Ahoj, potřeboval bych poradit. Mám Alfu 147 JTD 8ventil. Termostat jsem měnil před 7 lety, mám zaslepený EGR ventil. Původně jsem měl zaslepku se třema dírkama, ale potom co jsem zjistil, že je to starej motor co nemá žádnej snímač průtoku, tak jsem tam dal záslepku úplnou. Tu novou záslepku tam mám 2 roky. Od té doby pozoruju, horší ohřev motoru. Respektive motor ohřeju za nějákých 5-7 km, v závislosti na věnkovní teplotě ale za předpokladu, že mám vypnutý topení a fukar. Kdybych to měl zapnutý tak nevím jestli bych to vůbec za 20 km ohřál. 5-7 km považuju za normální hodnotu, jenže v závislosti na trase to může trvat i 10 minut a do té doby je v autě kosa.
EGR je nefunkční a auto jako takový je zhnilotina které se v březnu před STK chci zbavit. Z toho důvodu mě napadlo koupit nový EGR Abakus za 8kil a nainstalovat ho. Ale ChatGPT které jsem se ptal mi zdělila, že když EGR zaslepím, tak ten motor by se naopak měl ohřát rychleji. Což jde ale proti tomu, co zde většina píše a co sám poslední 2 roky od zaslepení pozoruji. Co si o tom myslíte?
Důvod proč ten EGR jsem ochoten koupit a žít s tím, že se mi zas*rá sání, je ten, že bych byl rád, pokud by to auto začalo za 2km topit a za nějákých 7 km dosáhlo té 90tky na budíku, bez toho, aniž bych musel před jízdou a při jízdě štelovat s knoflíkama, vypínat topení, fukar, pak to zase zapínat atd. Je to možné dosáhnout když EGR zprovozním? Díky!
EGR vliv na ohřátí motoru v zimě
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 13 lis 2024, 20:13
Odpovědi: 0
Re: EGR vliv na ohřátí motoru v zimě
Myslím si, že tím nedosáhneš ničeho. EGR je za jízdy i běžně prakticky úplně nebo skoro úplně zavřený, takže na tohle to vliv nemá.
Já jsem měl Galaxy AFN a po zaslepení EGR jsem žádný rozdíl nepozoroval. A to tam bylo skoro 10 litrů vody.
Já jsem měl Galaxy AFN a po zaslepení EGR jsem žádný rozdíl nepozoroval. A to tam bylo skoro 10 litrů vody.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: EGR vliv na ohřátí motoru v zimě
No kdo má EGR chlazenej vodou, tak to pozná určitě. Kór když voda z EGRu jde rovnou do radiátoru. A že by byl EGR při jízdě skoro pořád zavřenej, je blbost. Na Galaxy poznáš leda prt. Ten rybník vody stejně rotačka neohřeje s EGRem nebo bez. Na to je tam bufík.
Oct asv 2000, DieselPower
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 479
- Registrován: 25 úno 2018, 08:54
- Bydliště: Prievidza
Odpovědi: 0
Re: EGR vliv na ohřátí motoru v zimě
Mám dve JTD so záslepkami, mal som predtým iné a na žiadnom nedochádza(lo) k zas*rání sání.
Problém je zrejme inde.
Problém je zrejme inde.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 13 lis 2024, 20:13
Odpovědi: 0
Re: EGR vliv na ohřátí motoru v zimě
tatko Tom: Co se týče toho sání, to zas nedokážu říct, předtím měl to auto otec a on tam právě měl ty záslepky s dírkama a sání bylo celkem OK. Ale i kdyby se zas*ralo tak já to auto mám v plánu provozovat 4 měsíce..tak je mi to jedno a pokud by to ohřevu nějak pomohlo, tak bych do toho šel.