Fiat Ducato 2.3 JTD, rv. 2014 - nárazový bílý kouř + nouzový režim

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Ksux33
Nováček
Příspěvky: 1
Odpovědi: 0
Registrován: 15 říj 2024, 20:16

Fiat Ducato 2.3 JTD, rv. 2014 - nárazový bílý kouř + nouzový režim

Příspěvek od Ksux33 »

Dobrý den,
jdu si k vám pro radu. Zhruba před měsícem jsem zakoupil Fiat Ducato 2.3 JTD, rv. 2014, nájezd 360.000 km. Majitel na něm v den koupi udělal TK, kde vše proběhlo v pořádku. Po několika jízdách však auto začalo kouřit černe. Převážně v době, kdy člověk prudce sešlápne plyn za účelem akcelerace či když je naopak vozidlo hodně podtocene. Když s ním však člověk jede třeba 130km/hod po dálnici, tak vše v cajku. Bývalý majitel měnil EGR, zhavicky a nějaké hadice k intercooleru. Dále nechával vyčistit DPF.

Výše uvedená závada mě netrápí tolik, jako občasný bílý kouř. Při jízdě, v prvopočátku vozidlo začne z prostor motoru cvakat, následuje hustý bílý dým z výfuku, následně cuknuti auta (probliknou i světla, jako by se vozidlo vyplo a hned zaplo). Často se u toho rozsvítí kontrolka protiskluzu. Když jedu dál a zakceleruji, tak bílý dým ustane a vozidlo jede zase normálně. Závada se však za chvilku vyskytne opakovaně. Ve dvou případech se rozsvítí i kontrolka motoru a vozidlo jede pravděpodobně v nouzovém režimu (jede 100km/hod, netáhne, ale nic nekouří, ani bíle, ani černe). Když vypnu a zapnu vozidlo, tak kontrolka protiskluzu zmizí. Tento problém se mi nikdy nestal v průběhu plynule jízdy na dálnici. Často se stává na silnicích druhé a třetí třídy, kde jsou například kopce.

Spotřeba vozidla je pod 10l/100km a to často vozidlo jezdí naložené kolem 1.2 tuny. Spotřeba nemerena přes PC, ale natankováno 100l, nájezd 1040 km.

Diagnostika ukázala vadné čidlo za DPF. Vyměnili jsme jak cidlo před, tak i za DPF, ale bohužel se závada opakuje.

Za každou radu budu rád.

Děkuji všem, Lukáš.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20282
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Re: Fiat Ducato 2.3 JTD, rv. 2014 - nárazový bílý kouř + nouzový režim

Příspěvek od roman1648 »

Opětovná kontrola všech hadic kolem turba a IC, nikdo nechce kupovat origo protože jsou drahé a druhovýroba někdy pukne třeba po týdnu, i dříve...
S tím co popisuješ se nám podobně chová Movano 2.3 a problém je na 99% v DPF filtru který se taky nejprve čistil,pak se nechal udělat "repas" ale vypadá to že to stejně nefunguje tak jak má...
Odpovědět

Zpět na „Fiat“