Fluence 1,5Dci 81kw zle spaľuje/vynecháva/ide na tri válce
Napsal: 02 bře 2025, 17:08
Ahojte. Riešim dilemu so spomínaným vozidlom. Začalo to asi pred rokom, kedy sa počas jazdy stalo, že vyhodilo hlášku "check injection system" a "check ESP". Viem, že príčin môže byť milión. Vtedy pomohlo, keď sa zastavilo, zhasol motor a opätovne naštartoval. Niekedy bolo treba pár minút počkať. Auto šlo znova bez problémov mesiac, niekedy dva. Pred cca mesiacom začalo vyhadzovať hlášku častejšie a spolu s rapídnym úbytkom výkonu sa to prejavilo na jednej 100km trase viackrát. Keď sme prvýkrát počas hlášky napichli a diag. , napísalo to niečo ako Prerušený obvod ovládania vstrekovača na 2. válci. Zašli sme do servisu, kde vyskúšali vstrekovače na stolici. Na 2. válci bol vstrekovač skutočne viac-menej po smrti, ostatné pred smrťou a jeden ako nový. Nechcel som, aby auto robili v tom konkrétnom servise. Ten mŕtvy vymenili za repasovaný a nakôdovali ho. Podotýkam, že s autom som prišiel do servisu v čase, kedy šlo normálne. Zo servisu som mal problem prejsť 15 km domov. Auto strašne dymilo na modro a vôbec neťahalo. absolútne vôbec. a zdochýňalo. Akotak som sa domov dostal. Kupil som zvyšné 3 vstreky, vymenil ich a nakódoval. Auto dostalo výkon, no veľmi ťažko chytá a ide akoby na 3 válce, niekedy zadymí na modro. do 2000ot./min. ide strašne a dosť trasie. od 2000 a viac ide ako tak hladšie. Korekcia vstrekovačov udáva hodnoty 1. válec = 0,90, 2.válec = 1,65, 3.válec = 0,35 , 4. válec = 0,90
Je vidno, že na tom 2. válci sa niečo stále deje. Je úplne jedno, ktorý vstrek tam je, vždy je korekcia +- rovnaká. Tlak na rampe CR na voľnobehu je okolo 300barov, pri vyšších otáčkach vystupi nad 1000bar, takže čerpadlo by malo byť OK. Vstrek dostáva impulz, lebo ak som ho zapojil mimo spaľovací priestor, naftu rozprašoval. Kompresné tlaky som zatiaľ netestoval. Netuším, čo robili v servise, že sa auto dostalo do tohto stavu a je v ňom stále. A vôbec netuším, kam sa mám ďalej pohnúť. Nejaké rady ako ďalej? Kam vedú káble od vstrekovačov, že by som ich vedel aspoň prepípať? Dá sa vyskúšať RJ motora z iného auta aj bez naklonovania? Ďakujem.
Je vidno, že na tom 2. válci sa niečo stále deje. Je úplne jedno, ktorý vstrek tam je, vždy je korekcia +- rovnaká. Tlak na rampe CR na voľnobehu je okolo 300barov, pri vyšších otáčkach vystupi nad 1000bar, takže čerpadlo by malo byť OK. Vstrek dostáva impulz, lebo ak som ho zapojil mimo spaľovací priestor, naftu rozprašoval. Kompresné tlaky som zatiaľ netestoval. Netuším, čo robili v servise, že sa auto dostalo do tohto stavu a je v ňom stále. A vôbec netuším, kam sa mám ďalej pohnúť. Nejaké rady ako ďalej? Kam vedú káble od vstrekovačov, že by som ich vedel aspoň prepípať? Dá sa vyskúšať RJ motora z iného auta aj bez naklonovania? Ďakujem.