Zjistel jsem, že ze vstřikovacího čerpdla na FABIA I 1,9SDI kape nafta, nekape z žádné přiruby ke vstřikům, ale z vysokotlaké časti prostě z těch ocelových bloků na kterých na konci jsou příruby ke vstřikům.
Očividně je problém v těsnění.
Takže otázka číslo 1 jak velký problém je to přetěsnit, je dostupná sada těsnění a je šance přtěsnit to bez demontáže čerpadla z auta?
Poravdě mám náhradní repasované čerpadlo a tak to mohu řešit výměnou celého čerpadla.
Tady se zeptám zda je nějaká finta jak vyměnit čerpadlo bez toho abych musel postuvat jako při vyměně rozvodového řemene tj zqblokova vačkový hřídel,, kliku ,povolit napinací kladku, zablokovat čerpadlo.
Pak povilit a vyndat kolo na čerpadle a demontovat čerpadlo.
Diky
Vstřikovací čerpdlo 1,9 SDI teče z něj nafta / výměna?;
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33628
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Re: Vstřikovací čerpdlo 1,9 SDI teče z něj nafta / výměna?;
přetěsníš asi prdlajs,
vyměn za ten repas, sděláš dekl rozvodů horní, zaaretuješ čerpadlo vrták 6mm, očmárneš si rozvody vačka čerpadlo, očmárneš kolo řemen a blok, drátkem přidrátuj řemen na rozvodové kolo vačky, odšroubuješ kolo na čerpadle vysuneš a přivážeš ho na gumu třeba ke kapotě, odšroubuješ trubky, konektor a čerpadlo, šroubek M8 u hlavy, přehodíš, spontuješ a jedeš
počátek vstřiku seřídíš tdi graf vag nebo necháš tak
vyměn za ten repas, sděláš dekl rozvodů horní, zaaretuješ čerpadlo vrták 6mm, očmárneš si rozvody vačka čerpadlo, očmárneš kolo řemen a blok, drátkem přidrátuj řemen na rozvodové kolo vačky, odšroubuješ kolo na čerpadle vysuneš a přivážeš ho na gumu třeba ke kapotě, odšroubuješ trubky, konektor a čerpadlo, šroubek M8 u hlavy, přehodíš, spontuješ a jedeš

Re: Vstřikovací čerpdlo 1,9 SDI teče z něj nafta / výměna?;
Pod rozdělovací hlavou je kulaté gumové těsnění, v podstatě drážkový o-kroužek, a dá se vyměnit i bez demontáže čerpadla z auta. Na yt je na to pěkně udělané video. Před lety, když jsem měl Galaxy AFN, jsem to podle toho dělal a úplně v pohodě.
Sada těsnění na čerpadlo je ke koupi úplně běžně, před osmi lety stála asi 250 korun.
Ve zkratce - postup je ten, že vyhodíš trubky. Pak demontuješ elektromagnetický ventil z rozdělovací hlavy. Povolíš hlavu a pomalu ji budeš vytahovat. Ale jen tak moc, aby bylo vidět to těsnění (o-kroužek), ne víc, jinak vyskočí axialni píst a je to na kompletní skládání vnitřku. Já jsem to dělal tak, že dva šrouby hlavy jsem vyndal a druhé dva křížem jsem povoloval a na ně vytahoval tu hlavu, aby mi nevyjela víc, než tolik, o co jsem povolil ty šrouby.
Starý kroužek opatrně nadzvedneš malým šroubovákem a rozříznutím odstraníš. Celou hlavu omotáš strečkou, kondomem, něčím...... Protože nový o-kroužek musíš přes tu hlavu přetáhnout, aby zaskočil do té drážky. Pak omotání odstranit, nový kroužek namazat a hlavu opatrně vrátit zpátky a utáhnout. Vrátit trubky a jedeme. Šikovný borec to má do hodiny hotové.
Sada těsnění na čerpadlo je ke koupi úplně běžně, před osmi lety stála asi 250 korun.
Ve zkratce - postup je ten, že vyhodíš trubky. Pak demontuješ elektromagnetický ventil z rozdělovací hlavy. Povolíš hlavu a pomalu ji budeš vytahovat. Ale jen tak moc, aby bylo vidět to těsnění (o-kroužek), ne víc, jinak vyskočí axialni píst a je to na kompletní skládání vnitřku. Já jsem to dělal tak, že dva šrouby hlavy jsem vyndal a druhé dva křížem jsem povoloval a na ně vytahoval tu hlavu, aby mi nevyjela víc, než tolik, o co jsem povolil ty šrouby.
Starý kroužek opatrně nadzvedneš malým šroubovákem a rozříznutím odstraníš. Celou hlavu omotáš strečkou, kondomem, něčím...... Protože nový o-kroužek musíš přes tu hlavu přetáhnout, aby zaskočil do té drážky. Pak omotání odstranit, nový kroužek namazat a hlavu opatrně vrátit zpátky a utáhnout. Vrátit trubky a jedeme. Šikovný borec to má do hodiny hotové.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Vstřikovací čerpdlo 1,9 SDI teče z něj nafta / výměna?;
Tak zde mám pokračování příběhu.
Podle http://dieselcatalog.online/en/bosch/04 ... 04972.html je těsnění tedy onen o kroužek 2460210012. Takže jsem ho koupil (35Kč) a vyměnil, šlo to celkem v pohodě, očesal jsem zadek čerpadla, vysunul kostku tak aby bylo vidět těsnění a přetáhl místo něj to nové, celkem pohoda. Nicméně to teče i s novým a možná i více, mám podezřeni, že to je ve spodní čísti trochu vyrezlé, uvidíme až to rozeberu mimo auto.
Takže jsme plynule přešel k variantě dvě výměna čerpadla.
Takže zablokoval jsem čerpadlo v 0 pozici vrtákem. Označil zub a řemen jak na čerpadlu tak na vačce plus absolutní polohu vačkoveho kola. Dale jsme označil polohu kala na čerpadle vůči šroubům,které ho drží (vlastně předvstřik). Povolil jsem kolo čerpadla s tím, že ho hodím dolu, ale to minimálně na I. Fabii nejde, než kolo spadne z hřídele čerpadla narazí na držák motoru.
OK podložili jsme motor a sundali držák, pak už to bylo snadné. Kolo ven, zavěsit řemen gumicukem za kapotu odpojit trubky a kabeláž čerpadla a demontovat čerpadlo. Namontovat nové. Tim, že jsem měl dole držák motoru mohl jsem si trochu povolit napínaci kladku, hnout vačkou snadno nasaditi kolo čerpadla, připevnit ho s předvstřikem jaký to mělo původně, hnout vačkovým kolem do původní polohy napnout kladku zpět. Kontrola polohy, čerpadlo je blokované, předvstřik podle polohy šroubu a kola stejný jako byl, absolutní poloha vačkového kola sedí na značku tedy opticky tzn plus minus 0,1mm. Dali jsme to dohromady, nalili naftu do čerpadla. Nicméně to nechce chytnout. Je jasné, že to nechytne na první pokus nafta se musí natlačit do trubek ,ale to se už stalo, když povolím trubku na vstřiku teče ven, ale stejně to nechytá. Diagnostika motoru nehlásí žádné chyby. S tímhle jsem večer dával auto na nabiječku.
Dnes asi pro jistotu znovu kouknu na rozvody, tedy zablokuji čerpadlo a mrknu na polohu kliky, tedy polohu značky na setrvačníku, tou dírou se zátkou na převodovce, ale podle mého se to nemohlo hnout na druhou strnu mě nenapadá v čem jiném by měl být problém.
Uvidime řekl slepy, kdyby vás někoho něco napadlo, sem s tím.
Nově namontované čerpadlo je po repasi, po které bylo cca rok na jiném 1.9SDI a pak jsme ho z motoru sundal a dal na polici z které jsme ho nyní vzal a namontoval, čili by mělo být OK.
Podle http://dieselcatalog.online/en/bosch/04 ... 04972.html je těsnění tedy onen o kroužek 2460210012. Takže jsem ho koupil (35Kč) a vyměnil, šlo to celkem v pohodě, očesal jsem zadek čerpadla, vysunul kostku tak aby bylo vidět těsnění a přetáhl místo něj to nové, celkem pohoda. Nicméně to teče i s novým a možná i více, mám podezřeni, že to je ve spodní čísti trochu vyrezlé, uvidíme až to rozeberu mimo auto.
Takže jsme plynule přešel k variantě dvě výměna čerpadla.
Takže zablokoval jsem čerpadlo v 0 pozici vrtákem. Označil zub a řemen jak na čerpadlu tak na vačce plus absolutní polohu vačkoveho kola. Dale jsme označil polohu kala na čerpadle vůči šroubům,které ho drží (vlastně předvstřik). Povolil jsem kolo čerpadla s tím, že ho hodím dolu, ale to minimálně na I. Fabii nejde, než kolo spadne z hřídele čerpadla narazí na držák motoru.
OK podložili jsme motor a sundali držák, pak už to bylo snadné. Kolo ven, zavěsit řemen gumicukem za kapotu odpojit trubky a kabeláž čerpadla a demontovat čerpadlo. Namontovat nové. Tim, že jsem měl dole držák motoru mohl jsem si trochu povolit napínaci kladku, hnout vačkou snadno nasaditi kolo čerpadla, připevnit ho s předvstřikem jaký to mělo původně, hnout vačkovým kolem do původní polohy napnout kladku zpět. Kontrola polohy, čerpadlo je blokované, předvstřik podle polohy šroubu a kola stejný jako byl, absolutní poloha vačkového kola sedí na značku tedy opticky tzn plus minus 0,1mm. Dali jsme to dohromady, nalili naftu do čerpadla. Nicméně to nechce chytnout. Je jasné, že to nechytne na první pokus nafta se musí natlačit do trubek ,ale to se už stalo, když povolím trubku na vstřiku teče ven, ale stejně to nechytá. Diagnostika motoru nehlásí žádné chyby. S tímhle jsem večer dával auto na nabiječku.
Dnes asi pro jistotu znovu kouknu na rozvody, tedy zablokuji čerpadlo a mrknu na polohu kliky, tedy polohu značky na setrvačníku, tou dírou se zátkou na převodovce, ale podle mého se to nemohlo hnout na druhou strnu mě nenapadá v čem jiném by měl být problém.
Uvidime řekl slepy, kdyby vás někoho něco napadlo, sem s tím.
Nově namontované čerpadlo je po repasi, po které bylo cca rok na jiném 1.9SDI a pak jsme ho z motoru sundal a dal na polici z které jsme ho nyní vzal a namontoval, čili by mělo být OK.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5054
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Re: Vstřikovací čerpdlo 1,9 SDI teče z něj nafta / výměna?;
Zkus nastarovat pres kabely,aby to melo cca 14V a svih starteru,proste rychle zato cit,aby pustily vstriky.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené