Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: //Mordor

Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od MarfyE34 »

Ahoj všem. Prosím o pomoc, už jsem celkem zoufalý. Seat Leon 2.0 TDI CR CUNA 135 kW DSG 230 000 km najeto, řeším časté regenerace ( každých 100 km) ještě v Zaří to regenerovalo každých 350 km. Diagnostika je čistá bez chyb, auto si na nic nestěžuje. Ovšem cca 2 měsíce zpět jsme si s mechanikem všimli , že auto smrdí jak stará rotačka s 500 000 km, k tomu všemu autu houpe volnoběh viz. video zde :

https://www.youtube.com/shorts/x0t8UKWrDtw

Myslel jsem si , že jsou k.o. vstřikovače a proto houpe volnoběh , smrdí to a zanáší se DPF , tudíž jsem koupil sadu nových originálních vstřikovačů VW, ihned po jejich montáži a nakódování auto přestalo smrdět ,ovšem volnoběh houpal stále stejně a regenerace stále po 100 km. Udělán kontrolní LOG během jízdy a probíhající regenerace, tam zjištěn velký protitlak před DPF a to i po ukončené regeneraci ukazuje 20 mBar. Tudíž zřejmě asi plný filtr , tak jsem nechal DPF vyndat a vyčistit mokrou cestou v DPF.CZ. Ovšem po vyčištění a namontování ( vše dělala ona firma) stále protitlak DPF 20 mBar po regeneraci , stále regeneruje po 100 km , defakto čištění DPF nevedlo vůbec k ničemu. Pan servisní technik na DPF.CZ říkal , že to vše má na svědomí vysokotlaký EGR na sání motoru a ať dám nový. Tak dnes jsem EGR vyměnil ( nový originální EGR VW ) udělala se adaptace , k tomu se vyměnilo čidlo diferenčního tlaku ( též nové origo VW) též se naadaptovalo a samozřejmě se vůbec nic nezměnilo. Opět vyhozené peníze a problém protitlaku DPF a častých regenerací a houpajícího volnoběhu stále trvá. Dnes kamarád ( mechanik) ještě nastavil ve VAGu množství popílku na 20 gramů, jak jsem se zde na foru dočetl , DPF.CZ dala popílek samozřejmě na nulu po vyčištění filtru.
IMG_20250214_161940.jpg
IMG_20250214_161940.jpg (1.16 MiB) Zobrazeno 1848 x


Začínám být celkem zoufalý z toho auta. Docházejí mě peníze a hlavně nápady, co s tím dělat dál. Auto jezdí pěkně , tahá, nouzák nepadl nikdy. Koncovka výfuku čistá , katalyzátor při regeneraci má ukázkovou teplotu, regenerace trvají cca 10 - 20 km a vždy se ukončí .

Jo poznatek ohledně toho volnoběhu , když kamarád dělal adaptace EGRu tak se během adaptace volnoběh krásně zklidnil a celkově motor běžel ukázkově. Jak se ukončí adaptace opět se volnoběh rozhoupe a motor začne zakopávat. Určitě ten špatný volnoběh souvisí s tím smradem z výfuku a s tou častou regenerací.
Jo a spotřebu oleje mám cca 1,2 litru na 15 000 km.

Prosím nemá někdo z vás nějaký nápad ? :-(
Děkuju.
Přílohy
IMG_20250131_125020.jpg
IMG_20250131_125020.jpg (2.82 MiB) Zobrazeno 1848 x
IMG_20250121_165449.jpg
IMG_20250121_165449.jpg (2.4 MiB) Zobrazeno 1848 x
IMG_20250121_145352.jpg
IMG_20250121_145352.jpg (3.13 MiB) Zobrazeno 1848 x
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33574
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od slovacek.milos »

Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: //Mordor

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od MarfyE34 »

Vážně se s tím špatným volnoběhem nikdo ještě nesetkal ?
Myslím , že to souvisí s tím smradem z výfuku a zanášením DPF.

Jinak jsem volal do DPF.CZ kde filtr čistili a technik říkal ať přijedu zpět , že DPF opět vyndají a opět vyčistí . Tak to jsem zvědav jak tohle dopadne.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
rami
Aktivista
Příspěvky: 1666
Odpovědi: 0
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od rami »

Tak snad ti dali protokol o cisteni,kde jsou hodnoty pred a po z jejich masiny.
Neni zajebany chladic egru ?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: //Mordor

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od MarfyE34 »

IMG_20250129_180918.jpg
IMG_20250129_180918.jpg (1.78 MiB) Zobrazeno 1608 x
Ano jakýsi protokol jsem dostal , ale zajímavé je , že tlak před DPF byl před čištěním dle VAGu 20 mBar a po čištění byl stále 20 mBar , čidlo diferenčního tlaku vyměněno a stále 20 mBar . Technik mě řekl , že mám stoprocentně v háji vysokotlaký EGR a ten to vše způsobuje. Ten jsem vyměnil a nic se nezměnilo. Proto firma co DPF čistila přistoupila k opětovnému vyčištění. No jsem zvědavej jak tohle dopadne. A myslím si , že ten kolísající volnoběh s tím beztak souvisí. Jo a nízkotlaký EGR dle DPF.CZ mám v pořádku , nevím jak ho kontrolovali ale prej ten je ok.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 908
Odpovědi: 0
Registrován: 03 úno 2006, 08:04

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od passion »

Skontroluj hadičky od diferenciálneho snímača, ak si ešte nie.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od geo »

Škoda že zakládáš nové téma zeptej se prosím na ten protokol co ti dali proč je na porovnání před čištěním tlak a jinej prútok vzduchu než po vyčištění to je přeci na porovnání uplně kničemu.Přeci pokud chci něco porovnat musím mít stejný průtok vzduchu a pak mohu porovnat tlak stejně jako to děláš na autě pokud vím že je na volnoběh při zavřeným egr 20 hpa protitlak tak nemůžu říc zákazníkoj že teď už je 10hpa a vím že je egr otevřenej to nedáva logiku.
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: //Mordor

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od MarfyE34 »

Přesně to mě taky zajímá, proč má filtr po čištění dle protokolu menší průchodnost . No zeptám se na to, 25. Února tam jedu. Nové téma jsem založil proto, aby celý název a popis byl srozumitelnější. "Geo" nevíš prosím jak moc tohle vše dokáže ovlivnit i ten nízkotlaký EGR co je přišroubovaný přímo na DPF ? Když už mám vysokotlaký nový tak mě zajímá jak moc ovlivňuje regenerace a volnoběh ten nízkotlaký. Díky.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: //Mordor

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od MarfyE34 »

Tak pár novinek , podařilo se vyřešit velký protitlak od DPF, způsobovalo to vadné čidlo diferenčního tlaku , ovšem v DPF.CZ mě tvrdil technik , že je to to vpravo (to co má 2 hadičky) a samozřejmě se mýlil , tlak před DPF měří to jednohadičkové vlevo. Vyměnil jsem ho a tlak klesl z 20 mBar na přijatelných 6 mBar. Ovšem časté regenerace ani toto nevyřešilo. Stále regeneruji cca po 120 km.

Další zjištění ohledně toho "zakopávajícího" volnoběhu. Začne to dělat přesně od teploty vody v motoru 81*C a jakmile stojím na místě a dám topení naplno a teplota klesne pod 81*C volnoběh se opět sám srovná ! Jak se zase ohřeje nad tuto teplotu opět se rozhodí. Nemůže toto dělat nízkotlaký EGR co je na DPF ? Ten jsem ještě neměnil , leč jednotka si na něj nestěžuje. Lze tento EGR na zkoušku nějak odpojit ? Tím bych zjistil jestli on narušuje volnoběh.

Před asi 3 měsíci byla v jednotce uložena sporadická chyba snímače vačka/klika. Ta se po smazání už neobjevila. Nemůže to souviset s volnoběhem ? CUNA motor má segment na natáčení vačkové hřídele , začínám se bát, aby to nedělal vše on. To časté vypalování DPF plus ten volnoběh. Protože posledně co jsem s kámošem řešil ten tlak DPF tak pak zkoušel adaptaci synchronizace vačka-klika a po adaptaci motor běžel parádně asi 10 minut. Pak se opět volnoběh rozhodil.
Přílohy
e1c1b1e3-b9c7-4d3e-8e4b-ef2f1b1f582e.jpg
e1c1b1e3-b9c7-4d3e-8e4b-ef2f1b1f582e.jpg (94.42 KiB) Zobrazeno 1253 x
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2063
Odpovědi: 0
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od Jirka. »

pokud myslíš tím segmentem nastavovač vaček, tak jeho typickým problémem jsou dlouhé studené starty, pak to píše závadu čidla G40. Ale neříkám že nemůže odejít a kravit nějak jinak.
Zvlášt pokud tam máš ten starý typ s domečkem-zásobníkem podtlaku tak ho vyměn, ty odchází fakt často
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: //Mordor

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od MarfyE34 »

A lze ten nastavovač nějak prověřit jestli funguje tak jak má ? Opět celkem drahá součástka , takže ho měnit jen tak na zkoušku se mě nechce.

Nejšílenější motor co znám 2.0 TDI CR :o
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
anton1974
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 12 bře 2025, 00:18

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od anton1974 »

ahoj. mam presne ten isty problem s volnobehom ako aj ty. bohuzial nemozem prist nato co to sposobuje. nezistil si to nahodou este? dakujem
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: //Mordor

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od MarfyE34 »

Čau , hele vůbec žádný výsledek. Nikdo to není schopný vyřešit. Volnoběh stále zakopává a DPF stále vypaluje 100 - 150 km. Takže bohužel :-(
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
anton1974
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 12 bře 2025, 00:18

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od anton1974 »

ja som auto doviezol trosku burane este nanom nejazdim ,tak neviem ci vypaluje dpf a ako casto. ale ten volnobeh ako sa zohreje cez 80 tak to auto krochka ako prasa. presne ako na tvojom videu. akonahle pustim ohrev okna hned to prestane a ide pekne. alebo pustim kurenie alebo iny spotrebic auto ide pekne. aj ked je studene ide pekne. nic no ak by som nato prisiel ,napisem ti. mozno aj tu sa niekto este ozve.
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Bydliště: //Mordor

Re: Leon 2.0 TDI 135 kW CUNA - časté regenerace + houpající volnoběh

Příspěvek od MarfyE34 »

Přesně to dělá i mě , jak jsi to popsal. Tady nám asi nikdo neporadí , neboť čím dál víc si myslím , že těmto motorům 2.0 TDI CR EURO6 tady v Republice nikdo nerozumí. Za mě je to asi nejsložitější motor vůbec. A teď už vím , že jako pohon v autě absolutně nedává smysl. Žere to jak benzín, nějak zázračně to teda nejede a díly na ten motor stojí jak na 7 BMW (LOL) a po 200 000 km je to na generálku motoru , ostuda VW tyhle CR motory (hm) A když vezmu ,že zrovna moje auto mělo pouze jednoho majitele který až do 190 000 km navštěvoval autorizovaný servis a dle stavu třeba interiéru , rozhodně nebyl prase, tak pak nechápu ,že se ten motor tak sype. Vím ale jistě, že další auto už bude atmosferický benzín od Japonců........
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km :roll:

https://imgur.com/FesKPdz
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“