Ventil 4A0819809 - k čemu slouží?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ventil 4A0819809 - k čemu slouží?
Nahodile mi hvízdá podtlakový "ventil" 4A0819809 (asi membrána ko). Víte někdo k čemu slouží? Spojuje hadici do expanzky s hadicí od výměníku na naftovém filtru.
Passat 1.9 96kW AVF 2001
Passat 1.9 96kW AVF 2001
Re: Ventil 4A0819809 - k čemu slouží?
Že by k vyhřívání nafty v zimě?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Ventil 4A0819809 - k čemu slouží?
To je odpověď nebo otázka?
Přijde mi trochu zvláštní zapojení. Z jedné strany je na hadici do expanzky, z druhé strany na hadici k výměníku na palivovém filtru.
Přijde mi trochu zvláštní zapojení. Z jedné strany je na hadici do expanzky, z druhé strany na hadici k výměníku na palivovém filtru.
Re: Ventil 4A0819809 - k čemu slouží?
Mě to vždycky přišlo jenom jako ventil připojení k vodnímu okruhu motoru, ten okruh chlazení paliva má vlastní výměník palivo/kapalina a kapalina/vzduch v nárazníku + cirkulační čerpadlo.
Poté tohle dali pryč a přišel klasicky chladič paliva pod spolujezdce přímo do naftového okruhu.
Poté tohle dali pryč a přišel klasicky chladič paliva pod spolujezdce přímo do naftového okruhu.
Re: Ventil 4A0819809 - k čemu slouží?
To by mělo smysl. Jakože na doplnění vody do okruhu, odvzdušnění apod. za provozu, kdy je v okruhu motoru tlak ...
Předpokládám, že bez podtlaku to bude zavřený...
Předpokládám, že bez podtlaku to bude zavřený...
Re: Ventil 4A0819809 - k čemu slouží?
Funguje to jen v zimě. V létě ohřívat naftu je nežádoucí, naopak by bylo často potřeba ji spíš chladit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Ventil 4A0819809 - k čemu slouží?
Podle nákresu, krom čerpadla, není jak regulovat chlazení/topení filtru. Aspoň teda to tak vypadá, protože propoj mezi "palivovým" okruhem a motorovým okruhem je jen jeden - teplá voda z motoru by asi neměla jak kolovat
Zkoušel jsem vypozorovat, kdy začne ten ventil hvízdat a děje se to, když tomu naložím.
Zkoušel jsem vypozorovat, kdy začne ten ventil hvízdat a děje se to, když tomu naložím.
Re: Ventil 4A0819809 - k čemu slouží?
Patrně se má tím pádem zapnout chlazení a jednotka okruhy propojí, ventil se přitáhne podtlakem a otevře.
Zajímalo by mne, jestli se ještě zapne vodní čerpadlo.
Zajímalo by mne, jestli se ještě zapne vodní čerpadlo.
Re: Ventil 4A0819809 - k čemu slouží?
Zdary chlapi, dostal jsem se na tuhle debatu a já bych zase potřeboval vědět odkud jde podtlak k ovládacímu ventilu.
Já totiž k němu nemám žádnou hadičku a ani nikde nevidím odkud by mohla jít... Tenhle systém mám na A4 B5 Tdi quattro 85KW. Poraďte, díky.
Já totiž k němu nemám žádnou hadičku a ani nikde nevidím odkud by mohla jít... Tenhle systém mám na A4 B5 Tdi quattro 85KW. Poraďte, díky.
Re: Ventil 4A0819809 - k čemu slouží?
Tak tady bych se přidal?
Mame A4 B5 85kw 2001 a nechapu. Je trvale napojený na podtlak takže ho vlastně nic neovládá. Bylo by zapojení podtlaků?
Mame A4 B5 85kw 2001 a nechapu. Je trvale napojený na podtlak takže ho vlastně nic neovládá. Bylo by zapojení podtlaků?
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K