gradující problémy při emisích a docházející nápady mě dohnaly k tomu tu založit nové téma, třeba mě to někam posune

Je mi jasné, že auto už je trochu stařec, ale protože je v dobrém stavu, mě celkově vyhovuje a su spíš takový ten udržovač než vyhazovač, tak bych rád aby ještě nějakou dobu sloužilo.
Problém - emise. Poslední tři měření - skoro vždy opakovačka, naposledy to prošlo opravdu jen o facku.
Auto má najeto cca 280 tkm, z toho já 140tkm - u mě pravidelně servisované (náplně, filtry....), rozvody měněné, nafta se aditivuje VIFem (beru naftu jen u eurooilu). Na SDi jede slušně, potvrzeno z více stran, co s tím jeli a měli zkušenost s těmito lenochy - spotřeba do 5l. Auto jezdí cca 40% dálky, 60% pojížďky do práce 10 km a zpět. Vždy, když je možnost tak auto řádně protáhnu, obecně jezdím spíše ""sportovněji"" (vzhledem k motoru opravdu dvoje uvozovky


Před šesti lety výměna katu za nějakou druhovýrobu JMJ, původní se zacpal, 4 roky jsem jej měl vykuchaný (to byly emise OK - to mě dovádí už do šílených teorií viz níže), pak se rozpadnul i plášť, tak šel... . Za těch 6 let se emise zhoršují:
- zacpává se ten druhovýrobní kat a hromadí se v něm saze? jedna z úvah
- při normálním provozu žádná dýmovnice není, při prldkém rozjezdu a vytočení do maxima zakouří, ale když tak pokračuju dál, tak už buď minimálně, nebo vůbec.
Emise mě čekají za cca rok, tak je dost času koumat, ale už mě opravdu napadají jen 3 věci (tak ono toho tam taky víc není

- vstřikovače - už špatně práší, velké kapky - kouř.
- čerpadlo ?
- a něco co dělat nechci (to je ta šílená teorie)- místo katu jen taková ta atrapa s trubkou, ať mají výfukové plyny co nejmenší odpor
Díky za jakoukoliv radu (krom hoď to do kopřiv/PARTru apod


