Stránka 1 z 4

Divné chování po vyčištění DPF 2.0 TDI CR 103 kW

Napsal: 14 led 2025, 21:04
od the_miracle
Měl bych dotaz. SuperB 2, r.v. 2014, klasika CR 103 kW, DSG, najeto cca 240000 km. Ježděno převážně na prémiovou naftu (Shell), ale docela dost krátké trasy (10-20 km), cca 1x týdně 2x50 km. Poslední dobou dost kouřil při regeneraci DPF (cca rok). Kontrolka nesvítila, ale diagnostika již hlásila zaplnění přes 70g. Navíc se zdálo, že přibývá olej. Filtr byl demontován a vyčištěn, vyměněn olej. Nyní najeto cca 200 km od tohoto servisu a regenerace jsou cca co 300 km a stále kouří. Je to normální, než se to ustálí, nebo může být problém jinde? Pocitově auto jede normálně. Díky.

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 15 led 2025, 07:23
od roman1648
Kde a kdo to čistil ? Je k tomu protokol? Nějaké doporučení / zhodnocení stavu filtru ?
On to dnes čistí kde kdo protože je to dobrej kšeft ale ne každej o tom něco ví a rozumí tomu...
Pokud to kouří tak můj názor je mrtvý DOC a zanedlouho se DPF zanese znovu

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 15 led 2025, 08:00
od the_miracle
To nevím, řešilo se to přes servis. DOC je co? Díky.

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 15 led 2025, 09:13
od pavlin2
DOC je katalyzátor.

Nemáš tam náhodou dieselgate soft?

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 15 led 2025, 09:23
od ROMEK
sprav nutenu regeneráciu cez diagnostiku a sleduj teplotu filtra DPF a budeš vedet na čem si.

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 15 led 2025, 09:59
od the_miracle
Ok, zkusíme. Jak by se to poznalo? Když bude ta teplota moc nízká nebo naopak vysoká? Jinak ten katalyzátor je součástí DPF nebo je samostatně?

A pokud by se koupil nový DPF, nedává to smysl? Koukám, že se dá pořídit i značkový Bosal do 20.000,-:
https://www.autokelly.cz/Catalog/skoda- ... 00134321=0

Jak na tom jsou tyhle druhovrobní filtry s kvalitou? Originál je docela raketa...

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 40965.html

Díky.

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 15 led 2025, 10:40
od roman1648
DOC je oxidační katalyzátor, součást umístěná tady ve stejném obalu s filtrem DPF a zjednodušeně řečeno funguje jako nahřívač DPF filtru aby se vypaloval-čistil, pokud nefunguje tzn. nerozpálí se na požadovanou teplotu, čištění nefunguje a hulí to právě kvůli nízké teplotě, to co má hořet tak nehoří
zkus cáknout naftu na rozpálená kamna - chytne? nechytne,jen to bude hulit, cákni ji do ohně a chytne hned
Hlavně nekupuj žádnou druhovýrobu,nefunguje!!! Bosal,Walker,JMJ,BM atd, nebrat, vyhozený peníze
A nakonec, pokud to řešil servis a nechali si to určitě dobře zaplatit, vrať se tam a řeš to s nimi... ;)

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 15 led 2025, 10:43
od the_miracle
Díky. Návrat do servisu už je v procesu. Protokol z té čistírny prý je, předpokládám, že kdyby byl ten DPF kaput, tak to tam poznají.

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 15 led 2025, 10:56
od ROMEK
Najebu na to vymontuju daju vyčistit a zdarec sranec. Nedávno došel majitel že odkadsi ze servisu že má vyčistený DPF a že ho treba "nakonfigurovat" pozeram na diag a tlak pred DPF na volnobeh 60mBar tak nech vrči zpátky do servisu.

teplota pri regenerácii je okolo 600st

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 15 led 2025, 11:21
od roman1648
Přesně, vyjebávači, u nás to funguje v některých servisech bohužel taky tak, řeknou že jim to normálně fungovalo a že kdoví co jsi s tím dělal a zdar, reklamace neuznána (LOL)
Myslím si že max filtr znovu vyndají aby ti řekli že je po něm ;)

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 15 led 2025, 13:08
od slovacek.milos
the_miracle píše: 15 led 2025, 10:43 Díky. Návrat do servisu už je v procesu. Protokol z té čistírny prý je, předpokládám, že kdyby byl ten DPF kaput, tak to tam poznají.
hlavně nezapomen napsat jak si dopadl, já už jsem to jednou na 103 kW nevyřešil ale příčina byla v majitelově peněžence, vzal jsem majzl a kladivo kat i dpf ven, výfuk pištěl jak ruský traktor kyrovec, auto smrdělo ale jezdilo

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 24 led 2025, 08:53
od the_miracle
Tak zatím jediná novinka, že se zkusí vyměnit senzor tlaku výfukových plynů, ať se jde od těch levnějších věcí (jen se to zatím muselo pro nemoc odložit, nechci se v tom vrtat, když to řešil servis). Našel jsem, že je doporučené ho po čištění stejně měnit a stojí cca dvojku originál.

Je když tak za vás dobrý nápad zkusit koupit origo filtr z inzerce a nechat jej vyčistit, pokud by ten senzor nepomohl?

Třeba: https://www.sbazar.cz/onlinevrakac7/det ... i-skoda-vw

Nebo hledat firmu, která umí ten původní filtr kompletně zrepasovat i s katalyzátorem? Je mi jasný, že to bude stát třeba dvacet.

Jako jít cestou vyřazení DPF určitě nechceme, přijde mi to jako prasárna a z pořád pěkného auta je pak vrak. To už bych se přikláněl k tomu koupit novej origo, byť je to šest pětek.

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 24 led 2025, 21:48
od geo
Vyhozané peníze pokud kouří nemůže zato snímač tlaku.

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 25 led 2025, 12:21
od the_miracle
Tak jsme zkusili tu servisní regeneraci. Ze začátku to trochu bylo cítit, ale moc to nekouřilo. Asi po dvou minutách to začalo hodně kouřit a smrdět. To trvalo asi další dvě minutý. Zbylý čas to už to nekouřilo, klasika zvýšené otáčky, sahara. Tady je několik fotek dělaných v průběhu regenerace. Prosím koukněte jestli se vám ty hodnoty zdají OK. Díky.

https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/album/suberb-dpf

Jo jinak při té klasické automaticky spuštěné regeneraci to čoudí, ale jen když se přidá plyn. Na ten zvýšený volnběh ne.

edit: album nešlo, už opraveno. A přidal jsem tam i video, jak to chvilku na začátku hulilo.

Re: Častá regenerace DPF po jeho vyčištění

Napsal: 25 led 2025, 13:38
od Bravomv
Je možné, že je poškozený oxidační katalyzátor (tzv. zapalovač), kdy se přivstříklou naftou nedokáže z důvodu poškození pořádně "zapálit" a tím vyvinout potřebnou teplotu pro vypálení částicového filtru (pokud je obojí v jednom hrnci). Proto dojde při regerenaci k mohutnému zakouření při přidání plynu. Kdo dělá kvalitní čištění DPF filtru by měl toto zjistit ještě před procesem čištění, protože v případě poškozeného oxidačního katalyzátoru je pak další proces čištění zbytečný a je to jen vyhazování peněz. Měl jsem obdobný problém u jiné značky auta, vyřešilo to nové DPF.