2.0 TDI CBBB Passat - teplota vody
Moderátoři: šulda, Moderátoři
2.0 TDI CBBB Passat - teplota vody
Mohu poprosit znalejší o radu s teplotou vody u CBBB v Passatu B6? Všiml jsem si, že když je kolem 0 °C, tak při brždění motorem při jízdě z kopce teplota klesá pod 90 °C. Jízdou jsem se od nastartování dostal na 90 °C až po cca 25 minutách (mimo město při -2 °C), kdy jsem jel už asi 2 minuty po dálnici. Přes VAG jsem dva týdny zpět koukal na teploty olej/voda a když auto chvíli stálo, tak voda měla kolem 80 °C a olej 70-75 °C. Někde jsem slyšel, že CBBB se takto chová, ale radši se zeptám.
Při jízdě mám víceméně nonstop v jednom člověku teplotu na climatronicu na maximum a i tak je bez bundy v autě chladněji, když trochu mrzne. Klapky fungují, ty jsem řešil na podzim. Měl jsem podezření na radiátor, ale dnes jsem se zameřil na tu teploty vody, kdyby náhodou, protože teplý vzduch jde ze všech ofuků.
Při jízdě mám víceméně nonstop v jednom člověku teplotu na climatronicu na maximum a i tak je bez bundy v autě chladněji, když trochu mrzne. Klapky fungují, ty jsem řešil na podzim. Měl jsem podezření na radiátor, ale dnes jsem se zameřil na tu teploty vody, kdyby náhodou, protože teplý vzduch jde ze všech ofuků.
Re: 2.0 TDI CBBB Passat - teplota vody
Ja mám CBB v passate,
mne to robil termostat, CBB do roku 2009 (môj prípad) mal ešte klasický termostat, normovaný túším 88°C a treba do istoty vymeniť aj prírubu termostatu. Ak máš ten asi od polky roku 2009, tak máš už štvorcestný ventil, tam sa mi osvedčil MAHLE - menil som na 1.6 CAY.
Výmena je trošku náročnejšia ako u PD motorov - ja som dával dole škrtiacu klapku, EGR ventil, potom som sa k tomu dostal. Vymeň to, stojí to pár desiatok eur, na VCDS si skontroluj, aj či ti nevyhadzuje chybnú sekundárnu vodnú pumpu.
Od výmeny sa motor krásne zohreje, kúrenie funguje rýchlo, aj počas zohrievania dole kopcom teplota neklesá.
mne to robil termostat, CBB do roku 2009 (môj prípad) mal ešte klasický termostat, normovaný túším 88°C a treba do istoty vymeniť aj prírubu termostatu. Ak máš ten asi od polky roku 2009, tak máš už štvorcestný ventil, tam sa mi osvedčil MAHLE - menil som na 1.6 CAY.
Výmena je trošku náročnejšia ako u PD motorov - ja som dával dole škrtiacu klapku, EGR ventil, potom som sa k tomu dostal. Vymeň to, stojí to pár desiatok eur, na VCDS si skontroluj, aj či ti nevyhadzuje chybnú sekundárnu vodnú pumpu.
Od výmeny sa motor krásne zohreje, kúrenie funguje rýchlo, aj počas zohrievania dole kopcom teplota neklesá.
Re: 2.0 TDI CBBB Passat - teplota vody
Sekundární je měněná, najeto asi 10t km. Ale byla tam teď sporadická.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33569
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Re: 2.0 TDI CBBB Passat - teplota vody
příteli když jedeš z kopce v deceleraci je přísun paliva 0, do motoru honíš jen ledový vzduch, to bys chtěl ještě aby ten motor topíl? jak? čím? pokud se chceš hřát tak nebrzdi motorem a trénuj jen brzdy 

Re: 2.0 TDI CBBB Passat - teplota vody
To mi je jasné, že se motor musí ochlazovat bez přísunu paliva. Ale aby mi ručička po 1,5 km dlouhém kopci klesla z 90 na 70, když vím, že se to dřív nedělo, tak něco bude špatně. Motor se ohřeje na 90 pouze na dálnici, mimo dálnici teplota vody klesne, olej se město/okresky pohybuje na 70. Auto pod 0°C moc netopí (climatronic na HI a téměř maximální otáčky ventilátoru, aby v autě bylo trochu teplo - bez ofuku okna nerozmrzne led (venkovní teplota třeba -8) na okně v dolní části ani po 60 km). Navíc pozoruju poslední dobou vyšší spotřebu o 0,5 litru.
Re: 2.0 TDI CBBB Passat - teplota vody
Termostat. Tím začni. Pak řeš dál.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Re: 2.0 TDI CBBB Passat - teplota vody
Záleží aj akú značku tej pumpy si dal, závadu z mojej skúsenosti znova nevypíše len Pierburg alebo origo. RJ vie, aký tvar má mať elektrický signál (stráži si PWM), pokiaľ nie je podľa očakávania, vypíše ich ako chybné, aj keď fungujú. To len pre zaujímavosť.
Už si vymenil ten termostat ? Nie je to nič náročné len troška piplačka, cestou je dobré vyčistiť EGR a škratiacu a veci naokolo, keď to už rozoberáš.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33569
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Re: 2.0 TDI CBBB Passat - teplota vody
a co chladící kapalina měníš co tři roky? lamely snad s průchodem do dvou milimetrů máš už zajebané v topení? egr máš obyč jen klapka nebo s chladící kapalinou?
Re: 2.0 TDI CBBB Passat - teplota vody
CBBB nemá DSG termostat.