Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Ondra120
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 23 srp 2024, 08:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetín

Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od Ondra120 »

Dobrý den a ahoj,
gradující problémy při emisích a docházející nápady mě dohnaly k tomu tu založit nové téma, třeba mě to někam posune :doh:

Je mi jasné, že auto už je trochu stařec, ale protože je v dobrém stavu, mě celkově vyhovuje a su spíš takový ten udržovač než vyhazovač, tak bych rád aby ještě nějakou dobu sloužilo.
Problém - emise. Poslední tři měření - skoro vždy opakovačka, naposledy to prošlo opravdu jen o facku.
Auto má najeto cca 280 tkm, z toho já 140tkm - u mě pravidelně servisované (náplně, filtry....), rozvody měněné, nafta se aditivuje VIFem (beru naftu jen u eurooilu). Na SDi jede slušně, potvrzeno z více stran, co s tím jeli a měli zkušenost s těmito lenochy - spotřeba do 5l. Auto jezdí cca 40% dálky, 60% pojížďky do práce 10 km a zpět. Vždy, když je možnost tak auto řádně protáhnu, obecně jezdím spíše ""sportovněji"" (vzhledem k motoru opravdu dvoje uvozovky :D :D ). Není problém jej vytočit do "červených". Na diagnostice nic, korekce vstřiků kolem +0,2 do -0,2. Vstřikovací dávka na spodní hranici při volnoběhu, předvstřik OK, teplota paliva OK. Pocitově jde motor rovnoměrně, pěkně do "kulata". Vyčištěné sání, vyčištěný a funkční EGR (nemám důvod jej zaslepovat, teplotní management motoru s ním počítá, nebudu přechytračovat motoráře z VW, ač si o této součástce myslím svoje). Veškeré rady technika na emisích bylo řádně to projet (což je tak nějak automatické), když jsem měl to s ním trochu probrat, tak mě uzemnil tím, že on emise měři, ale zas tak motorům nerozumí (????), tož OK, díky, nashle.
Před šesti lety výměna katu za nějakou druhovýrobu JMJ, původní se zacpal, 4 roky jsem jej měl vykuchaný (to byly emise OK - to mě dovádí už do šílených teorií viz níže), pak se rozpadnul i plášť, tak šel... . Za těch 6 let se emise zhoršují:
- zacpává se ten druhovýrobní kat a hromadí se v něm saze? jedna z úvah
- při normálním provozu žádná dýmovnice není, při prldkém rozjezdu a vytočení do maxima zakouří, ale když tak pokračuju dál, tak už buď minimálně, nebo vůbec.

Emise mě čekají za cca rok, tak je dost času koumat, ale už mě opravdu napadají jen 3 věci (tak ono toho tam taky víc není :D ):

- vstřikovače - už špatně práší, velké kapky - kouř.
- čerpadlo ?
- a něco co dělat nechci (to je ta šílená teorie)- místo katu jen taková ta atrapa s trubkou, ať mají výfukové plyny co nejmenší odpor

Díky za jakoukoliv radu (krom hoď to do kopřiv/PARTru apod :D :D ).
:thankyou:
Škoda Fabia Combi 1.9 SDi r.v.2003
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5052
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od martinsidlo »

Vstrikovace a cerpadlo udelat.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5725
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od ROMEK »

zrepasovat vstrekovače to vždy pomohlo
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33617
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od slovacek.milos »

romane co řídí u sdi množství paliva?????????????????????? u tdi váha a u sdi?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od Marek77 »

Jak je na tom dynamický předvstřik? Dlouhý předvstřik dělá kouř jak bejk.

Kat na kouřivost nemá absolutně žádný vliv, ten pouze redukuje CO na CO2. Jestli tam fyzicky je nebo není na emisích nikdo nepozná.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5052
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od martinsidlo »

slovacek.milos píše: 23 srp 2024, 18:36 romane co řídí u sdi množství paliva?????????????????????? u tdi váha a u sdi?
V sání je jakési čidlo teploty nasávaného vzduchu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33617
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od slovacek.milos »

Marek77 píše: 23 srp 2024, 18:56Kat na kouřivost nemá absolutně žádný vliv
a vem si šulína na stk kouřivost max 2.5 a byla 7 a prej kat v prdeli asi, ale určitě je prej prasklý DPF :roll: :roll: :roll:
Ondra120 píše: 23 srp 2024, 09:56 Dobrý den a ahoj,
gradující problémy při emisích a docházející nápady

povolíš N146 a lehce přitáhneš, za chodu motoru po chloupkách kladívkem ubíráš paliva až se volnoběh rozdrndá tak zase po chloupkách přidáš až je volnoběh OK, utáhneš nastavovač, motor přestane kouři, pokud ti střelí těsnění tak tam přesně pasuje okroužek z oilfiltru, lepší je ale jezdit a po chloupkách ubírat až zjistíš že motor leniví chloupek přidej, když to děláš na volnoběh tak kolikrát nepocítíš nic až se chceš rozjet a nejde to, univwerzální návod podle mě u si není, a egr zlikviduješ v přizpůsobení v jednom kanále hodnota tuščím na max a přestane otvírat, to si tu najdi, ergr se u sdi jebe běžně, nemusí se ale hned měnit stačí ho odpojit třeba na týden, připojíš a dojde k rozumu

vemeš 10 litrů vody a napíchneš ji do sání až motor těch deset litrů zpracuje obživne, voda umí vyčistit spalovací prostor od karbonu i špičky na tryskách, dobrá je jehla s hadicí od infuze je tam i regulace množství vody, když ji teče moc tak se motor dusí
martinsidlo píše: 23 srp 2024, 19:07V sání je jakési čidlo teploty nasávaného vzduchu.

taky by to šlo shlédnout ho vagrm jesli ukazuje správné hodnoty a upravit ho potenciometrem na vysoké teploty nebo ho odpojit a v náhradní hodnotě přestane motor kouřit :doh2:
Uživatelský avatar
Ondra120
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 23 srp 2024, 08:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetín

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od Ondra120 »

Díky všem za tipy :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

1) kat - je mi jasné, že na kouřivost to vliv nemá, úvaha byla pouze v menším odporu výfuku, nicméně řešit nebudu

2) dekarbonizace vodou - je fakt, že když jsem poprvní viděl fouknuté těsnění na Fazolu a krásně čistý jeden píst a jeden spalovák, tak to dává smysl. Nicméně praktické provedení:
a) nechat to kapat, jak píše p.Miloš - asi při zvýšených otáčkách nastavit tak aby se to neudusilo
b) a co to tam stříkat rozprašovačem do hadice sání co vede ke klapce (třeba postřikovačem na stromy :) ) - opět při zvýšených otáčkách
No rozhodně to asi zkusím, řekl bych, že SDi motorů je na vrakáčích dost :D

3) vstřikovací dávka - nechám si do zálohy, pokud nevyjde bod č.2

4) oblbnout čidlo teploty nasávaného vzduchu - no nad tím jsem popravdě taky přemýšel, jen jestli to bude stačit na dostatečné ochuzení aby se nekonala dýmovnice - ale za chvilku letování a jeden poťák to stojí za pokus. Nejspíš by tak šlo oblbnout i čidlo teploty nafty - možná kombinace obojího.

Jde fakt jen o ty emise, mě se vcelku ekluje to řešit metodou do kapsičky (tak jsem blbej no), nehledě na to, že ty možnosti jsou už asi dost omezené.

Ještě jednou díky, zas mě to třeba kousek posune :thankyou: :thankyou:
Škoda Fabia Combi 1.9 SDi r.v.2003
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od roman1648 »

Je to tak no, ledacos se dá "domluvit" ale to že auto hulí jde vidět okamžitě jen co vyjede z STK a dneska je to opravdu hlídané, hlídka se postaví za roh někam pod kopec u STK a číhají, vždycky někoho chytnou, nejhorší je to že to ani nemusí mít řešení, mám kámoše kterej si taky zakládá na tom aby vše bylo legální a ofiko, do Fabie I narval snad 40tis. ( nový PD vstřiky,vačka,hydra,turbo,váha a já nevím co a ofiko by to stejně emisema neprošlo )
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33617
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od slovacek.milos »

si kup hadičku na ostřikovače do dvacky za metr dej kýbl na střechu, cucni a hadičku si přiškrt třeba ztužidlem, já mám kapačku, na fejsbuku je tom hágen ten to používá i několikrát v měsíci, druhá nejrychlejší je poklepat ten nastavovač, bud podle oka jak motor přestane kouřit nebo vagem vstřikovaná dávka, pokud máš 3.5 a víc sklepni na 2,5

s vodou jsem měl největší úspěch u iveco 4x4 kontejner ta hulila jak prase, výfuk jsem musel i čistit ucpaný sazema, 20 l vody a :o zázrak
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33617
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od slovacek.milos »

roman1648 píše: 26 srp 2024, 10:58 do Fabie I narval snad 40tis. ( nový PD vstřiky,vačka,hydra,turbo,váha a já nevím co a ofiko by to stejně emisema neprošlo )
pedečko máš jednoduché, netřeba 40.000 stačá izolačka za 20 korun, kouřivost 7 (wallbash) vytáhneš váhu izolačkou zavřeš to okno kde proudí vzduch necháš tam asi 1mm a kouřivost 0,015 ;)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od roman1648 »

Hele já vím, ale někomu to prostě nevysvětlíš, tento je schopen jít kupovat žárovku v originále protože katalog ND žárovku Tesla neuvádí (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od Marek77 »

Stejně je to zvláštní, tyhle potíže. Já mám na 1,5dci tři sta tisíc a na posledních emisích 0,65. Dva roky předtím 0,43. Dva roky předtím 1,28 (málo jsem to prohnal před měřením 😉). Nicméně pořád s přehledem do limitu 1,50 vlezu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od Jarda S. »

jenže u PD stanovili nesmyslný limit 0.6 (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5052
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Fabia SDi - problémy při emisích (zvýšená kouřivost)

Příspěvek od martinsidlo »

1,5 je euro 1,ne?Euro 2 je 1,1 a 3 je 0,9.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“