Stránka 1 z 2

Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 led 2025, 10:51
od kaad
Kámoš má Seat Alhambru 1,9TDi 85kW r.v. 2002. Auto mu přestalo topit. Má nefunkční bufík, takže jsme ho odpojili od vody hned před el. čerpadlem co je u pal. filtru. Čerpadlo jsme odpojili i od elektriky, aby nešlo na sucho. V okruhu chyběla chlad. kapalina, takže jsem mu ji doplnil pod tlakem. Rovněž jsem vyměnil termostat. Udělal jsem tlakovou zkoušku, která dopadla OK. Při zkušební jízdě se motor strašně dlouho ohříval. 60st. dosáhnul až po cca 20km jízdy a auto topilo nějak úměrně teplotě motoru. Nic moc. Auto si vzal, ale po dvou dnech mi volal, že mu hlásí nedostatek chlad. kapaliny a auto opět netopí. Když okruh natlakuju začne to topit. Vyměnil jsem víčko vyrovnávací nádobky, ale problém přetrvává. Mám podezření na těsnění pod hlavou, ale zase ta tlaková zkouška by to měla ukázat. Navíc chladící okruh nijak extrémně netlakuje. Co jsem tu měl auta s podfoklým těsněním, tak po dvou minutách jsem neotevřel vyrovnávací nádržku aniž by tam nebyl tlak. Navíc motor se ani nepřehřívá spíš naopak.

Re: Seat Alhambra netopí!!!

Napsal: 04 led 2025, 11:39
od trhac
Tady ty auta měli s topením problém pokud nefungoval ten příhřev. Pokud to netlakuje voda někde poteče. Ten příhřev nechte opravit a bude to zas topit

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 led 2025, 12:33
od kaad
Jenže on ikdyž jezdil s nefunkčním bufíkem, tak mu to topilo. Zajimavé je třeba to že motor se nezahřeje přesto, že je tam nový termostat. Mně se třeba Fiat Ulysse také špatně zahřívá a také tam mám bufíka, který nefachčí. Ale přece jen se zahřeje např. po ujetí cca 10km na 80st. a topí i bez příhřevu. Ale u tohoto auta prostě po deseti km se ručička na teploměru ani nehne.

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 led 2025, 13:11
od martinsidlo
Termostat. Chybu hledej i v novem dílu,

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 led 2025, 16:47
od Majklovec
Co trubka k chladiči - než se otevře termostat, musí být studená. Pokud ne, je termostat vadný. Nicméně nedovírající termostat by neměl způsobovat ztrácení vody.

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 led 2025, 17:13
od Tomas.cz
Určitě bych vrátil el. čerpadlo do provozu, ono pomáhá i s předním topným okruhem.

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 led 2025, 17:27
od kaad
To elektrické čerpadlo jde ikdyž není v provozu bufík? Pokud ano, pak je možné, že je vadné a mechanické vodní čerpadlo ho neprotlačí. Je to možné?

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 led 2025, 17:37
od tiguan2
martinsidlo píše: 04 led 2025, 13:11 Termostat. Chybu hledej i v novem dílu,
Přesně tak, mockrád jsem se přesvědčil a kuva nadával. Práce k hovnu.

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 led 2025, 17:43
od Tomas.cz
kaad píše: 04 led 2025, 17:27 To elektrické čerpadlo jde ikdyž není v provozu bufík? Pokud ano, pak je možné, že je vadné a mechanické vodní čerpadlo ho neprotlačí. Je to možné?
To běží prakticky pořád, bufík na to nemá vliv, mají ho i benzinové verze bez bufíku a jen se zadním topením.
Určitě ho vraťte zpátky, dal bych Bosch.

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 led 2025, 19:20
od kaad
tiguan2 píše: 04 led 2025, 17:37Přesně tak, mockrád jsem se přesvědčil a kuva nadával. Práce k hovnu.
Než jsem tam dal ten nový termostat zkoušel jsem starý a pak i ten nový přímo v kádince s teploměrem. Ten starý otvíral při cca 85st. a ten nový při cca 92st. Ikdyž nebyl rozdíl nikterak velký dal jsem tam ten teplejší čili nový. Ale motor nedosáhne stejně té otevírací teploty. Diagnostika mi ukazuje přesně ty hodnoty co budík na palubce. Jedině vyměnit ještě čidlo teploty. Tenhle motor má myslím čidla dvě?

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 08 led 2025, 14:36
od BigBang
kaad píše: 04 led 2025, 17:27 To elektrické čerpadlo jde ikdyž není v provozu bufík? Pokud ano, pak je možné, že je vadné a mechanické vodní čerpadlo ho neprotlačí. Je to možné?
To čerpadlo jak už jiní psali jede téměř pořád a pomáhá dochladit motor - doběh několik minut po zhasnutí motoru.

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 úno 2025, 15:08
od kaad
Tak mám tu nazpět kámošovu Alhambru. Topí i netopí. Řešíme to už hezky dlouho a nemůžeme se ničeho dopátrat. Abych to nějak shrnul. Když chladící soustavu naplním vodou pod tlakem auto vydrží cca dva až tři dny topit a pak konec. Ikdyž se mu to zahřeje na 90st. z topení jde studený vzduch. To sekundární el. čerpadlo jsme napojili zpátky.Je tam nový termostat. Opravil jsem bufíka (propálené sítko vyměněno a nová svíčka). Bufík cca dvě minuty po startu začne fachčit a cca při 85st. vypne. Po opravě auto opět normálně topilo asi týden nicméně dnes přijel s tím, že z topení jde studený vzduch a to i přesto, že bufík fachčí jak má. Ve vyrovnávací nádržce měl vody tak 3cm nad max, ale to proto, že motor byl zahřátý. Počkali jsme až schládne otevřel jsem nádržku a natlakoval. Tlak vodu zatlačil do motoru tak, že jsem následně dolil 3,5 litru vody. pak jsem znovu natlakoval a tlak po dobu 15min. drží. Mám trochu obavy z těsnění pod hlavou, ale jednak při tlakové zkoušce tlak neklesá, jednak z výfuku nejde ani trošku páry, což při spotřebě takového množství vody by jít měla a jednak voda nějak netlakuje. Samozřejmě, že při otevření zahřátého motoru tam tlak je a vždycky něco vyteče. Ovšem to je i velmi debilním řešením vyrovnávací nádržky, která má víčko z boku. Buď ji navrhoval inženýr, který nemá o fyzice ani páru a neví, že se kapalina teplem rozpíná nebo byl zkouřený pod obraz. Jo a radiátor topení jsem měl venku a je vyčistěný a profouknutý.

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 úno 2025, 16:04
od martinsidlo
No,hlavně vyrovnávačka se neotvírá,když je to teplé.
Jinak to žere vodu,zřejmě těsněním pod hlavou při zátěži,pokud neutíká voda jinde.
A hadice jsou jak kde teplé ?

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 04 úno 2025, 16:26
od Tomas.cz
Podívejte se, jestli za chodu motoru cmrndá voda z hadičky do expanzky, pokud ne, v hadici kousek od expanzky je taková škrtící tobolka, tak jestli nemá svůj zůžený profil ucpaný, případně, prověřit přímo odvzdušňovací trubičku z hlavy motoru.

Re: Seat Alhambra netopí

Napsal: 05 úno 2025, 09:56
od kaad
martinsidlo píše: 04 úno 2025, 16:04 No,hlavně vyrovnávačka se neotvírá,když je to teplé.
Jinak to žere vodu,zřejmě těsněním pod hlavou při zátěži,pokud neutíká voda jinde.
A hadice jsou jak kde teplé ?
Já nepsal, že otvíráme expanzku při teplém motoru. V té nádobce je při zahřátí hladina až u horního okraje víčka a i po schladnutí motoru cca na 60st. se drží stále do poloviny víčka. Čekat nějaké 3 až 4 hodiny než motor vychladne úplně, tak na to fakt čas nemám. U běžné vyrovnávačky, která má víčko umístěné inteligentně nahoře otevřu bez problémů i při poklesu teploty na 60st. Tady bohužel ne. Jinak co se týká toho těsnění. I já jsem nad ním uvažoval, ale než udělám opravu za několik tisíc chci se ujistit, že to není nějakou hovadinou za pár kaček. Z té opravy mě zrazuje ta tlaková zkouška při které tlak drží úplně perfektně a to že z výfuku nejde žádná pára, což při množství spotřebované vody cca 5 litrů na 300km je až s podivem. Auto tady teď nemám, protože i bez topení potřebuje s tím jezdit. takže ho doveze zítra. Zkusím celý okruh chlazení profouknot vzducem jedtli není někde nějaký špunt, že by to nemělo okruh. Ještě jedna poznámka. Než jsme udělali tu opravu, tak mu vždy hlásilo nedostatek vody a musel tak dvakrát za týden dolévat přibližně 1 litr. Teď mu to nehlásí, protože má v nádobce hladinu až moc vysoko. Ale přitom někde v motoru je vzduchová bublina, protože pokud tlakováním zatlačím vodu doplním i 3,5L. No ještě něco vyzkouším a pak asi to těsnění. Mně třeba Fiat Ulysse netopil jen k vůli vadnému víčku na vyrovnávačce. Po výměně super. Oprava za 250Kč. Jenže tady to asi tím nebude, protože pokud by bylo víčko v hajzlu tekla by voda z přepadu. Ale ona drží ikdyž sahá až po horní okraj víčka.