Dekarbonizace BG
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 265
- Registrován: 12 bře 2014, 09:14
- Bydliště: Uh. Hradiste
Odpovědi: 0
Dekarbonizace BG
Nazdarek všem, rád bych Vás požádal o Vaše zkušenosti s produkty BG (dekarbonizacni set fsi). Mám Supa 3.6, najeto 204 tis. Do současné doby žádné problémy s motorem. ( ťuki ťuk na dřevo). Olej měním pravidelně do 15 tis max, do benzinu pravidelně VIF. Má dle vás smysl dělat doma dekarbo produkty BG? ( 109, 115MOA, 44 PLATINUM). Díky moc za zkušenosti a postřehy 
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 481
- Registrován: 25 úno 2018, 08:54
- Bydliště: Prievidza
Odpovědi: 0
Re: Dekarbonizace BG
Pri včasných výmenách predpísaného oleja, používaní kvalitného paliva ak motor nevykazuje žiadne problémy, odchýlky za prevádzky ani na diagnostike, nemá zvýšenú spotrebu oleja, paliva - je to možno zbytočné.
Nemám s tým priamu skúsenosť, používam iné prípravky - pozrel som si "recenzie" - také si napíše sám, kto chce...
Nemám s tým priamu skúsenosť, používam iné prípravky - pozrel som si "recenzie" - také si napíše sám, kto chce...

1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5052
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Re: Dekarbonizace BG
Tu dekarbonizaci pisou v navodu k obsluze nebo proc to chces delat ?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 265
- Registrován: 12 bře 2014, 09:14
- Bydliště: Uh. Hradiste
Odpovědi: 0
Re: Dekarbonizace BG
Samozřejmě ne. Jen se říká, že tento motor je náchylnější na karbon, tak mě napadlo to proplachnout. Přikláním se spíše vypustit starý olej, vyměnit filtr, ze dva litry nového, poté po chvíli chodu motoru opět vypustit, nový filtr a finální olej. Jinak olej 5w30 (504.00/507.00) ideální? Díky moc
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 481
- Registrován: 25 úno 2018, 08:54
- Bydliště: Prievidza
Odpovědi: 0
Re: Dekarbonizace BG
Mechanik mi vravel, že do starého oleja pred vypustením nejaké množstvo nafty len neviem koľko - pár minút behu na voľnobeh a vypustiť. Pozor - to nie je rada, bolo by to treba kdesi overiť.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 265
- Registrován: 12 bře 2014, 09:14
- Bydliště: Uh. Hradiste
Odpovědi: 0
Re: Dekarbonizace BG
Nikdy jsem to neslyšel. Zajímavé...
Re: Dekarbonizace BG
Jo, nafta celkem funguje, to samo petrolej
Používám výplachy od Liqui-Moly nebo TEC 2000, účinnost ověřena - když jsem dělal kdysi motor,nalil jsem to do plechovky a dal do ní píst se zakarbonovanýma kroužkama přes noc a krásně to rozpustilo, tak funguje i aceton popř. ředidlo C6000
Na druhou stranu někdy to může spíš uškodit, starý motor který je karbonu plný ve vaně,víku se po nalití půl litru kvalitního výplachu taky může zadřít páč se v tu ránu ucpe sací koš
Jednou jsem na FI 1.6 16v kde si zákazník stěžoval na spotřebu oleje vyndal svíčky a zalil písty výplachem přes noc, pak normálně vyměnil olej a prý šla spotřeba na půlku jak kruhy trochu odlehly tak třeba kdyby se to udělalo několikrát
Používám výplachy od Liqui-Moly nebo TEC 2000, účinnost ověřena - když jsem dělal kdysi motor,nalil jsem to do plechovky a dal do ní píst se zakarbonovanýma kroužkama přes noc a krásně to rozpustilo, tak funguje i aceton popř. ředidlo C6000
Na druhou stranu někdy to může spíš uškodit, starý motor který je karbonu plný ve vaně,víku se po nalití půl litru kvalitního výplachu taky může zadřít páč se v tu ránu ucpe sací koš

Jednou jsem na FI 1.6 16v kde si zákazník stěžoval na spotřebu oleje vyndal svíčky a zalil písty výplachem přes noc, pak normálně vyměnil olej a prý šla spotřeba na půlku jak kruhy trochu odlehly tak třeba kdyby se to udělalo několikrát

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 265
- Registrován: 12 bře 2014, 09:14
- Bydliště: Uh. Hradiste
Odpovědi: 0
Re: Dekarbonizace BG
Jasný. Jak píšu, auto má přes 200 tis. Doposud pohoda. Myslel jsem preventivně proplachnout. Jak píšeš, dokonce jsem někde viděl produkt BG109 ve sklenici, do něj ponořený zakarbonovany kovový díl, kdy po x hodinách i čištění kartáčkem žádný karbon nepouštěl ani neodstranil. Nej prevence samozřejmě pravidelně olej, protáhnout motor
Re: Dekarbonizace BG
Kámoš měl přesně tohle auto a i když každý tvrdil že se to tu něděje, nakonec to umřelo na neúnosnou spotřebu oleje, běžně litr na 1000km spíš víc, taky tam začal lít už BG ale bylo pozdě,na to jaký je to obsah to má celkem malou naplň si myslím, měnil bych to klidně po 10-12tis. což ti řekne každý starý motorář, měnit olej,měnit olej,měnit olej...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 265
- Registrován: 12 bře 2014, 09:14
- Bydliště: Uh. Hradiste
Odpovědi: 0
Re: Dekarbonizace BG
Ano, souhlasím. Měnit krev motoru je základ. Jezdil jsem roky dálnice, tak bylo auto ve svém.
Re: Dekarbonizace BG
Romane zajímavý postřeh. Mám v merku 3.6fsi. Najeto půl míče, spotřeba oleje enormní, asi tu tvoji metodu zkusím.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 53
- Registrován: 09 kvě 2009, 09:43
- Bydliště: Dílna
Odpovědi: 0
Re: Dekarbonizace BG
BG funguje perfektně
Golf 3 2.0 16v abf,Golf 1 1.6td,Vw Vento 1.9 tdi 66kw,Octavia tdi,
Re: Dekarbonizace BG
Zdravím, mohu se zeptat, mám motor afn tedy starou rotacku 1,9TDI 81KW. posledni asi 3mesice jsem jezdil kazdy den krátké trasy, do 5km jedna cesta. Takže se motor ani nezahřál, což právě nejvíce tvoří karbon. Motor ma nalitano teprve 200tis. Km. Jak a cim nejlépe dekarbonizovat? Olej jsem menil před 2000tis.km s použitím proplachu liqui moly, jenže pak jsem jezdil jen ty krátké trasy...