2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Moderátoři: šulda, Moderátoři
2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Čau kluci , mám dotaz.
Seat Leon 2014 , 2.0 TDI CR 135 kW, 228 000 km , řeším časté regenerace každých 100km. Auto smrdělo jak stará Liazka , vyměnil jsem vstřikovače za nové originální a auto přestalo smrdět. Dnes jsem byl na vyčištění DPF filtru s tím, že filtr byl silně zanesen ale povedlo se ho vyčistit a zdá se v pořádku. Ale pán po čištění říkal , že se mu nezdá funkce vysokotlakého EGR ventilu a že si myslí , že zůstává stále otevřený. ŘJ ovšem neukazuje žádnou chybu , motor tahá stále stejně dobře. Ještě mě pán upozornil , když jsem odjížděl , že není dobré teď s autem jezdit dokud nebudu mít EGR ventil vyměněný , že by hrozilo opět zanesení DPF. Řešil jsem to se svým mechanikem , kterému se ovšem nezdá , že by zůstal EGR otevřený ( nefunkční ) a auto by jezdilo bez chyby v ŘJ a bez nouzového režimu. Teď nevím jak příjít na to , že je opravdu EGR rozbitý. Nechci ho kupovat a měnit zbytečně. Jinak před čištěním po ukončené regeneraci byl protitlak na DPF kolem 20 mbar. No a teď po čištění pán z DPF.CZ říkal že ten protitlak je stále vysoký a mg sazí přibývají v DPF celkem rychle - svedl to právě na údajně vadný EGR. Tudíž časté regenerace prý budou stále pokračovat. Ještě jsem dostal protokol z mašiny co DPF čistila, kde se píše 202 mBar před čištěním a 15 mBar po čištění DPF.
Jo ještě přidám jednu věc a to, že auto má od koupě ( mám ho rok ) při zahřátém motoru lehce rozhozený volnoběh. Ručička otáčkoměru se nehne, ale jde slyšet jak volnoběžné otáčky lehce zakopávají. To ustane, když zapnu výhřev zadního okna nebo sedaček, jak zatížím alternátor volnoběh je ukázkový.
Tady fotka z jejich diagnostiky , pánovi se nezdály ty hodnoty EGRu.
Seat Leon 2014 , 2.0 TDI CR 135 kW, 228 000 km , řeším časté regenerace každých 100km. Auto smrdělo jak stará Liazka , vyměnil jsem vstřikovače za nové originální a auto přestalo smrdět. Dnes jsem byl na vyčištění DPF filtru s tím, že filtr byl silně zanesen ale povedlo se ho vyčistit a zdá se v pořádku. Ale pán po čištění říkal , že se mu nezdá funkce vysokotlakého EGR ventilu a že si myslí , že zůstává stále otevřený. ŘJ ovšem neukazuje žádnou chybu , motor tahá stále stejně dobře. Ještě mě pán upozornil , když jsem odjížděl , že není dobré teď s autem jezdit dokud nebudu mít EGR ventil vyměněný , že by hrozilo opět zanesení DPF. Řešil jsem to se svým mechanikem , kterému se ovšem nezdá , že by zůstal EGR otevřený ( nefunkční ) a auto by jezdilo bez chyby v ŘJ a bez nouzového režimu. Teď nevím jak příjít na to , že je opravdu EGR rozbitý. Nechci ho kupovat a měnit zbytečně. Jinak před čištěním po ukončené regeneraci byl protitlak na DPF kolem 20 mbar. No a teď po čištění pán z DPF.CZ říkal že ten protitlak je stále vysoký a mg sazí přibývají v DPF celkem rychle - svedl to právě na údajně vadný EGR. Tudíž časté regenerace prý budou stále pokračovat. Ještě jsem dostal protokol z mašiny co DPF čistila, kde se píše 202 mBar před čištěním a 15 mBar po čištění DPF.
Jo ještě přidám jednu věc a to, že auto má od koupě ( mám ho rok ) při zahřátém motoru lehce rozhozený volnoběh. Ručička otáčkoměru se nehne, ale jde slyšet jak volnoběžné otáčky lehce zakopávají. To ustane, když zapnu výhřev zadního okna nebo sedaček, jak zatížím alternátor volnoběh je ukázkový.
Tady fotka z jejich diagnostiky , pánovi se nezdály ty hodnoty EGRu.
- Přílohy
-
- IMG_20250129_203337.jpg (1.05 MiB) Zobrazeno 1032 x
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Mám Leona s rovnakým motorom nájazd 290tkm a po regenerácii to má protitlak 6-7mbar. 20mbar to má keď je pred regeneráciou.
Ozaj to je dobre vyčistené ?
Druhá vec AGR ventil sa dá v diagnostike tuším otvoriť zavrieť, je namontovaný na pravej strane sania, skusil by som ho možno odmontovať pozrieť či nieje zašpinené od sadzí.
Ozaj to je dobre vyčistené ?
Druhá vec AGR ventil sa dá v diagnostike tuším otvoriť zavrieť, je namontovaný na pravej strane sania, skusil by som ho možno odmontovať pozrieť či nieje zašpinené od sadzí.
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Jestli je to dobře vyčištěné netuším. Každopádně jsem při cestě z Prahy domů vypozoroval o dost menší spotřebu než před čištěním DPF. Teď BC ukazuje čísla kolem 5 litrů , to před čištěním ukázal jen vyjíměčně při plazivém tempu. No když už by se vyndalo EGR ven ( výměna EGRu je prý celkem náročná ) tak bych ho už rovnou dal nový.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Dokázal by mě jako amatérovi někdo vysvětlit jak fungují ty dva EGR ventily na motoru CUNA 135 kW? A pokud mám některý vadný, proč o tom jednotka neví a nerozsvítí aspoň kontrolku ? A lze přes diagnostiku nějak zjistit stav EGR ventilu . A ještě mě zajímá vliv špatného EGR ventilu na filtr DPF. Děkuji za odpovědi 
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Egru nic neni jezdi a neštourej do toho.Až egr nepůjde on se sistém ozve hlídá ho maf lambda i nox senzor takže pokud nepůjde bude svítit hláška.
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Dobře , ale proč teda i po vyčištění DPF je stále protitlak DPF 20 mbar ? A regenerace jsou stále po 100 km. Pán z DPF.CZ to právě svedl na vadný vysokotlaký EGR.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Jak ho čistil?
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
No ale ty máš 15 mba po čištění z mašiny v autě mít asi míň nemůže.Pokud je vysokotlaký egr otevřemý tak ti protitlak klesne protože ti spaliny letěj do sání pokud se zavře protitlak se zvětší spaliny se tlakujou o dpf a snímač rozdílového tlaku měří skutečný protitlak.Kolik ukazuje rozdílový tlak při zaplém klíčku?Proměřil bych věrohodnost toho snímače a pak jel reklamovat čištění ale asi neuspěješ tyhle firmy věděj jak tě odbít.Prohledej zde fórum je zde určitě i dost logů regenerace ať si uděláš obrázek a protitlaku filtru kterej je po regeneraci a jakej máš ty po vyčištění .
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Děkuju, zkusíme se s mechanikem na to podívat. Koupil jsem nový origo EGR ( na rady servisu DPF.CZ ) a ještě jsem pro jistotu koupil nový origo snímač diferenčního tlaku DPF, tak oboje teď v blízké době namontujeme a uvidí se. Jinak DPF čištěno klasicky mokrou cestou, katalyzátor se při regeneraci zahřívá tak jak má, byl jsem u Milana ( Mirulu ) a dělaly jsme log za jízdy při regeneraci takže tam chyba asi nebude. Jo po čištění to pán z té firmy sledoval na volnoběh ve VAGU a říkal mě , že mě gramy sazí strašně rychle stoupají a ten protitlak na DPF je stále kolem 18- 20. Měl by být kolem 4.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
To ano ale ty ten tlak máš i z mašiny po vyčištění a to je špatně.Koncovka výfuku je čistá?
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Ano koncovka je čistá.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Tady ještě protokol o čištění:
- Přílohy
-
- IMG_20250202_161527.jpg (3.76 MiB) Zobrazeno 636 x
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
No moc nerozumím tomu tlaku a průchodnosti toho protokolu
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Ty jsi ho nechal čistit protože se ti uplně zaládoval?200 protitlak při volnoběhu je totálně zabetonovanej.
Re: 2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Nechával jsem ho čistit, jelikož auto začalo regenerovat každých 100 km. Po úspěšné regeneraci byl stále protitlak 20 mbar. Auto má najeto 228 000 km , tudíž byl evidentně už čas ho vyčistit. K tomu se přidal smrad z výfuku ( jak stará rotačka ) to ukazovalo na nějaký vadný vstřikovač. Koupil jsem celou sadu nových originálních vstřikovačů a ty namontoval, smrad úplně zmizel. Ale regenerace stále po 100km, pak čištění DPF a regenerace stále po 100 km. Jo a ještě tomu autu za tepla lehce houpe volnoběh , to dělá od koupě vlastně pořád. Někde jsem se tady dočetl , že na horší volnoběh má podíl vadný EGR. Ale po koupi auta ( před rokem ) byly regenerace každých 350 km. Jinak jezdím do práce 45 km tam a 45 km zase zpět. Většina je po dálnici.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz