Dovolím si založiť tému, nenašiel som takú.
Používate aditíva do olejov (palív) - aké a s akými výsledkami?
Ja desaťročia Metabond, odskúšaní viacerých iných soms a vždy vrátil k tom a už nebudem laborovať.
Aditíva do olejov (palív)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: 25 úno 2018, 08:54
- Bydliště: Prievidza
Odpovědi: 0
Aditíva do olejov (palív)
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: 25 úno 2018, 08:54
- Bydliště: Prievidza
Odpovědi: 0
Re: Aditíva do olejov (palív)
Totiž - manželke sa vlani v lete "podarilo" natankovať k 6-8 ltrom nafty 51 litrov benzínu. Normálne by motor nemal šancu.
Prešla na tom takmer 150 km.
Roky niečo používam a viem prečo
To auto má odvtedy najazdené 4200 km. Motor (čerpadlo, vstreky) bezchybný. Celkovo má najazdené 310000 km.
Dnes manželka Multiplou:
PD-NR 4,9
NR-BA 5,9
Spotreba nižšia, než má byť a to jazdí nad rýchlostné limity
Prešla na tom takmer 150 km.
Roky niečo používam a viem prečo

To auto má odvtedy najazdené 4200 km. Motor (čerpadlo, vstreky) bezchybný. Celkovo má najazdené 310000 km.
Dnes manželka Multiplou:
PD-NR 4,9
NR-BA 5,9
Spotreba nižšia, než má byť a to jazdí nad rýchlostné limity

1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5059
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Re: Aditíva do olejov (palív)

Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: 25 úno 2018, 08:54
- Bydliště: Prievidza
Odpovědi: 0
Re: Aditíva do olejov (palív)
Večná téma (dohadov) - či aditivovať a ak, čím. Niekto sa smeje, niekto vysmieva. Jeho vec (blbosť).
Ja aditivujem naftu aj olej. Na ukážku 1.9JTD 310500 km, 20 rokov - okrem spojky a rozvodov všetko pôvodné. Motor čistý (nebol keď som ju kúpil). Olej 2500 km po výmene čistý. Býva zhruba za polovicu výmenného intervalu. Mám tak aj v Alfe, mal som tak aj v dvojkovom Punte.


Ja aditivujem naftu aj olej. Na ukážku 1.9JTD 310500 km, 20 rokov - okrem spojky a rozvodov všetko pôvodné. Motor čistý (nebol keď som ju kúpil). Olej 2500 km po výmene čistý. Býva zhruba za polovicu výmenného intervalu. Mám tak aj v Alfe, mal som tak aj v dvojkovom Punte.


1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
Re: Aditíva do olejov (palív)
Do nafty celé roky pravidelně VIF. A taky vím, proč.
Žena se teď naučila tankovat 100 oktanový benzín. Samozřejmě, asi jako každý i ona brečela, kolik to stojí. Ovšem když zjistila, že je na spotřebě skoro o litr níž, spočítala si celkem snadno, že se to bohatě vyplatí. A u tohoto typu benzínu asi dodatečně aditivovat nemá smysl.
Do oleje obvykle nedávám nic, ale u všech vozů doma měním olej v polovičním intervalu. Renault má interval 30 tisíc, já měním pravidelně po 15 tisících, případně po roce provozu. Používám výhradně oleje od ELFu, které jsou pro Renaulty doporučené, maximální spokojenost.
Žena se teď naučila tankovat 100 oktanový benzín. Samozřejmě, asi jako každý i ona brečela, kolik to stojí. Ovšem když zjistila, že je na spotřebě skoro o litr níž, spočítala si celkem snadno, že se to bohatě vyplatí. A u tohoto typu benzínu asi dodatečně aditivovat nemá smysl.
Do oleje obvykle nedávám nic, ale u všech vozů doma měním olej v polovičním intervalu. Renault má interval 30 tisíc, já měním pravidelně po 15 tisících, případně po roce provozu. Používám výhradně oleje od ELFu, které jsou pro Renaulty doporučené, maximální spokojenost.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: 25 úno 2018, 08:54
- Bydliště: Prievidza
Odpovědi: 0
Re: Aditíva do olejov (palív)
VIF je overený a je výborný.
Orlen ho má v prémiových palivách.
Ja ak ho (v zime) používam si ho dávam sám - vychádza to o hodne lacnejšie voči rozdielu ceny za prémiové palivo a viem, koľko som ho dal.
Kto jazdí mierne, mení kvalitné oleje včas nepotrebuje nič než je predpísané (Aj keď ani to pri niektorých motorizáciách tak celkom neplatí). Tie aditíva do paliva aj do olejov dávam preto, že ani moja pani nejazdí mierne a ja už vôbec. Nešetríem motory ani v zime za studena. A podľa mojich záznamov a skúseností sa nám nie len že zaplatia - ušetria viac, než stoja.
No nikoho nepresviedčam.
Ten interval 30 000 je blbosť. Teda je to horná hranica v ideálnych podmienkach. A rádoby ekologický nezmysel. Dobre spraví každý, kto mení rozumne včas.
Manželkine reálne jazdy - spotreby, bez akéhokoľvek vyraďovania alebo podtáčania:


















Orlen ho má v prémiových palivách.
Ja ak ho (v zime) používam si ho dávam sám - vychádza to o hodne lacnejšie voči rozdielu ceny za prémiové palivo a viem, koľko som ho dal.
Kto jazdí mierne, mení kvalitné oleje včas nepotrebuje nič než je predpísané (Aj keď ani to pri niektorých motorizáciách tak celkom neplatí). Tie aditíva do paliva aj do olejov dávam preto, že ani moja pani nejazdí mierne a ja už vôbec. Nešetríem motory ani v zime za studena. A podľa mojich záznamov a skúseností sa nám nie len že zaplatia - ušetria viac, než stoja.
No nikoho nepresviedčam.
Ten interval 30 000 je blbosť. Teda je to horná hranica v ideálnych podmienkach. A rádoby ekologický nezmysel. Dobre spraví každý, kto mení rozumne včas.
Manželkine reálne jazdy - spotreby, bez akéhokoľvek vyraďovania alebo podtáčania:


















1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond