Nemrznoucí směs
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 07 lis 2024, 10:36
Odpovědi: 0
Nemrznoucí směs
Zdravím, jaký vliv na zahřívání na provozní teplotu u motoru Tdi v zimě má nemrznoucí směs v chladícím systému? Teoreticky by větší poměr směsi a míň vody měl rychleji zahřát motor. Jezdím jen krátké trasy do 10km takže přehřátí kvůli tomu nehrozí. Pomohlo by to a nebo je to úplná blbost?
Re: Nemrznoucí směs
Úplná blbost jak sis odpověděl sám
Normálně směs na ca. -35°C a nevymýšlet kraviny...
Normálně směs na ca. -35°C a nevymýšlet kraviny...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5022
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Re: Nemrznoucí směs
A TDI na 10 km akorat zavlazis na 60°C a zatuhne turbo.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 07 lis 2024, 10:36
Odpovědi: 0
Re: Nemrznoucí směs
Jak jsem pročítal forum tak jediná věc která aspoň trochu zmírní negativa těch krátkých tras je jednou týdně auto protáhnout na dálnici aspoň 50km v kuse...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5022
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Re: Nemrznoucí směs
Za 50 km teprve ohrejes olej na 90.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Re: Nemrznoucí směs
Dost pomůže bufík. Po startu ohřeje vodu za chvilku a od vody se pak rychleji ohřeje i olej. Anebo ho zapojit jako nezávislé topení a ovládat třeba mobilem. Zapnout deset minut před odjezdem a startuješ teplý motor. Olej se pak ohřeje za chvilku taky.
Ale jinak tenhle problém prakticky vyřešit nejde. Mít naftu na 10 km jízdy je nerozum.
Ale jinak tenhle problém prakticky vyřešit nejde. Mít naftu na 10 km jízdy je nerozum.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Nemrznoucí směs
Jediná věc, je před koupí popřemejšlet k čemu bude auto sloužit a podle toho zvolit (nejen) motorizaci.
Člověk se pořád učí.
Re: Nemrznoucí směs
Přesně tak. Lepší malý svižný benzín, než trápit naftu na couračky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Nemrznoucí směs
Jenže když nafta žere šest a benzín šest a půl.
Já měl hodně naftových aut na to., že už ho nechcu. Jezdím 25km jednu cestu. Laborací s webastem aby bylo.trochu teplo bylo neurekum, montáž napřed do jednoho auta, pak do dalšího atd, než jsem si koupil benzína. Jiné auto jak benzín už nechcu.
Manželka jezdí 5km naftovým autem, oct 1 4x4, a to jen kvůli tomu 4x4 v zime. Ta octa to dává v pohodě, no taky musí ráno chodit půl hoďky před jízdou startovat aby děcka měly trochu teplo. No všeho do času, už je políčeno na supa 2 a v něm poctivý atmosférický benzín 3.6. Že to bude papat 10l? No a co. Ta oktávka taky jezdí v tomto režimu za 8.5l....

Já měl hodně naftových aut na to., že už ho nechcu. Jezdím 25km jednu cestu. Laborací s webastem aby bylo.trochu teplo bylo neurekum, montáž napřed do jednoho auta, pak do dalšího atd, než jsem si koupil benzína. Jiné auto jak benzín už nechcu.
Manželka jezdí 5km naftovým autem, oct 1 4x4, a to jen kvůli tomu 4x4 v zime. Ta octa to dává v pohodě, no taky musí ráno chodit půl hoďky před jízdou startovat aby děcka měly trochu teplo. No všeho do času, už je políčeno na supa 2 a v něm poctivý atmosférický benzín 3.6. Že to bude papat 10l? No a co. Ta oktávka taky jezdí v tomto režimu za 8.5l....
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Nemrznoucí směs
Ač jsem příznivec nafty, tak jsem z obavy z DPF a kvůli malému ročnímu nájezdu koupil benzínový Passat (B7 1.4TSI) a umí být úsporný a jezdit za 5L. A rozdíl v čase jízdy, za který se zahřeje na provozní teplotu proti dieselu je značný (porovnávám s Fabií 1.9TDI)
Re: Nemrznoucí směs
Já mám tu 1.4 TSI v Oct 3, úsporný nevím, mi se nikdy nepodařilo dostat pod 6.5l, snad jen cestou do HR, tam to šlo na 6, ale zpátky to zase stouplo. Ale jezdím svižně, neřadím dřív jak 1800-2000ot, má to najeto 300tis, já bych neměnil. Su zvědavý na tu 3.6. Konečně auto s pořádaným motorem
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Nemrznoucí směs
Asi před měsícem jsem jel HK-Vrchlabí-Úpice a spotřebu ukázalo 4,9L, odtud do HK 4,3L. Je to s DSG, které motor značně podtáčí - na 1500ot. přeřadí výš a otáčky spadnou na 1200.
Ale 275tisíc km to najelo, tak to snad ještě chvíli vydrží.
Cestu 240km na Moravu se spotřebou 5,3L, jel jsem rok předtím půjčeným Golfem 7 (taky 1.4TSI DSG) taky za 5,3L.
Kdybych měl možnost, tak vyzkouším 1,6TDI; očekával bych, že bude tak o 0,5L úspornější. Takže rozdíl zanedbatelný v poměru s celkovými náklady za provoz auta

Cestu 240km na Moravu se spotřebou 5,3L, jel jsem rok předtím půjčeným Golfem 7 (taky 1.4TSI DSG) taky za 5,3L.
Kdybych měl možnost, tak vyzkouším 1,6TDI; očekával bych, že bude tak o 0,5L úspornější. Takže rozdíl zanedbatelný v poměru s celkovými náklady za provoz auta
Re: Nemrznoucí směs
Jo no. To dsg při klidné jízdě uspoří. No já se rád svezu, mne ten motor na okreskách neskutečně baví. Tady na okolí se dá v klidném provozu celkem podivočit, mám to na 225/45r18, řekl bych že mám hodně těžkou nohu, ale mi to neva. Těším se na těch 191kw...
Ale už dost
nebo dostaneme za uši..


OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: Nemrznoucí směs
Mám to stejně, taky tomu dávám za uši a do diskuze o autech to patří.
Člověk se pořád učí.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4287
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
Odpovědi: 0