Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kamuflage
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Odpovědi: 0
Registrován: 27 bře 2009, 23:12
Bydliště: Karviná

Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od kamuflage »

Ahoj, není s tím moc roboty namontovat do 5kvaltové dvojkové fabky r.2010 po faceliftu 1.2 tsi 63kw EA111 6kvalt ?

Díky za informace
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5022
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od martinsidlo »

Nebude to jen prevodovka ale i veci okolo.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od Marek77 »

Přesně, jak bylo řečeno, dost věcí okolo.....

Zcela určitě poloosy, dost pravděpodobně řadící mechanismus, setrvačník a spojka, dost možná i startér.

Zajímalo by mě, proč to chceš dělat. Předpokládám, že ze stejně nesmyslného důvodu, jako všichni ostatní, co o tom nic nevědí, a sice aby byly nižší otáčky motoru. Tak to si dovolím předem upozornit, že je absolutní nesmysl. Motor 1,2 TSI s výkonem 63 kW je žebrák, co sotva jede. Vlastně nechápu, proč vůbec vznikl, když na 63 kW v motoru 1,2 nepotřebuju ani turbo, ani přímý vstřik. Už před 15 lety dělal Opel motorizaci A12XER, což byla atmosferická 1,2 o výkonu 63 kW.
Pokud do takového motoru dáš 6q převody, především to bude stát dost peněz, řádově pár desítek tisíc, a práce na víkend (v tom nejlepším případě). A nakonec zjistíš, že ten slabý motor auto na tu delší šestku neuveze a chlastá. Čili dojde k věčnému řazení 5, 6, 5, 6, 5, 6 jako u debilů a ve finále o litr vyšší spotřeba.

Jestli to chceš........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
kamuflage
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Odpovědi: 0
Registrován: 27 bře 2009, 23:12
Bydliště: Karviná

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od kamuflage »

Čau, ptám se proto, protože vím, co vše obnášelo když jsem montoval šestikvalt do jedničkové oktávky, bylo potřeba převodovku poloosy starter spojku atd..

EA111 63kw verze se bezpečně čipuje na 77 a víc kW, a šestikvalt je v tom úplně na pohodu co mám vyzkoušeno v jinych autech se stejným motorem. Kdybych se v Polsku vešel do desítky za materiál, tak bych si to přestavěl, jen mě zajímá, jestli to už někdo udělal.
dracekvo
Přispěvovatel
Příspěvky: 191
Odpovědi: 0
Registrován: 08 lis 2021, 12:55

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od dracekvo »

Já osobně tyhle 6kvalty proklínám.
Jak dostanu na služební cestu s tímhle počtem kvaltů, tak brečím.
Na okresce furt člověk musí řadit a pak když najede na dálnici, tak to stejně točí jak kráva.
K čemu mi je 6stka, když jí tam stjeně dávám někdy v osmdesáti. Očekával bych, že u auta s tímhle počtem kvaltů to bude dálniční rychlost a nebudu mít šanci jí tam dát dříve jak např. ve stovce.

To už zlatej pětikvalt, kde aspoň nemusím tou pákou furt někam kvrdlat.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od slovacek.milos »

dracekvo píše: 09 pro 2024, 13:42To už zlatej pětikvalt, kde aspoň nemusím tou pákou furt někam kvrdlat.
já třeba když se mi nechce tak nekvrlám, na jedničku se rozjedu potlačím trojku a jebnu tam šestku, jedu v pohodě s tříkvaltem, ale !!!! bydlím ve strážnici a nemáme tu kopce, ted sem se nasmál na škodatechweb jak tam blb popisuje 1.2 TSi 81 jW, že se stím nedá rozjet, netáhne to a když jsem sedl do fábky 50 kW tak jsem se citil jak v raketě (LOL)

1,2 Tsi 77 jsem měl pět let a 1.0 Tsi 85 pět let, často byly debaty že 1.0 Tsi 85 kW do kopce netáhne ani kopec nevyjede, na to se měl odpověd že mám seznam kopců ČR v navigaci a všechny objíždím, do kopce to fakt nejede, :roll: pro blbce tříválec šlape po 120 ti stupních a turbo s vanosem stím dobře cvičí, to že obsah ničím nenahradíš to už je jen pro lidi co neví nic o závodech F1 a motorech monopostů :lol2:
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5022
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od martinsidlo »

A ten šestikval je opravdu rychlejší ? Pak taky k tomu potřebuješ koně.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od slovacek.milos »

načipuješ
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od Marek77 »

A do roka je po turbu. Viděl jsi někdy to turbíčko, co tam je?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od Marek77 »

martinsidlo píše: 12 pro 2024, 16:27 A ten šestikval je opravdu rychlejší ? Pak taky k tomu potřebuješ koně.
No, to je přesně ono. Buď je opravdu o zajímavý kus delší, na což jsou třeba koně, anebo je šestka prakticky stejná, jako u 5q pětka, pak to postrádá smysl.

Takových pokusů už tu kdysi bylo. Do TDI 81 kW se dával delší 5q z Fabie TDI 74 kW, že? Pak přišlo prozření, kdy nejen, že auto nejelo, ale ještě nedosahovalo ani maximální rychlosti (což dejme tomu není třeba řešit), ale začalo to chlastat, protože do každého kopce to tam lilo naftu jak sprcha.
Hodně se to řešívalo u Sharana a Galaxy první generace TDI 81 kW, kde byl tak krátký pětikvalt, že to točilo otáčky jak vrtulník. Po instalaci 6q, což spolu neslo nutnost výměny půlky auta, to začalo chlastat o litr víc, přestože otáčky na šestku byly o 20% níž.

Opakuji znovu fakt, který platí od dob, co existují auta: Vyšší otáčky NEZNAMENAJÍ vyšší spotřebu. Spotřeba NENÍ o otáčkách, ale o zatížení.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
volvo pan
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2021, 22:29
Bydliště: zapad

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od volvo pan »

u spousty těch starších aut by se 6ka i snesla,jen to chce znát tu její pravou funkci,jen někdy a někde,né ji tam vrazit hned,jak to otačky,někdy ani to ne,dovolí,a pak jí drtit skoro až k zastavení. To pak je jasný,že neuspoří nic. A u těch novejch to hodně dlouho mělo stejný točky,jak na 5. Ted je to zas opačnej extrém. Krouták motor má,tak to i jede,ale řetěz na rozvodech ještě už jen většinou jednořadej pak vydrží hovno.
Ta ovce teda už tourka s pd měla ale šílený točky. Tam si myslim,že by nějaká delší 6ka nebyla na škodu a motor by to dal. Něco ale dneska předělávat by mě ani nenapadlo. Jedině tak na krosce,kde by byla kazetovka a to bych si ještě rozmyslel :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od slovacek.milos »

volvo pan píše: 12 pro 2024, 19:32 řetěz na rozvodech ještě už jen většinou jednořadej pak vydrží hovno.

jestli se tomu vůbec dá říct že to je řetěz, spíš pozoruhodný vynález na kokot (wallbash)
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od Radim205D »

Nevím no, co jsem se koukal letmo na díly, tak ve všech výkonech 1.2tsi, díly jako spojka, starter a poloosy jsou stejné ve verzích jak s 5tikvaltem tak i 6tikvaltem. Tak asi s tím nebude toliko sraní. Mimochodem u 77kw se objevují obě verze převodovek, kdežto u 81kw už jen 6tikvalty. A Reesha umí chip na 95kW/218Nm (hm)

Tak ty malé hrkáče asi něco vydrží, kdyžtak mě někdo opravte.. (LOL)
E91 N52B30 :)
marfan
Přispěvovatel
Příspěvky: 300
Odpovědi: 0
Registrován: 25 lis 2013, 21:26

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od marfan »

Rozdiel medzi 63 a 77kw je hlavne v prednych brzdach u fabiie kde sa dávali vždy 288mm kotúče. A chip na 90-95kw úplne na pohodu ono ak máš poriešenú inovovanú reťaz tak neni s tým taký problém.

Sused má golfa 6 s týmto motorom a 5st prevodovkou upraveného na 95kw a 210Nm a jemu tam tá dlhšia 6ka chýba na dialnici určite. Ja mám toho prekliateho golfa 6ku s 1.4Tsi s 6st prevodovkou a keď som ho previezol na ňom tak hovoril, že presne tak by si predstavoval na tej jeho 1.2ke.

Ono original Fabia 2 s 6st manuálom nikdy nebola, pozeral by som hlavne či v prípade VW Polo sú tie diely rovnaké ak ano vôbec by som sa nebal toho. Problém bude len, že ti nemusí ísť tempomat, pretože to ráta iba s 5st prevodovkou, čiže bude treba to prekódovať ak to vôbec pôjde.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14434
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Re: Instalace 6kvaltu do Fabie2 1.2 tsi 63kw EA111

Příspěvek od Tomas.cz »

V Rapidu byl v 77kw 6ti stupeň, ale tam nevím co se týče průměru pneumatik jaký je rozdíl oproti Fabii.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“