Scenic 3 topení - VYŘEŠENO
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Scenic 3 topení - VYŘEŠENO
Žena má vůz asi devět měsíců, najela 12 tisíc km. Teď, jak jsou hice, si všimla jedné věci, kterou jsem jí nejprve nevěřil, ale opravdu se to děje.
Má to dvouzónovou klimu. Nastaveno na obou stranách stejně (je v podstatě jedno kolik), nastaven plně automatický režim - po nějaké době jízdy začne z levého středového výdechu nad rádiem foukat teplý vzduch. Nevím, zda i z ostatních levých výdechů, ale pravděpodobně ano. Zprava jde studený, jak má.
V ten okamžik obě klapky rozvodu vzduchu jsou podle diagnostiky v pozici 0, čili úplně přepnuté na studený vzduch. Teoreticky by neměl vzduch jít přes topné těleso. Ovšem evidentně jde. Jinak by se patrně teplý vzduch do ventilace nedostal (teda nenapadá mě, kudy a jak).
A největší prdel je, že to neudělá pokaždé. Zatím nemám vysledováno, prakticky s tím nejezdím, ale žena tvrdí, že to udělá až při delší jízdě, ne hned.
Klima v pořádku, v klidu 5 Bar, v provozu 12-18 Bar, při 18 Barech spíná ventilátor a tlak letí dolů.
Nápady?
Má to dvouzónovou klimu. Nastaveno na obou stranách stejně (je v podstatě jedno kolik), nastaven plně automatický režim - po nějaké době jízdy začne z levého středového výdechu nad rádiem foukat teplý vzduch. Nevím, zda i z ostatních levých výdechů, ale pravděpodobně ano. Zprava jde studený, jak má.
V ten okamžik obě klapky rozvodu vzduchu jsou podle diagnostiky v pozici 0, čili úplně přepnuté na studený vzduch. Teoreticky by neměl vzduch jít přes topné těleso. Ovšem evidentně jde. Jinak by se patrně teplý vzduch do ventilace nedostal (teda nenapadá mě, kudy a jak).
A největší prdel je, že to neudělá pokaždé. Zatím nemám vysledováno, prakticky s tím nejezdím, ale žena tvrdí, že to udělá až při delší jízdě, ne hned.
Klima v pořádku, v klidu 5 Bar, v provozu 12-18 Bar, při 18 Barech spíná ventilátor a tlak letí dolů.
Nápady?
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 29 črc 2024, 13:30, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Scenic 3 topení
V ten okamžik obě klapky rozvodu vzduchu jsou podle diagnostiky v pozici 0, čili úplně přepnuté na studený vzduch. a je to tak i fyzicky?
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
Re: Scenic 3 topení
To nevím. Nechce se mi zatím nikam lézt bezmyšlenkovitě. Chce to konkrétní nápad nebo stopu. Vyndat u tohohle palubku je jako vyndat kokpit z Airbusu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Scenic 3 topení
jde se tam dostat i bez vyndání palubky.jinak to jestli ty klapky choděj jak mají nezjistíš.
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
Re: Scenic 3 topení
Kontroloval jsem to. Klapky fungují, jak mají, úplně stejně vlevo i vpravo.
Přesto zleva jde teplejší vzduch. Někdy nepatrně, jindy celkem znatelně. Za jízdy ten rozdíl teplot je menší, na místě řekl bych větší.
Dokonce jsem zjistil, že když přepnu klapky na čelní sklo, levá část skla nechce odmlžovat.
Nevím, co s tím......
Přesto zleva jde teplejší vzduch. Někdy nepatrně, jindy celkem znatelně. Za jízdy ten rozdíl teplot je menší, na místě řekl bych větší.
Dokonce jsem zjistil, že když přepnu klapky na čelní sklo, levá část skla nechce odmlžovat.
Nevím, co s tím......
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Scenic 3 topení
Tak jsem to dnes zase trochu pozoroval.....
Klima sepne hned po startu motoru, spolu sepne první rychlost ventilátoru na chladiči. Vysokotlaké potrubí v motorovém prostoru je horké, nízkotlaké chladnější, ale rozhodně ne ledově studené - mělo by být prakticky ledové, má mít teplotu jen málo nad nulou, a musí být orosené. A to teda určitě není.
Z levých výdechů ventilace kabiny fouká teplý vzduch, z pravých studený, ale ne ledový - bez ohledu na to, jakou teplotu mám nastavenou. Samozřejmě nastavuji na obou stranách stejnou (aby bylo jasné srovnání). Nicméně i když dám vpravo 24 a vlevo LOW, stále jde zleva teplý a zprava studený vzduch.
Tlak média v systému, když je klima vypnutá a motor stojí, je necelých 6 bar a po sepnutí kompresoru poměrně rychle narůstá až k 18 barům, kdy sepne druhý stupeň ventilátoru chladiče a tlak padá k cca 12 barům.
Připadá mi, že je chyba někde v médiu. Jako je mi divné, že tlak strašně rychle narůstá. Když to porovnám se svým autem, kde sice nemám dvouzónu, ale je to z principu stejný systém, tlak po sepnutí rozhodně tak rychle nenarůstá a druhý stupeň vrtule chladiče mi spíná už při 9 barech. V klidu mám tlak 3 bar (tady je skoro 6).
Potřeboval bych nějaký fundovaný nápad, jak dál. Ona každá práce na AC stojí poměrně dost peněz a já na rozhazování nemám. Nemám problém zaplatit za něco, co má smysl anebo co je třeba, ale zbytečné věci nedělám rád.
Brácha mi radí nechat to odsát, aby bylo jasné, kolik chladiva tam vůbec je, a znovu naplnit. Zní mi to logicky. Auto je z Německa a historie servisu AC samozřejmě není známá.
A taky si říkám, jestli to nemůže zlobit třeba proto, že by tam náhodou bylo víc chladiva, než tam patří. Mně se totiž moc nelíbí ty tlaky, připadá mi to hodně vysoko, hlavně ten tlak v klidu 6 bar, když já mám v autě 3 bar.
Klima sepne hned po startu motoru, spolu sepne první rychlost ventilátoru na chladiči. Vysokotlaké potrubí v motorovém prostoru je horké, nízkotlaké chladnější, ale rozhodně ne ledově studené - mělo by být prakticky ledové, má mít teplotu jen málo nad nulou, a musí být orosené. A to teda určitě není.
Z levých výdechů ventilace kabiny fouká teplý vzduch, z pravých studený, ale ne ledový - bez ohledu na to, jakou teplotu mám nastavenou. Samozřejmě nastavuji na obou stranách stejnou (aby bylo jasné srovnání). Nicméně i když dám vpravo 24 a vlevo LOW, stále jde zleva teplý a zprava studený vzduch.
Tlak média v systému, když je klima vypnutá a motor stojí, je necelých 6 bar a po sepnutí kompresoru poměrně rychle narůstá až k 18 barům, kdy sepne druhý stupeň ventilátoru chladiče a tlak padá k cca 12 barům.
Připadá mi, že je chyba někde v médiu. Jako je mi divné, že tlak strašně rychle narůstá. Když to porovnám se svým autem, kde sice nemám dvouzónu, ale je to z principu stejný systém, tlak po sepnutí rozhodně tak rychle nenarůstá a druhý stupeň vrtule chladiče mi spíná už při 9 barech. V klidu mám tlak 3 bar (tady je skoro 6).
Potřeboval bych nějaký fundovaný nápad, jak dál. Ona každá práce na AC stojí poměrně dost peněz a já na rozhazování nemám. Nemám problém zaplatit za něco, co má smysl anebo co je třeba, ale zbytečné věci nedělám rád.
Brácha mi radí nechat to odsát, aby bylo jasné, kolik chladiva tam vůbec je, a znovu naplnit. Zní mi to logicky. Auto je z Německa a historie servisu AC samozřejmě není známá.
A taky si říkám, jestli to nemůže zlobit třeba proto, že by tam náhodou bylo víc chladiva, než tam patří. Mně se totiž moc nelíbí ty tlaky, připadá mi to hodně vysoko, hlavně ten tlak v klidu 6 bar, když já mám v autě 3 bar.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 24 črc 2024, 18:57, celkem upraveno 2 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Scenic 3 topení
Podle všech indicií i popisu na netu to s největší pravděpodobností vypadá na poruchu expanzního ventilu. Příští týden ho vyměním.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5022
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Re: Scenic 3 topení
A jak jsou delany ty klapky ? Neni to neco podobneho jako na Golfu,kde je plastova,derovana klapka polepena molitanem pro utesneni a ten se vydrolil ? Jak se to chova bez klimy,taky jde teply vzduch z leve strany ? Pak ta klapka.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Scenic 3 topení
Klapkami to není!!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5022
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Re: Scenic 3 topení
Klimou take ne,ma jeden vymenik. Klapky ti to rozdeluji.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Scenic 3 topení
Tak si přečti něco o poruchách expanzního ventilu. Že například díky špatnému proudění média může být jedna část výparníku studená a druhá horká jak kamna..... Nedává to smysl? Ani mně ne. Ale je to tak.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5022
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Re: Scenic 3 topení
Delej,jak myslis.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Scenic 3 topení
Mám pocit, že jsi nečetl nic z toho, co jsem tady psal. Klapky to dělat nemůžou, klapky jsem měl rozebrané a pozoroval jsem jejich činnost skoro hodinu.
Myslíš, že kdybych měl vadnou klapku, že bych měl špatné tlaky média a teplé trubky v motorovém prostoru? To asi ne, že?
Například trubka NP za chodu klimatizace musí být ledově studená a orosená. Není - je vlažná, má třeba 20 stupňů, a orosená fakt není.
Trubka HP je tak horká, že na ní neudržím ruku. Taky blbě.
Teplota výparníku je podle diagnostiky 18 stupňů. Má být 2.
Když mám zamlžené sklo, není schopné se odmlžit. Další jasný důkaz, že klima nefunguje. Není to teplým vzduchem, protože i kdyby tam teplý vzduch přes topení šel, muselo by se sklo odmlžit, pokud by spolu s tím klima fungovala. Jenže sklo se neodmlžuje, ani po několika minutách se tak nestane. Takže klima prostě nechladí.
Přestože zprava jde studený vzduch, stejně není nic moc. Řečeno jinak - zprava jde studenější vzduch než zleva. Není to ovšem to, na co jsem zvyklý z druhého auta. Zase důkaz, že klima není v kondici.
Pořád se chceš snažit mi vnutit myšlenku, že tohle dělá mechanická klapka? NE, klapkami to opravdu není. Problém je v pomalém proudění náplně systémem. A to má na svědomí expanzní ventil.
Myslíš, že kdybych měl vadnou klapku, že bych měl špatné tlaky média a teplé trubky v motorovém prostoru? To asi ne, že?
Například trubka NP za chodu klimatizace musí být ledově studená a orosená. Není - je vlažná, má třeba 20 stupňů, a orosená fakt není.
Trubka HP je tak horká, že na ní neudržím ruku. Taky blbě.
Teplota výparníku je podle diagnostiky 18 stupňů. Má být 2.
Když mám zamlžené sklo, není schopné se odmlžit. Další jasný důkaz, že klima nefunguje. Není to teplým vzduchem, protože i kdyby tam teplý vzduch přes topení šel, muselo by se sklo odmlžit, pokud by spolu s tím klima fungovala. Jenže sklo se neodmlžuje, ani po několika minutách se tak nestane. Takže klima prostě nechladí.
Přestože zprava jde studený vzduch, stejně není nic moc. Řečeno jinak - zprava jde studenější vzduch než zleva. Není to ovšem to, na co jsem zvyklý z druhého auta. Zase důkaz, že klima není v kondici.
Pořád se chceš snažit mi vnutit myšlenku, že tohle dělá mechanická klapka? NE, klapkami to opravdu není. Problém je v pomalém proudění náplně systémem. A to má na svědomí expanzní ventil.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5022
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Re: Scenic 3 topení
Klapky rozdeluji vzduch vlevo vpravo,jeden vymenik stejna teplota tam i tam. Neni ? Chyba v rozdelovani.
Ze ti klima jako takova ukazuje dle tebe spatne tlaky a nechladi je chyba ale neresi levou a pravou stranu.
Ze ti klima jako takova ukazuje dle tebe spatne tlaky a nechladi je chyba ale neresi levou a pravou stranu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Scenic 3 topení
Nevíš, o čem mluvíš.....
Ten výparník má vlevo jinou teplotu než vpravo. Prostě díky špatnému proudění náplně klimatizace se na jedné straně chladí a na druhé ohřívá. Netušil jsem, že je to vůbec možné a připadalo mi to jako blbost, ale je to skutečně tak. A potvrdili mi to tři lidi nezávisle na sobě, kteří dělají do servisu klimatizací, že se to může stát. Proto je na jedné straně teplejší ventilace. Klapky fungují úplně správně.
Ten výparník má vlevo jinou teplotu než vpravo. Prostě díky špatnému proudění náplně klimatizace se na jedné straně chladí a na druhé ohřívá. Netušil jsem, že je to vůbec možné a připadalo mi to jako blbost, ale je to skutečně tak. A potvrdili mi to tři lidi nezávisle na sobě, kteří dělají do servisu klimatizací, že se to může stát. Proto je na jedné straně teplejší ventilace. Klapky fungují úplně správně.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 25 črc 2024, 12:36, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)