FIAT Fiorino nestatuje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
FIAT Fiorino nestatuje
Mám tu Fiat Fiorino, který nestartuje. Je to motor 1,3D Multijet 55kW r.v. 2011. Startér točí motor jakoby chce naskočit, ale jjen v začátku apak už jen zase točí. Diagnostika Ficom neukazuje žádnou chybu. Tlak nafty při startu je 392 až 415bar. Mám podezření na přeskočení rozvodů. Auto má najeto cca 400tis. a protože majitel není prvním majitelem není si jistý zda byly rozvody dělány. Je tam sice řetěz, ale i ten dokáže udělat problém. Motor má snahu lapnot, takže by nemusel být poškozen a řetěz bude pouze o zub nebo dva, takže palivo do válců jde v době kdy nemá. Setkal se už někdo u tohoto motoru s přeskočenými rozvody? A potkájí se u tohoto motoru vůbec ventily s pístama? U některých motorů se nepotkají hlavně co se týká osmiventilů. S přeskočeným řetězem jsem se už také popasoval a to u VW Touran 1,4TSi a dokonce s roztrženým řetězem u Octavie ll 2,0FSi.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: 25 úno 2018, 08:54
- Bydliště: Prievidza
Odpovědi: 0
Re: FIAT Fiorino nestatuje
Nie je nedopatrením v nádrži benál miesto nafty?
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 18 bře 2013, 15:05
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
Re: FIAT Fiorino nestatuje
kaad:
změř, na kolik voltů spadne napětí baterie během startování. Když to bude 10V a méně, je to pro nastartování špatně. Je to poznatek z jiného fóra. Ale odpovídalo by to průběhu startování tak, jak to popisuješ. Z počátku je aspoň snaha chytnout, posléze už nic, jak klesne napětí.
změř, na kolik voltů spadne napětí baterie během startování. Když to bude 10V a méně, je to pro nastartování špatně. Je to poznatek z jiného fóra. Ale odpovídalo by to průběhu startování tak, jak to popisuješ. Z počátku je aspoň snaha chytnout, posléze už nic, jak klesne napětí.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33639
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Re: FIAT Fiorino nestatuje
kad pokud máš skočené rozvody v první půlotáčce ti řj změří synchronizaci a pokud jsou skočené naftu vypustí a máš tlak 0,
co otáčky motoru ? zjevují se při startu? jeto doufám JTD?
co otáčky motoru ? zjevují se při startu? jeto doufám JTD?
Re: FIAT Fiorino nestatuje
Tak dnes jsem konečně po delší době dostal Fiata na dílnu. Napíchnul jsem ho na Ficom, ale žádnou chybu to nenačetlo. Jedině co mě trochu udivuje je napětí baterie. S tou původní mi diagnostika ukázala napětí baterie 10,950V. Nechal jsem ji tudíž chvíli nabít a přesto, že nabíječka ukázala nabití na 12,6V diagnostika ukazovala 11,920V. Dal jsem druhou baterii, která mi venku ukazovala 12,9V. Po namontování do vozu mi diagnostika ukázala 12,159V. Udělal jsem novou kostru přímo od baterie na motor, ale nic se tím nevyřešilo. Jen to že s tou druhou baterkou má motor lepší snahu naskočit. S tou původní když jsem startoval ukazovala diagnostika 119ot, pak to postupně vyrostlo až na 332ot, kdy to chtělo jakoby naskočit, ale hned začaly otáčky klesat opět až na těch cca 120ot. S tou druhou baterií vyskočí otáčky až na 610 a motor už jakoby byl v chodu, ale jakmile pustím klíček motor zhasne. Prostě bez startéru se v chodu neudrží. Z výfuku jde normálně kouř ze spálené nafty. Tlak paliva při startu 332 až 405Bar. Motor nelapne ani na startovací spray.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 18 bře 2013, 15:05
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
Re: FIAT Fiorino nestatuje
kaad:
z výfuku může jít nahodile spálená, ale i nahodile odpařená nafta. Odpařená nevyhořela a nefungoval tak jeden pracovní cyklus některého válce (válců), proto se motor neudrží v chodu po uvolnění klíče. A když to nechytne ani na start sprej, někde se ztrácí komprese a nevytvoří se teplo pro pravidelné zapálení paliva. Zkusil bych zkontrolovat načasování ventilů, jako první krok. Pak ventilové pružiny, kompresní tlaky.
P.S. znovu připomínám, změřit napětí baterie při startování. Jakmile klesne pod 10V, je to problém.
P.S.2. ŘJ motoru má dobrou kostru?
z výfuku může jít nahodile spálená, ale i nahodile odpařená nafta. Odpařená nevyhořela a nefungoval tak jeden pracovní cyklus některého válce (válců), proto se motor neudrží v chodu po uvolnění klíče. A když to nechytne ani na start sprej, někde se ztrácí komprese a nevytvoří se teplo pro pravidelné zapálení paliva. Zkusil bych zkontrolovat načasování ventilů, jako první krok. Pak ventilové pružiny, kompresní tlaky.
P.S. znovu připomínám, změřit napětí baterie při startování. Jakmile klesne pod 10V, je to problém.
P.S.2. ŘJ motoru má dobrou kostru?
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT Fiorino nestatuje
Na přeskočení rozvodů jsem měl podezření hned na začátku a také jsem to psal v prvním příspěvku. A také jsem se dotazoval zda někdo neví jestli se u tohoto motoru potkají ventily a písty. jestli teda stačí vyměnit pouze rozvody a nebo musím sundat i hlavu. Asi to udělám tak, že dám staré rozvody na značky (pokud budou přeskočené) změřím tlaky a pak teprve dám buď nové rozvody nebo půjde dolů i palice.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT Fiorino nestatuje
už to sem asi někde psal,stejný auto,stejnej motor,dojel na místo a za chvíli žadnej start. Dal se kabel z baterky na kostru motoru a start. Tak se očistil celej minus kabel a prej to i líp startuje celkově,než před tím,než to zůstalo stát. Možná to pomůže.
Re: FIAT Fiorino nestatuje
Včera a ještě dnes budu řešit turbo na Peugotu 307, takž k Fiatu se dostanu zase až zítra. Všechno proměřím fyzicky tzn. manometrem a multimetre. Diagnostika bere údaje z čidel a některé z nich si může vymýšlet. Jinak ten mínusový kábel jsem dal rovněž nový a bez odezvy. Ozvu se jak měření dopadlo.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT Fiorino nestatuje
Tak pánové dnes jsem se dal do toho Fiorinka. Vyhodil jsem žhavičky a změřil jsem tlaky. 1. válec - 12bar, 2. válec - 10bar, 3. válec - 8bar, 4. válec - 12bar. Předpokládal jsem že jsou skočené rozvody. Sundal jsem kryt a zjistil jsem že řetěz je napnutý, napínáky na svých místech no prostě všechno tak, jak má být. Takže teď shodím víko ventilů jestli tam není nějaká bota a uvidím co dál. Pokud tam bude něco více pochybuji, že do toho majitel půjde. Auto má nalítáno 400tis. je už trochu pohnilé a za 3 měsíce mu končí technická. No kšeft, jak chodit na Mikuláše.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT Fiorino nestatuje
na štart sprej to nechytne?
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Re: FIAT Fiorino nestatuje
Ne. Ani na startovací spray to nalapne.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Re: FIAT Fiorino nestatuje
Dnes to vypadá prozatím na poklidný den ikdyž pátky jsou většinou moje nejhorší dny. Takže se budu věnovat Fiorinu. Sundám to víko ventilů jestli tam bude nějaké překvapení. Nevím přesně co je mezi oběma vačkami. Jestli řetěz nebo uzubená kola. V rozkresu jsou pouze uzubená kola a ani žádný řemen či řetěz není nikde psaný. Např. Fábia má mezi vačkama řemen. Octavia 2,0Fsi má zepředu řemen a zezadu řetěz. Už jsem řešil i to že ten krátký řetěz byl roztržený a nadělal pořádnou paseku. Ovšem to auto tenkrát za jízdy zhaslo a byl konec. Tohle v podstatě také, ale při startu mělo alespoň snahu naskočit. Navíc ty tlaky ve válcích nejsou nulové, ale v každém je nějaký ten zbytek tlaku ikdyž pro diesel moc malý. Rozvody jsou pevně napnuté a přeskočení byť jen o zub jsem vyloučil. Jedině, že by se někde něco střihlo nebo se právě rozhádaly ty kola mezi vačkama. Uvidím až to rozhodím. Volal jsem včera s majitelem, takže mám zatím pokračovat a zjistit přesnou příčinu. Také mi řekl, že jednou nebo dvakrát jim udělalo při jízdě to že motor zhasnul, ale hned po znovu nastartování jel normálně dál. Poslední dobou mám štěstí na hlavolamy.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 18 bře 2013, 15:05
- Bydliště: Pardubice
Odpovědi: 0
Re: FIAT Fiorino nestatuje
kaad:
zkoušel jsi vůle ventilů? Nevím, jestli to má hydroštely.
zkoušel jsi vůle ventilů? Nevím, jestli to má hydroštely.
Pokud vám nezvedám telefon, řídím letadlo.
Re: FIAT Fiorino nestatuje
Hydroštely to má. Že by na všech válcích byly vadné? Je fakt, že stačí jeden a tlak ve válci je v pytli. Než sundám palici mrknu na to. Tady je problém, že nejsou na kolách žádné značky. Dám sice do setrvačníku aretaci, ale tím, že jsem sundal víko ventilů v kterém jsou vačky, tak nepříjdu na to zda jsou nebo nejsou překočené rozvody. Ovšem po sundání víka rozvodů byl řetěz napnutý tak, že jsem nějaké přeskočení předem vyloučil. Spíše jsem počítal s nějakým problémem pod víkem ventilů, ale tam je také všechno OK. Teď uvažuji nad těma hydroštelama. Pokud mám tedy vačky ven nemůžou mít na vůli ventilů žádný vliv. A přesto při zkoušce vzduchem všechny válce foukají buď do sání nebo do výfuku. To zas někdo vymyslel systém!! Pokud by byly označené kola sundám víko a vidím.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW