Můj jízdní režim:
1x - 2x měsíčně delší trasa – 300 km (dálnice, okresky) + jízdy po městě, následně 300 km zpět.
Na krátké trasy (do 10 km) budu mít Fabii, ale bojím se, že s novým autem sklouznu k tomu, že ho budu používat i na tyto jízdy. Nechci si ale zbytečně odpírat jízdu, pokud budu mít chuť nebo potřebu.
Rozpočet a otázka smyslu koupě:
Za 500–600 tisíc už lze pořídit nové auto, že?
Má v této ceně vůbec smysl kupovat ojetý Passat? Líbí se mi interiér a skvěle se v něm jelo, ale pohodlí mi nenahradí výdaje za opravy staršího auta.
- Co hledám v autě?
DSG nebo manuál, ještě nejsem rozhodlý
Matrix LED nebo IQ světlomety (LED by mi stačily, ale když už dám 500k...)
Kůže + Alcantara (textil bych asi zvládl taky)
Elektricky nastavitelná opěrka zad
Tempomat s limitem rychlosti
Adaptivní tempomat (držení odstupu)
Prostor na rezervní kolo
Kufr alespoň jako Fabia 1 sedan nebo Passat B8 sedan
Vyhřívání předních sedaček
Dvouzónová klimatizace
Původně jsem chtěl manuál, ale teď se přikláním k automatu.
Obavy u dieselu (2.0 TDI 110 kW):
DPF filtr – zanášení při častých krátkých trasách
EGR ventil a sání – možné usazování karbonu
Ojetina se 100 000 km – jak se s ní zacházelo? Jak se měnil olej? Plánuji si najít dovozce, který auto prověří.
Za jak dlouho se mohou objevit problémy s DPF/EGR?
Vydrží mi diesel 10–15 let, pokud budu měnit olej každých 10 000 km?
Alternativa: 1.5 TSI 110 kW
Vydrží dlouhodobě? Jaké problémy mě mohou potkat?
Nevýhody oproti TDI na dálnici? Měl jsem půjčený 2.0 TDI 140 kW 4x4 – jelo to skvěle, ale reálně by mi stačil i 1.5 TSI, nebo ne? Oproti FABII 50kW jede všechno lépe haha.
Bojím se, že bych s benzínem o něco přišel – ať už z hlediska hodnoty vozidla, spotřeby nebo poruchovosti. Ale tohle mě vlastně čeká u jakéhokoli auta, že?
V 80 % času jezdím sám, maximálně s lehkým nákladem (10–20 kg v kufru).
Co byste vybrali vy?
Má u mého stylu jízdy smysl 1.5 TSI, nebo raději TDI?
Dává Passat B8 smysl v této ceně, nebo je lepší jít do nového auta?
Co třeba Škoda Scala 1.5 TSI 110 kW? Asi by mi stačila...
Když jsem jel s Passatem B8, ale 140kW (multilink vzadu?) po dálnici, byl to neskutečný komfort – skoro jako bych letěl. Oproti naší 22 let staré Fabii, se kterou je každá delší cesta únavná a nepohodlná, byl rozdíl obrovský. Už po půlhodinové jízdě ve Fabii cítím únavu, zatímco v Passatu bych klidně pokračoval dál.
Dnes jsem měl možnost sedět v Škodě Scala a následně ve VW Passatu – a rozdíl byl okamžitě znát. Passat působí mnohem prémiověji, pohodlněji a prostorněji.
Koukal jsem, že VW Passat B8 do 110 kW má stejnou zadní nápravu jako Škoda Scala – tedy přední náprava McPherson, zadní náprava s torzní příčkou. Je to tak?
Teď řeším, co se mi víc vyplatí:
Pokud chci spolehlivé auto s nízkými náklady, nová Škoda Scala dává větší smysl.
Pokud mi jde o komfort a prestiž a nevadí mi vyšší náklady na údržbu, ojetý Passat B8 je lepší volba.
A co VW Golf 8? Má taky multilink nápravu vzadu, ale vyplatí se vůbec? Možná mi jde spíš fakt jen o ten prostor vepředu, psychický dojem. Možná fakt vymýšlím blbosti, protože bych si na to auto musel půjčit minimálně 500 tisíc a s mým nájezdem 15 tisíc km ročně.
Může se komfortem vyrovnat Passatu, nebo je to pořád spíš kategorie Scaly? Zajímají mě i případné náklady na 50-100tisíc km, co vše se může pokazit?
U Fábie 1 to bylo 2x těsnění hlavy, silentbloky, vozidlo nemá žádnou korozi, takže nebylo potřeba co měnit, ale taky jsem do toho auta dal za 130tisíc km 100 tisíc za servis.
Díky za jakýkoli názor!