Vozidlo do 500-600K, benzín x diesel VW Passat, Scala, Golf

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Speedhack
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 26 úno 2025, 09:36
Odpovědi: 0

Vozidlo do 500-600K, benzín x diesel VW Passat, Scala, Golf

Příspěvek od Speedhack »

Zdravím, prosím potřebuji poradit s výběrem ojetého auta.

Můj jízdní režim:

1x - 2x měsíčně delší trasa – 300 km (dálnice, okresky) + jízdy po městě, následně 300 km zpět.

Na krátké trasy (do 10 km) budu mít Fabii, ale bojím se, že s novým autem sklouznu k tomu, že ho budu používat i na tyto jízdy. Nechci si ale zbytečně odpírat jízdu, pokud budu mít chuť nebo potřebu.

Rozpočet a otázka smyslu koupě:
Za 500–600 tisíc už lze pořídit nové auto, že?
Má v této ceně vůbec smysl kupovat ojetý Passat? Líbí se mi interiér a skvěle se v něm jelo, ale pohodlí mi nenahradí výdaje za opravy staršího auta.
  • Co hledám v autě?

    DSG nebo manuál, ještě nejsem rozhodlý

    Matrix LED nebo IQ světlomety (LED by mi stačily, ale když už dám 500k...)

    Kůže + Alcantara (textil bych asi zvládl taky)

    Elektricky nastavitelná opěrka zad

    Tempomat s limitem rychlosti

    Adaptivní tempomat (držení odstupu)

    Prostor na rezervní kolo

    Kufr alespoň jako Fabia 1 sedan nebo Passat B8 sedan

    Vyhřívání předních sedaček

    Dvouzónová klimatizace
Auto, které mi vydrží dlouhé roky (ideálně 10–15 let). Vím, že dnes se auta nedělají na věčnost, ale moje Fabia 1 vydržela 23 let a dalších 10 ještě dá – s malým nájezdem a denně garážovaná.
Původně jsem chtěl manuál, ale teď se přikláním k automatu.

Obavy u dieselu (2.0 TDI 110 kW):

DPF filtr – zanášení při častých krátkých trasách

EGR ventil a sání – možné usazování karbonu

Ojetina se 100 000 km – jak se s ní zacházelo? Jak se měnil olej? Plánuji si najít dovozce, který auto prověří.

Za jak dlouho se mohou objevit problémy s DPF/EGR?

Vydrží mi diesel 10–15 let, pokud budu měnit olej každých 10 000 km?

Alternativa: 1.5 TSI 110 kW

Vydrží dlouhodobě? Jaké problémy mě mohou potkat?

Nevýhody oproti TDI na dálnici? Měl jsem půjčený 2.0 TDI 140 kW 4x4 – jelo to skvěle, ale reálně by mi stačil i 1.5 TSI, nebo ne? Oproti FABII 50kW jede všechno lépe haha.

Bojím se, že bych s benzínem o něco přišel – ať už z hlediska hodnoty vozidla, spotřeby nebo poruchovosti. Ale tohle mě vlastně čeká u jakéhokoli auta, že?

V 80 % času jezdím sám, maximálně s lehkým nákladem (10–20 kg v kufru).

Co byste vybrali vy?
Má u mého stylu jízdy smysl 1.5 TSI, nebo raději TDI?
Dává Passat B8 smysl v této ceně, nebo je lepší jít do nového auta?

Co třeba Škoda Scala 1.5 TSI 110 kW? Asi by mi stačila...
Když jsem jel s Passatem B8, ale 140kW (multilink vzadu?) po dálnici, byl to neskutečný komfort – skoro jako bych letěl. Oproti naší 22 let staré Fabii, se kterou je každá delší cesta únavná a nepohodlná, byl rozdíl obrovský. Už po půlhodinové jízdě ve Fabii cítím únavu, zatímco v Passatu bych klidně pokračoval dál.

Dnes jsem měl možnost sedět v Škodě Scala a následně ve VW Passatu – a rozdíl byl okamžitě znát. Passat působí mnohem prémiověji, pohodlněji a prostorněji.

Koukal jsem, že VW Passat B8 do 110 kW má stejnou zadní nápravu jako Škoda Scala – tedy přední náprava McPherson, zadní náprava s torzní příčkou. Je to tak?

Teď řeším, co se mi víc vyplatí:
Pokud chci spolehlivé auto s nízkými náklady, nová Škoda Scala dává větší smysl.
Pokud mi jde o komfort a prestiž a nevadí mi vyšší náklady na údržbu, ojetý Passat B8 je lepší volba.

A co VW Golf 8? Má taky multilink nápravu vzadu, ale vyplatí se vůbec? Možná mi jde spíš fakt jen o ten prostor vepředu, psychický dojem. Možná fakt vymýšlím blbosti, protože bych si na to auto musel půjčit minimálně 500 tisíc a s mým nájezdem 15 tisíc km ročně.
Může se komfortem vyrovnat Passatu, nebo je to pořád spíš kategorie Scaly? Zajímají mě i případné náklady na 50-100tisíc km, co vše se může pokazit?

U Fábie 1 to bylo 2x těsnění hlavy, silentbloky, vozidlo nemá žádnou korozi, takže nebylo potřeba co měnit, ale taky jsem do toho auta dal za 130tisíc km 100 tisíc za servis.

Díky za jakýkoli názor!
cin
Aktivista
Příspěvky: 1606
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Re: Vozidlo do 500-600K, benzín x diesel VW Passat, Scala, Golf

Příspěvek od cin »

Tak za sebe bych Ti doporučil tu Scalu 1.5 TSI. Vzhledem k těm kilometrům které uvádíš, že tak zhruba najedeš, tak nafta nedává smysl. Jasně, že Scala není tak reprezentativní jako B8, ale pokud neděláš na pozici, kde to předepisuje " dresscode" nebo nemáš třeba nějaké zdravotní problémy s požadavkem na větší pohodlí, tak věř, že Ti Scala v pohodě vystačí. Těch 110kw s tím autem cvičí hodně přesvědčivě a ani 300 km není problém. Za sebe bych se rozhodně vyvaroval DSG, jde o převodovku 7q a se suchou spojkou a moc toho nevydrží. Mnohem lepší je manual 6q, má přesný a krátký dráhy. Světlomety LED může mít, možná, že nejnovější mají i Matrix . Výbavou není moc daleko od Oktávky, pro běžnýho smrtelníka bohatě dostačuje. Scalu jsem měl zapůjčenou a i když měla najeto jen 6000 km a motor byl ještě syrový, tak spotřeba podle předpisů, ale ani brzda provozu mi vyšla 5,6 l/100km. Ještě z výbavy bych asi oželel panorama střechu (možné problémy se zatékáním vody). Teď ještě něco, co se Ti asi líbit nebude, ale vzít si 500 000kč půjčku na auto se moc nevyplatí, stejně tak se nevyplatí kupovat auto zcela nové. To proděláš nejvíc. Lepší se podívat třeba po ročních nebo 2 letých autech s menším nájezdem, kde při koupi můžeš třeba využít nějaký výhodnější leasing(než úvěr) a lze třeba i přikoupit nejdelší možnou záruku a tak. Ale ať už budeš kupovat cokoli, rozhodně doporučuju ke koupi zdatného mechanika, který Ti to auto zkontroluje vizuálně, přes diagnostiku a auto pořádně projede. Pokud by jsi auto kupoval ojeté od nějaké společnosti/autobazaru , tak určitě si vyžádej kupní smlouvu předem a nech ji zkontrolovat u právníka, který se specializuje na tuto problematiku. Je lepší dát třeba 10000 právníkovi , než se nechat napálit
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Re: Vozidlo do 500-600K, benzín x diesel VW Passat, Scala, Golf

Příspěvek od váha »

Tak až takový auto seženeš dej vědět (LOL)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“