Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 454
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Blansko

Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od TomasHav »

Ahoj,
predem nechci odpoved typu jed do VW a kupto to tam.

Spis by mne zajimalo, protoze je tu hodne automechaniku jak se jim dnes pozdava kvalita?

INA / FEBI / Ajusa / Contitech / SWAG / Elring / Toptran / Mahle / Corteco ...

Ja mel vzdy napr: kladky INA a remeny Contitech a nikdy zadny problem, dnes jsem zjistil, ze udajne jsou lepsi zdvihatka/hydrostely FEBI nez INA, ikdyz drive jsem mel za to, ze FEBI je jen contractor ostatnich znacek. Stejne tak tesneni jsem daval pokud bylo jen Elring. Brzdy "desky/kotouce" davam Brembo a taky zadny problem.

Ale napr: SKF vodni pumpa se mi jednou sekla na rozvodech u A6.

Muze mi nekdo dnes rici nazor na kvalitu dnesnich dilu ?


Diky Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od Marek77 »

Musíš hledat, ale najdeš kvalitu.

Brzdy ATE, Brembo
Čepy Meyle HD, Lemforder
Pružiny Lesofjors
Tlumiče Bilstein
Ložiska SKF, FAG
Šály na kliku Kolbenschmidt
Termostaty Wahler
Gufera, těsnění Corteco, Elring
Rozvody jsou úplně jedno, co vezmeš, předepsaný interval vydrží prakticky všechno.

Že se tu a tam něco přihodí, je naprosto normální. Aftermarket prakticky nezná výstupní kontrolu, takže zmetkovitost může být vcelku vysoká. Ale i kdyby byla 5%, pořád máš jeden kus z dvaceti špatný, a to není taková hrůza.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
TomasHav
Přispěvovatel
Příspěvky: 454
Registrován: 04 čer 2008, 16:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Blansko

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od TomasHav »

Ahoj,
diky moc super seznam, ted kvuli te histerii s emisema, chci vyzkouset i City filter od HJS na sve A6.
Ted teda neni vubec skladem, ale co by jsi jeste doporucil za koncovy vyfukovy tlumic ?

Co jsem tenkrat prolezal forum, tak vlastne vse bylo na ... (wallbash)

Takze stavitka/hydrostely + koniky vidis jako INA taky ok ?

Tomas
A6 4B 110kW AKN
Q7 4M 200kW CRTC
Clovek se porad uci :baby:
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od Marek77 »

Nevím, co je City Filter, takovou věc neznám, a ohledně výfuku já uznávám pouze originální a schválené díly. Pokud se snad má jednat o něco tuningového, nemůžu sloužit, jsem odpůrcem podobných věcí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9180
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od hansdob »

HSJ mi nikdy nefungovalo. Dnes už raději starší originál než repliku.

City filtr byval co ja vim na passatech a octaviich 1 takový přídavný DPF aby v D dostali vyssi plaketu. V čr se nikdy nezapisoval nemame na to legislativu
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od Marek77 »

Aha, už vím, co to bylo. Kdysi jsem to někde i viděl, bylo to na dovezené Octavii ALH určené pro německé taxi. Ale nic bližšího o tom nevím.

K původnímu článku pisatele ještě dodám...... Nevím, proč se bojíš měření emisí na silnici. Zrovna u Octavie první generace absolutně není čeho se bát. Samozřejmě pokud nějaký dementi nesahal do map a nepřelil motor naftou. Za standardních okolností, tedy pokud motor je v běžném (myslím solidním) technickém stavu a vše v něm pracuje, jak má, nikdy nemůžeš mít problém.

Já mám na Renaultu 300 tisíc km, je to samozřejmě už common-rail, navíc Euro4, a jsem naprosto v klidu. Na posledním měření emisí (skutečném!!!, žádný šméčko) jsem měl průměrné hodnoty kouřivosti 0,5 (nejnižší 0,32), limit mám 1,5. Tak jako čeho bych se měl bát?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4287
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od Jarda S. »

jenže pak tu jsou PD kde stanovily nesmyslných 0.6 a to když nejni v top stavu tak neprojde (wallbash) (wallbash)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od Marek77 »

Co na to říct? Máš mít to správný auto 🤣🤣🤣.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4287
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od Jarda S. »

už mám Navaru limit 1.4 tak uvidíme co moje první měření s ním

e: zajímavý že obojí by mělo být E4 (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Odpovědi: 0
Bydliště: zapad

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od volvo pan »

ty limity,to je ten součinitel absorbce? Starý volvo e2 0,44,cdi mb e3 1,0, a focus 1,6 e4 2010 má 2,5 všechno nafta. Ten dobytek,co na cestě kontroluje emise,ten se bude kurva snažit,aby prošlo,co nejmín. Musí si na sebe vydělat a zaplatit tu výbavu. A s tima přístrojema,co ty negramoti maj,to není vůbec problem. Jezdim na stk,kde to maj to samý a dostat nevyhověl je hodně snadný,a ty nic nepoznáš. A pěkně tě 3x skásnou. Pokuta,nová stk,a když je auto napsaný na firmu,starou,kámoše,tak pošlou pokutu i tam.
A ta druhoška,no,za mě je to jak hodit si korunou. Už několikrát jsem zůstal viset,když sem se mylně domníval,že když je origo díl,kterej vydržel 400tis stejný značky,jako ten,co koupim v druhožce,mě vydrží podobný km. Hovno,sračky to sou všechno,Tak 30-50tis a ko. Spíš i míň. A to ten origo jsem měnil spíš jako prevenci,že už je to už dost. Věci,co se blbě mění a nebo tě můžou zastavit,tak origo,pokud to nestojí 10x víc,ale i to může bejt lepší volbou. Zase dost často ta origo cena nebejvá tak tragická..Pro sebe,cizím se to blbě vysvětluje a ještě se hádaj. Prej jen vybroušený logo a podobný hovna.
Garážník
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 19 led 2023, 18:25
Odpovědi: 0
Bydliště: MSK

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od Garážník »

Ahoj,

k seznamu co dobře napsal Marek77 doplním svých pár zkušeností.

Brzdy ATE, Brembo - nebál bych se i TRW
Čepy Meyle HD, Lemforder - lemforder bych řekl že strašně klesl a už to není topka co bývalo, hodně se prodává TRW (bez reklamací)
Pružiny Lesofjors - souhlasím + mám dobrou zkušenost KYB (cz produkce) a sachs
Tlumiče Bilstein - bilstein dělá i závodní podvozky oni umí, jinak za mně i KYB a sachs
Ložiska SKF, FAG - SKF mě zklamalo, 3x reklamace poloosy, pokaždé poslali novou a až třetí nevibrovala. Pokud se řeší cena tak GSP ložiska a poloosy a zatím klepu na dřevo.
Termostaty Wahler - fungují i HELLA-BEHR a MAHLE
Gufera, těsnění Corteco, Elring - corteco je např prvovyrobce hardy spojek pro bmw, ještě jsem neměl problém s victor reinz

pro klimatizace - nissens, valeo
filtry - za mně top MANN jinak - filtron
oleje - dlouho jsem dával castrol nyní chci zkusit přechod na motul, obchoďák mi to cpe horem dolem ať to zkusím tak uvidíme.

Jinak mám jedno vozítko které jsem kopil v bídném stavu a zkusil jej dát dohromady skoro nejlevnějšími díly značky kamoka takže komplet podvozek, čepy tyčky tlumiče, pružiny, kotouče, desky no a zatím po 10000km vše ok. Auto octavia 2. Takže jsem zvědav kdy se ozve první problém.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10335
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od Marek77 »

Pružiny KYB jsou to nejhorší, co na planetě existuje. Osobní zkušenost, mnohonásobná. Praskají jak na běžícím pásu.

Holce na Cliu dokonce po méně než 20 tisících km obě přední. Mně přední a zadní, neměly ani 80 tisíc.

Pruziny KYB fakt jako NE!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5702
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od ROMEK »

ja som KYB pružiny aj tlmičov namontoval mraky a nikdy žiadna reklamácia :roll: tak sa v tom vyznaj
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5019
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od martinsidlo »

Kvalita jakehokoli dilu je jako vyhrat ve sportce.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9180
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Zmenila se kvalita dilu + zivotnost ?

Příspěvek od hansdob »

Souhlas plus to že je trh zaplaven spoustou fake dílů protože se prostě vyplatí kupovat čínu přebalit a prodat
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“