, vždy na nebo lehce pod Max riskou, měněn kvůli malému nejezdu s každou STK/co dva roky.
Co mě napadlo: Vstřiky, vadná některá z vyměněných věcí (klapka/rozdělovač), nebo pravý držák motoru, který jako jediný nejde sehnat nový a má něco za sebou (a nevidím souvislost?), těsnění na sání?
Poradíte mi prosím? Díky.
Re: Octavia AEE - Škubání při brzdění motorem
Co káble ke svíčkám či zapalovací cívka
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
Re: Octavia AEE - Škubání při brzdění motorem
Díky za tip ale byla provedena výměna (Tesla) kabelů a rozdělovače, cívka (Tesla) také, svíčky na pohled OK.
Dnes provedena výměna vstřiků (repas), beze změny. Diagnostika čas od času ukáže zkrat na 1 vstřik/válec, ale kabelový svazek vypadá v pořádku. Provedeno základní nastavení, pozoroval jsem měřené hodnoty a porovnal s DP, vše v rámci tolerancí.
Při vytáčení motoru nic, při jízdě a brzdění motorem 1750-1250 to škube stále.
Vyzkoušel jsem tři jednotky, u všech stejný projev.
Lambda? Nebo někdo kdo by toho šotka dokázal konečně vypátrat?
Dnes provedena výměna vstřiků (repas), beze změny. Diagnostika čas od času ukáže zkrat na 1 vstřik/válec, ale kabelový svazek vypadá v pořádku. Provedeno základní nastavení, pozoroval jsem měřené hodnoty a porovnal s DP, vše v rámci tolerancí.
Při vytáčení motoru nic, při jízdě a brzdění motorem 1750-1250 to škube stále.
Vyzkoušel jsem tři jednotky, u všech stejný projev.
Lambda? Nebo někdo kdo by toho šotka dokázal konečně vypátrat?
Re: Octavia AEE - Škubání při brzdění motorem
Fakt o tom moc nevíš, že? Kdybys věděl, nemohl bys napsat takovou blbost jako Lambda. Při deceleraci nejde do válců vůbec žádné palivo, takže Lambda sonda tak nějak nemá co měřit, jinými slovy vůbec by tam v ten okamžik nemusela být.
Jestli si myslíš, že auto s tímhle motorem poletí jako šutr, tak si to nemysli. 170 km/h je na hranici jeho sil, spíš nad hranicí. Je třeba si uvědomit, že jeho mizerný výkon 55 kW (schválně úmyslně škrcený) je už na otáčkách 4500 rpm. Při rychlosti 170 km/h jsi daleko nad těmito otáčkami, takže fakt nečekej další zrychlování.
Kontroloval někdo nastavení rozvodů? Tenhle motor pojede i v případě, že bude řemen o dva zuby přesazený, to mám osobně vyzkoušené, ale zlobí..... Například má vysokou spotřebu, nižší výkon, klepe, škube a podobně.
Starší motory AEE mají na klice jednu značku, ale novější motory mají dvě - pokud to někdo nastavil na tu nesprávnou, je problém na světě.
Vyměnil jsi rozdělovač, dokonce několikrát. A co nastavení předstihu? Na rozdělovač se totiž nesahá. A pokud je to nevyhnutelné, musí se poté nastavit předstih. Nejde to "jednoduše", jako třeba u starého Favorita, musí k tomu být dodatečně namontovaný speciální snímač na setrvačník, speciální diagnostika a je na to přesně stanovený postup. Předstih se nenastavuje lampou, ale diagnosticky, navíc nikoli při volnoběžných otáčkách - jednotka si pro ten účel zvyšuje otáčky. Proto jsem uvedl, že na nastavení předstihu je speciální postup.
Nejprve si o tom motoru a jeho řízení něco zjisti. Uděláš pak méně škod.
Jestli si myslíš, že auto s tímhle motorem poletí jako šutr, tak si to nemysli. 170 km/h je na hranici jeho sil, spíš nad hranicí. Je třeba si uvědomit, že jeho mizerný výkon 55 kW (schválně úmyslně škrcený) je už na otáčkách 4500 rpm. Při rychlosti 170 km/h jsi daleko nad těmito otáčkami, takže fakt nečekej další zrychlování.
Kontroloval někdo nastavení rozvodů? Tenhle motor pojede i v případě, že bude řemen o dva zuby přesazený, to mám osobně vyzkoušené, ale zlobí..... Například má vysokou spotřebu, nižší výkon, klepe, škube a podobně.
Starší motory AEE mají na klice jednu značku, ale novější motory mají dvě - pokud to někdo nastavil na tu nesprávnou, je problém na světě.
Vyměnil jsi rozdělovač, dokonce několikrát. A co nastavení předstihu? Na rozdělovač se totiž nesahá. A pokud je to nevyhnutelné, musí se poté nastavit předstih. Nejde to "jednoduše", jako třeba u starého Favorita, musí k tomu být dodatečně namontovaný speciální snímač na setrvačník, speciální diagnostika a je na to přesně stanovený postup. Předstih se nenastavuje lampou, ale diagnosticky, navíc nikoli při volnoběžných otáčkách - jednotka si pro ten účel zvyšuje otáčky. Proto jsem uvedl, že na nastavení předstihu je speciální postup.
Nejprve si o tom motoru a jeho řízení něco zjisti. Uděláš pak méně škod.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4287
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Odpovědi: 0
Re: Octavia AEE - Škubání při brzdění motorem
a nastavil někdo předstih s tím novým rozdělovačem ?

Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Passat AVF 96kw
Re: Octavia AEE - Škubání při brzdění motorem
Proběhlo základní nastavení jednotky, základní nastavení škrtící klapky a seřížení rozdělovače dle VAG a stroboskopu několikrát, nepomohlo ale viz výše.
Nemám mladičké iluze o tom že je to kdovíjaká raketa, naopak, touhle fází jsem si prošel a motorově jsem si vyzkoušel své.
Ten "uškrcený" motor dává 61-63kW v sériovém stavu a s vačkou a čipem se dá dostat k 69-72kW. Ale to jsou jen nic neříkající čísla, které v reálu znamenají skoro nepoužitelné těžké líné auto se zlomkem kroutícího momentu v běžných otáčkách.
Ne, to nemám vycucané z fóra, ale měřením u pánů z DP, kterým velmi děkuji za jejich čas a nervy.
Pro někoho zmařený čas a peníze, pro mě zajímavost a koníček, ale o tom se zde nebavím.
Zpět k tématu - Rozvody jsem dělal dle Dílenské Příručky, výsledek překontroloval v domácích podmínkách stroboskopem a VAGem. Jak vůči značce na klice tak i dle výřezu na setrváku.
Dle všech měřicích dat VAG nastavení odpovídá a nevychyluje se z max/min stavů.
Motor na volnoběh/na neutrál chodí jak má, problematická je jízda, kdy se to v nízkých otáčkách zátěže (respektive bez zátěže a tedy i zapalování) tedy brzdění motorem hádá, viz výše.
Rozvody jsem si nechal poté udělat ještě jednou v autoservisu (za blbost se platí a chtěl jsem mít jistotu před velkou cestou do zahraničí), takže buď v autoservisu nedokáží seřídit rozvody na značky nebo na to vůbec nešáhli.
Tento problém se objevil u motoru s ostrou vačkou, kdy začal prolínat olej od simeringu u rozdelovače (výměna, x-krát) a mi následně odešla klapka.
Na volnoběh motor šlape jako hodinky, chytá na brnk a v celém spektru jede, promiň za výraz "jako pila", jenom žere jako prase a hádá se tam, kde by nemělo -> soudím lambdu.
Pokud by měl někdo ze zúčastněných tu správnou kombinaci diagnostik (Paltest + VAG), měl bych zájem se zastavit a zrevidovat mojí plejádu neporozumnění a škození.
Díky víceméně za kritickou odpověď.
Nemám mladičké iluze o tom že je to kdovíjaká raketa, naopak, touhle fází jsem si prošel a motorově jsem si vyzkoušel své.
Ten "uškrcený" motor dává 61-63kW v sériovém stavu a s vačkou a čipem se dá dostat k 69-72kW. Ale to jsou jen nic neříkající čísla, které v reálu znamenají skoro nepoužitelné těžké líné auto se zlomkem kroutícího momentu v běžných otáčkách.
Ne, to nemám vycucané z fóra, ale měřením u pánů z DP, kterým velmi děkuji za jejich čas a nervy.
Pro někoho zmařený čas a peníze, pro mě zajímavost a koníček, ale o tom se zde nebavím.
Zpět k tématu - Rozvody jsem dělal dle Dílenské Příručky, výsledek překontroloval v domácích podmínkách stroboskopem a VAGem. Jak vůči značce na klice tak i dle výřezu na setrváku.
Dle všech měřicích dat VAG nastavení odpovídá a nevychyluje se z max/min stavů.
Motor na volnoběh/na neutrál chodí jak má, problematická je jízda, kdy se to v nízkých otáčkách zátěže (respektive bez zátěže a tedy i zapalování) tedy brzdění motorem hádá, viz výše.
Rozvody jsem si nechal poté udělat ještě jednou v autoservisu (za blbost se platí a chtěl jsem mít jistotu před velkou cestou do zahraničí), takže buď v autoservisu nedokáží seřídit rozvody na značky nebo na to vůbec nešáhli.
Tento problém se objevil u motoru s ostrou vačkou, kdy začal prolínat olej od simeringu u rozdelovače (výměna, x-krát) a mi následně odešla klapka.
Na volnoběh motor šlape jako hodinky, chytá na brnk a v celém spektru jede, promiň za výraz "jako pila", jenom žere jako prase a hádá se tam, kde by nemělo -> soudím lambdu.
Pokud by měl někdo ze zúčastněných tu správnou kombinaci diagnostik (Paltest + VAG), měl bych zájem se zastavit a zrevidovat mojí plejádu neporozumnění a škození.
Re: Octavia AEE - Škubání při brzdění motorem
Skupina 1 pole 4 - čo tam aktuálne máš, keď to šklbe pri brzdení motorom?
Tak isto skupina 2 pole 2 a skupina 3 pole 4?
Tak isto skupina 2 pole 2 a skupina 3 pole 4?
Re: Octavia AEE - Škubání při brzdění motorem
Na Felde s týmto motorom nám to robila prasklina na liatinových výfukových zvodoch.
Prisávalo vzduch a tým pádom lambda sonda korigovala do bohatej zmesi.
Neviem, ako má zvody vyriešené O1.
Prisávalo vzduch a tým pádom lambda sonda korigovala do bohatej zmesi.
Neviem, ako má zvody vyriešené O1.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33577
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Re: Octavia AEE - Škubání při brzdění motorem
ví vůbec řj motoru že je decelerace? je tam dodávka paliva 0?
Re: Octavia AEE - Škubání při brzdění motorem
Litina to samé. Nejsou zaměnitelné. Bohužel tenhle projev má motor i bez zapojené Lambdy.
Skupina 1, pole 4 (Provozní stav) - samé nuly.
Skupina 2, pole 2 (Doba vstřiku) - nekontroloval jsem při brždění (ale měl jsem!), při volnoběhu a stání na místě normální hodnoty uvedení v DP.
Skupina 3, pole 4 (Střída signálu pro řízení nastavovače škrticí klapky) - nekontroloval jsem
Jakmile se k autu dostanu, vyzkouším (pár měsíců).
Že by motor nevěděl že má zpomalovat - čidlo/spínač volnoběhu?slovacek.milos píše: ↑19 lis 2024, 19:30 ví vůbec řj motoru že je decelerace? je tam dodávka paliva 0?
To by vandroval i na neutrál - a to nedělá.
Každopádně to překontroluju, jak bude čas, díky.
Díky za odpovědi, budu bádat dál.